|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Stengt barnehageDette er kjempeskummelt.
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Stengt barnehage
Det at barnehagene er i brakker i utgangspunktet har jo noe med hastverket å gjøre. Men at arbeiderne som har satt dem opp har slurvet trenger ikke ha noe med det å gjøre.
|
|
|
#23 |
|
Smugleser
|
Enig, det er hårreisende. En ting er at de barnehageansatte ikke kunne vite noe, en annen ting er hvor farlig det er med dårlig konstruerte fundamenter.
|
|
|
#24 |
|
Smugleser
|
Sv: Stengt barnehageDette er alvorlig. Den foreløpige rapporten ligger her: http://www.omsorgsbygg.oslo.kommune....rsk%5B1%5D.pdf
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Nei, dette kommer til å ta tid. Har dere fått en midlertidig løsning, Anda? S sin barnehage har 3 avdelinger og de har klart å finne ledige lokaler hos 3 av barnehagene i nærheten slik at hele avdelinger får flytte på seg og barna får gå med dem de er vant til og med de ansatte de kjenner. Vi er fornøyde med løsningen gitt forholdene og synes styrer hos oss virkelig har stått på - han ringte selv rundt til alle foreldrene igår kveld. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stengt barnehageHelt utrolig! Vi har en sånn brakke-bhg i gaten her som åpnet i hastverk 1 oktober i fjor og det har ikke vært tatt et eneste spa-tak for at de skal tilpasse det ordinære bygget så det kan bli en trygg barnehage. 180 barn går i denne barnehagen. Kun et desperat tiltak for å få litt flere ut av den evinnelige køen.
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er greit jeg. I Oslo f. eks. så er det omtrent umulig å få tak i entreprenører til å bygge ut barnehagene og det sier seg selv at det vil ta litt tid. Da syns jeg det er helt greit å sette opp midlertidige brakker, så lenge disse er bygget forsvarlig. Et brakkebygg er ikke utrygt i seg selv. "Midlertidig" betyr ikke nødvendigvis bare noen måender, men kan også bety år.
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Enig med deg. Glipper kan skje med alle typer bygg og alle typer prosjekter. Det er ikke noe galt med brakkene her, men med fundamentet. Det burde selvsagt vært i orden, men det tror jeg kunne skjedd helt uavhengig av tidsskjemaet her. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Smugleser
|
Andungens avdeling har havnet i kjelleren (egentlig lokale for en familiebarnehage) i en annen kommunal barnehage. Vi får håpe på fint vær så de kan være mye ute, for det er helt klart ikke dimensjonert for en storbarnsavdeling. Det lydnivået som møtte meg i dag kan ikke være sunt for hverken den ene eller den andre.
|
![]() |
|
|