|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker?Noen som har det, eller vet om et sted jeg kan finne det?
|
|
|
#2 |
|
geskjeftig
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker•Rabarbra limonade• 600g rabarbra skylles og skjæres i biter. Legg de i en gryte sammen med 220g sukker og 1 liter vann. La det koke i 15-20 min til rabarbraen har blitt myk og tråete. La de avkjøles i gryta før du siler massen igjennom en sil. Press massen litt ekstra i silen med en sleiv/skje. Settes i kjøleskapet, press lime i før servering og mynte hvis du har. Jeg hadde 3/4 limonade og 1/4 farris (dansk vand), det var veldig godt! Neste gang vil jeg redusere sukkeret enda mer, jeg like den litt syrlig..
|
|
|
#3 |
|
geskjeftig
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerhttps://www.instagram.com/p/BGJL6xHgb13
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerI første innlegget ditt var det noe som gikk skeis Luftslottet, får du til å legge inn på nytt?
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerHar hatt alkoholfrie drinker på et arrangement på trinnet. Vi endte opp med bowle - veldig greit til mange. NB! Viktig med blanke glass!! Man må jo se alle særhetene av opphakket frukt og isbiter.
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerJeg fikset det, Luftslottet!
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker
Ja, kanskje lurt det ... Kanskje det i tillegg for å få det litt mer effektivt?
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerSnuppa liker strawberry daiquiri, men selvfølgelig laget uten alkohol. Jordbær, knust is og sukkerlake kjøres i blender. Hvis du tilsetter litt sour mix, så synes jeg den blir enda bedre. Snuppa er ikke enig med meg i det.
|
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinker
Ja, hvis ungene gjør det selv, så er det jo greit å ha mange forskjellige drinker. Oppskriften på Virgin Screwdriver burde være grei å ha med (appelsinjuice)
|
|
|
#12 |
|
Semiaktiv
Takk for gode og konkrete tips! :notererforhardelivet:
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerJeg lagde smoothies i bursdagen til snuppa, og det var en kontinuerlig jobb å holde produksjonen på et nivå som gjorde jentene fornøyd, så gå for drinker som ikke krever blender. (Eventuelt lager du dem, og så kan de blande noe annet på egenhånd.)
|
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Blenderen vår er ødelagt også, så hvis noe krever blender må jeg i tilfelle kjøpe ny (noe jeg sikkert skal uansett, men trolig ikke akkurat nå). Vi har laget smoothies i frokostbursdag tidligere, og det har funket greit det, men da var det jo bare en liten del av frokost-tilbudet, slik at ikke alle trengte å forsynes med smoothie samtidig.
|
|
|
#15 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerHer i huset er San Francisco uten alkohol en slager. Appelsinjuice og SF mix fra butikken. Enkelt og greit.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på alkoholfrie søte, kule, gode, fargerike, festlige (paraply-) drinkerDa jeg var liten/ung husker jeg at vi drakk sitronbrus med grenadine og litt Rose's lime i drinkglass med paraply, og følte oss veldig kule og voksne. |
|
|
|
![]() |
|
|