Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-16, 22:31   #141
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Og dessuten: Sjefer som får meg til å bli så stresset for barnesykdoms-fravær at jeg nesten begynner å grine når det viser seg at poden har fått øyekatarr for tredje gang siden hun begynte i barnehagen (og nei, det er ikke bare jeg som er hjemme når hun er syk).

Ingen grunn til å være borte pga. øyebetennelse. Enten ringer dere legevakta og sier at dere trenger resept på øyedråper og stikker og henter den på kvelden, eller så drypper dere bare med saltvann.

Men sjefen kan ta seg en bolle.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 00:12   #142
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Og dessuten: Sjefer som får meg til å bli så stresset for barnesykdoms-fravær at jeg nesten begynner å grine når det viser seg at poden har fått øyekatarr for tredje gang siden hun begynte i barnehagen (og nei, det er ikke bare jeg som er hjemme når hun er syk).

Barn kan komme i bhg hvis allmenntilstanden er fin, selv med øyekatarr. Dette står det om i NHI.no: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/...70.html?page=4

Gammel 07-05-16, 00:29   #143
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Fremmed katt som kommer i hagen min hver dag og angriper kattene mine. Men jeg tipper den kanskje er hjemløs og veldig sulten så jeg prøver å finne ut om den har en eier.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 08:13   #144
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ingen grunn til å være borte pga. øyebetennelse. Enten ringer dere legevakta og sier at dere trenger resept på øyedråper og stikker og henter den på kvelden, eller så drypper dere bare med saltvann.

Men sjefen kan ta seg en bolle.

Neida. Vi får lov å levere ungen dagen etter, så lenge hun har begynt på øyedråper. Og det var en sånn umiddelbar reaksjon på at "nå var det noe igjen". Det bare irriterer meg at den følelsen kom i det hele tatt.

Jeg må åpenbart ta en snakk med sjefen, for sånn skal det ikke være.

Gammel 08-05-16, 10:54   #145
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Neida. Vi får lov å levere ungen dagen etter, så lenge hun har begynt på øyedråpen.

Det er dette barnehagen ikke kan kreve lenger.

Gammel 08-05-16, 12:26   #146
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Ja, NÅ, så jeg at det stod i den linken. Mulig vi bør ta det opp i barnehagen, evt via foreldreutvalget eller noe (sånn for å sjekke "temperaturen" blant andre foreldre om dette mener jeg)? Det er jo tross alt antibiotika i de dråpene, og jeg er ikke sånn veldig fan av å sette ungen på det i "tide og utide" hvis det strengt tatt ikke er nødvendig kjenner jeg.

Fant denne linken nå også:
http://barnehage.no/helse/2014/01/oy...-i-barnehagen/

Jeg kjenner veldig på at jeg er en lite dreven mamma når det gjelder sånt, må jeg innrømme. Jeg tenker alltid at hvis fagfolk rundt meg (som de ansatte i barnehagen) sier at sånn er det, så er det vel sånn da.

Gammel 08-05-16, 12:37   #147
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legekontoret vårt gir ikke ut øyedråper før man har prøvd å vaske med saltvann noen dager. Vi vasker, sier behandling er påbegynt og leverer i barnehagen. Å vaske med saltvann ER nemlig behandling.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 13:08   #148
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det der diskuterte jeg med en tidligere sjef, det gikk bare ikke inn.

Gammel 08-05-16, 14:22   #149
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er sol og INGENTING irriterer meg. :lettåglede:

Gammel 08-05-16, 15:21   #150
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Pollen.

Gammel 08-05-16, 17:00   #151
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Pollen.

Amen, sistah! :nyse:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 18:20   #152
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Millen og pøblis, akkurat nå er pollen det som irriterer mest (bokstavlig talt). Nesen klør, halsen klør, øynene klør. Blæh!

Gammel 08-05-16, 18:23   #153
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Enig med Millen og pøblis, akkurat nå er pollen det som irriterer mest (bokstavlig talt). Nesen klør, halsen klør, øynene klør. Blæh!

Gammel 08-05-16, 21:43   #154
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Flyselskaper som tillater kofferter som håndbaggasje i tillegg til ryggsekker og vesker og tax free-poser og fanden og hans oldemor på slep! Sjekk nå for helvete inn baggasjen, så behøver ikke vi andre å få trykket paddeflatt det bittelille vi har med oss og besetningen slipper å bruke evigheter på å prøve og få stablet greiene før de allikevel ender med grønn lapp ved flytrappa.

Signerer!!! Hva ER det for noe tull at "alle" skal ha med seg så mye håndbagasje at det åpenbart burde vært innsjekket?? Sliter med å bruke Norwegian flere ganger nettopp pga dette. Masse forsinkelser pga all den hersens håndbagasjen!

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 21:44   #155
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

At absolutt alt uttales med sutrestemme. Jeg trodde ekstremtrass var historie når det har vært ganske ok det siste året, men neida.

Og pollen, to unger som snufser, får eksem og holder på å klø seg fra vettet plutselig.

Gammel 08-05-16, 22:09   #156
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Signerer!!! Hva ER det for noe tull at "alle" skal ha med seg så mye håndbagasje at det åpenbart burde vært innsjekket?? Sliter med å bruke Norwegian flere ganger nettopp pga dette. Masse forsinkelser pga all den hersens håndbagasjen!

Vi havnet bak en familie i jula som tydeligvis satset på å ikke miste tid på å sjekke inn bagasje. Hver sin trillekoffert, vesker og ryggsekker, jakker ++ og masse taxfreeposer. De fylte to seksjoner beregnet på håndbagasje alene.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 23:34   #157
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi havnet bak en familie i jula som tydeligvis satset på å ikke miste tid på å sjekke inn bagasje. Hver sin trillekoffert, vesker og ryggsekker, jakker ++ og masse taxfreeposer. De fylte to seksjoner beregnet på håndbagasje alene.

Sånoe folk burde bli kastetav flyet. nd:

Gammel 09-05-16, 00:01   #158
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden.

Altså jeg begynte å lese den i den tro at "SÅ mye irriterer jeg meg da ikke over"

Nå? Jo nå sitter jeg med "Herreguuuuuuuuuuud, jeg irriterer meg over ALT egentlig"

Gammel 09-05-16, 06:47   #159
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Flyselskaper som tillater kofferter som håndbaggasje i tillegg til ryggsekker og vesker og tax free-poser og fanden og hans oldemor på slep! Sjekk nå for helvete inn baggasjen, så behøver ikke vi andre å få trykket paddeflatt det bittelille vi har med oss og besetningen slipper å bruke evigheter på å prøve og få stablet greiene før de allikevel ender med grønn lapp ved flytrappa.

Ja!!!! : sitter og mumler på Norwegianflight:

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 25-05-16, 16:43   #160
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En eller annen fyr som hete William! Alle forvente vist svar fra fyren, og det e ville oppstandelser over alt..
Så kem enn du e William, se no til svartens å svar!

Sist redigert av Bamsemums : 25-05-16 kl 16:57.
Bamsemums er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.