|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lettere utlada
|
Hva kan jeg lage av bacon?Jeg har en opptint pakke med bacon (en stor pakke, veldig stor) som mannen så smart ikke delte opp før frysing. Nå er den som sagt opptint, og jeg lurer på hva jeg kan bruke store mengder oppskåret bacon til?
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Mine barn elsker mamman sin når de får kyllingrett/gryte med bacon i.
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Jeg lager en bacon/grønnsakslasagne som er veldig god. Bacon, løk, hvitløk, squash, selleri, gulrot og rød paprika deles i små terninger. Stek løk, hvitløk og bacon. Ha i grønnsaker, en boks hermetiske tomater, noen hakkede soltørkede tomater, salt/pepper, oregano, basilikum og et par dl vann. La småkoke en halvtimes tid. Tilsett en halv kartong fløte og kok opp. Legg lagvis med lasagneplater (avslutt med saus), dryss på revet ost og stek ved 200 grader i 30 minutter.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Vi lager eggestand med bacon i. Visp egg (mange) og stek som omelett og så har du kuttet opp stekt bacon og har oppi. Supert som pålegg.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Broccoli madness salad Sist redigert av zinatara : 30-04-16 kl 16:15. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Bacon!
|
|
|
#11 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?
Å hallo!!
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Og hvis du fletter et nett av baconskiver (legg noen på langs, og flett inn noen på tvers), så kan du putte alskens godsaker på, og lukke det igjen, og steke i ovnen til det er ferdig.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Spagetti Carbonara. Som denne, men jeg har som regel ikke urter i. http://www.matprat.no/oppskrifter/kos/pasta-carbonara/ |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Bakt potet, med bacon og masse annet snadder!
|
|
|
|
#16 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?
|
|
|
#17 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?En av mine favorittpastaretter er med bacon som eneste kjøtt.
|
|
|
#18 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Pannekaker med blåbærsyltetøy og bacon.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Enkelt og godt: Pastaskruer servert med mengder stekt bacon og Formaggi posesaus fra Knorr |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva kan jeg lage av bacon?Ellers liker vi denne: Legg erter nederst i en ildfast form. Legg så delte kjøttpølser oppå, og hell hvitsaus over. Ha bacon på toppen, den stekes av seg selv når forma står i ovnen. Vi steker forma på 200 grader mens vi koker poteter og gulrøtter til. |
|
|
|
![]() |
|
|