Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-16, 15:26   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker?

Noen som har det, eller vet om et sted jeg kan finne det?

Skal være i en sommerfest/bursdag for 11-åringer.

For ordens skyld, jeg er ute etter tips til noe som noen har prøvd, og vet hvordan funker, Google kan jeg gjøre selv (men selvsagt, FP først, Google etterpå ).

Gammel 14-06-16, 15:32   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker

•Rabarbra limonade• 600g rabarbra skylles og skjæres i biter. Legg de i en gryte sammen med 220g sukker og 1 liter vann. La det koke i 15-20 min til rabarbraen har blitt myk og tråete. La de avkjøles i gryta før du siler massen igjennom en sil. Press massen litt ekstra i silen med en sleiv/skje. Settes i kjøleskapet, press lime i før servering og mynte hvis du har. Jeg hadde 3/4 limonade og 1/4 farris (dansk vand), det var veldig godt! Neste gang vil jeg redusere sukkeret enda mer, jeg like den litt syrlig..

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 15:34   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker

https://www.instagram.com/p/BGJL6xHgb13

Denne er god, jeg har prøvd. Bland med farris, ha i limeskiver og mynteblader.

Gammel 14-06-16, 15:34   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I første innlegget ditt var det noe som gikk skeis Luftslottet, får du til å legge inn på nytt?

Gammel 14-06-16, 15:34   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Så det.

Gammel 14-06-16, 15:35   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hatt alkoholfrie drinker på et arrangement på trinnet. Vi endte opp med bowle - veldig greit til mange. NB! Viktig med blanke glass!! Man må jo se alle særhetene av opphakket frukt og isbiter.

Gammel 14-06-16, 15:36   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikset det, Luftslottet!

Gammel 14-06-16, 15:37   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg fikset det, Luftslottet!

Tusen takk!

Gammel 14-06-16, 15:38   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Har hatt alkoholfrie drinker på et arrangement på trinnet. Vi endte opp med bowle - veldig greit til mange. NB! Viktig med blanke glass!! Man må jo se alle særhetene av opphakket frukt og isbiter.

Ja, kanskje lurt det ... Kanskje det i tillegg for å få det litt mer effektivt?

Planen var egentlig å sette fram ingredienser og legge fram oppskrifter, og la dem styre på litt selv. Men det er jo ikke sikkert alle gidder, mange er sikkert like fornøyd med å forsyne seg ut av en stor punsj.

Gammel 14-06-16, 15:45   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa liker strawberry daiquiri, men selvfølgelig laget uten alkohol. Jordbær, knust is og sukkerlake kjøres i blender. Hvis du tilsetter litt sour mix, så synes jeg den blir enda bedre. Snuppa er ikke enig med meg i det.

Gammel 14-06-16, 15:51   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, kanskje lurt det ... Kanskje det i tillegg for å få det litt mer effektivt?

Planen var egentlig å sette fram ingredienser og legge fram oppskrifter, og la dem styre på litt selv. Men det er jo ikke sikkert alle gidder, mange er sikkert like fornøyd med å forsyne seg ut av en stor punsj.

Ja, hvis ungene gjør det selv, så er det jo greit å ha mange forskjellige drinker. Oppskriften på Virgin Screwdriver burde være grei å ha med (appelsinjuice)

Det jeg ville hatt i et mikse-selv-lag er:

- Et par siruper (greit i forhold til tyngden). Kan bruke ren saft, feks solbæresirup, kaffesirup, evenuelt lage selv (kok feks rabarbra og sukker). Grønn sirup tror jeg du må kjøpe? Kan selvfølgelig lage sirup av noe blankt og tilsette konditorfarge?

- Væske til drinken: Farris, et par brussorter, appelsinjuice, eplejuice og kokosmelk (kult med noe som gir den effekten)

- Garnityr: Appelsinbåter, sitronbåter, kiwiskiver, jordbær, blåbære, sugerør, paraplyer, sitronsaft + skåler med sukker (for å lage sukkerkant), grønne og røde coctailbær, pluss is i alle regnbuens farger.

Hadde droppet bloody mary og den type ting, tror ingen unger liker selleri - selv ikke i en drink. Hadde også droppet alt av varme drinker.

Gammel 14-06-16, 16:04   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, hvis ungene gjør det selv, så er det jo greit å ha mange forskjellige drinker. Oppskriften på Virgin Screwdriver burde være grei å ha med (appelsinjuice)

Det jeg ville hatt i et mikse-selv-lag er:

- Et par siruper (greit i forhold til tyngden). Kan bruke ren saft, feks solbæresirup, kaffesirup, evenuelt lage selv (kok feks rabarbra og sukker). Grønn sirup tror jeg du må kjøpe? Kan selvfølgelig lage sirup av noe blankt og tilsette konditorfarge?

- Væske til drinken: Farris, et par brussorter, appelsinjuice, eplejuice og kokosmelk (kult med noe som gir den effekten)

- Garnityr: Appelsinbåter, sitronbåter, kiwiskiver, jordbær, blåbære, sugerør, paraplyer, sitronsaft + skåler med sukker (for å lage sukkerkant), grønne og røde coctailbær, pluss is i alle regnbuens farger.

Hadde droppet bloody mary og den type ting, tror ingen unger liker selleri - selv ikke i en drink. Hadde også droppet alt av varme drinker.

Takk for gode og konkrete tips! :notererforhardelivet:

Gammel 14-06-16, 16:07   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde smoothies i bursdagen til snuppa, og det var en kontinuerlig jobb å holde produksjonen på et nivå som gjorde jentene fornøyd, så gå for drinker som ikke krever blender. (Eventuelt lager du dem, og så kan de blande noe annet på egenhånd.)

Gammel 14-06-16, 16:13   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lagde smoothies i bursdagen til snuppa, og det var en kontinuerlig jobb å holde produksjonen på et nivå som gjorde jentene fornøyd, så gå for drinker som ikke krever blender. (Eventuelt lager du dem, og så kan de blande noe annet på egenhånd.)

Blenderen vår er ødelagt også, så hvis noe krever blender må jeg i tilfelle kjøpe ny (noe jeg sikkert skal uansett, men trolig ikke akkurat nå). Vi har laget smoothies i frokostbursdag tidligere, og det har funket greit det, men da var det jo bare en liten del av frokost-tilbudet, slik at ikke alle trengte å forsynes med smoothie samtidig.

Nei, det enkleste er sånt som de bare kan mikse direkte. Men tenkte å produsere en del isbiter da. Noen med et bær inni, det bruker å være stas.

Gammel 14-06-16, 17:36   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset er San Francisco uten alkohol en slager. Appelsinjuice og SF mix fra butikken. Enkelt og greit.
Hvis man lar være å blande ordentlig får man to farget.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 19:28   #16
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Da jeg var liten/ung husker jeg at vi drakk sitronbrus med grenadine og litt Rose's lime i drinkglass med paraply, og følte oss veldig kule og voksne.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-16, 22:10   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Kul frappe av koffeinfri kaffe?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.