|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
En som trener
|
Sv: Oslo/storby for enhver pris?
Det er ikke i sentrum nei, men det er allikevel ganske sentralt vil jeg si. Det er vel 4-5 km fra Majorstuen. Det er kanskje feil å si at det er rett innenfor bygrensen, for det er noen km dit også. Jeg kommer meg ganske kjapt til de fleste steder i Oslo, har gåavstand til to t-banelinjer og det går to busslinjer forbi her. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Glamorøs
|
Vel, problemer også. Du vet ingenting om hva disse foreldrene har gjort og ikke gjort. Du vet ingenting om hvilke forutsetninger og grunner de har til å bo der de bor. Du vet ingenting om hvor de jobber og hvor langt de evt. måtte pendle hvis de flyttet. Derfor syns jeg rett og slett det blir tåpelig å presentere noe man selv ser på som en løsning, når man ikke har det minste peiling på om det i det hele tatt er mulig i dette tilfellet.
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#105 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo/storby for enhver pris?Tulla vår har fått plass i en nyoppstartet barnehage (åpnet i mai). Siden den er ny, ble det sendt ut tilbud til alle som ble trukket ut siden ingen hadde søkt på den. De har nå problemer med å få fylt opp plassene fordi folk takker nei (siden de ikke har den som en av sine 7 prioriteter) - jeg er mildt sagt sjokkert.
|
|
|
#107 |
|
saftig
|
Jeg så noen som gikk og bar på pappkrus med kaffe på Cortes Inglés her om dagen, og forsøkte meg med å få en dobbel espresso. Det var da jeg endte opp med to kopper kaffe i plastkrus.
|
|
|
#108 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Oslo/storby for enhver pris?Vi bor ved Lillestrøm, og bruker ti minutter med tog til sentrum. Vi trives godt, og har bestemt oss for å fortsette å bo her også i fremtiden. Skulle vi mot formodning flytte en dag så blir det likevel nærmere Oslo, og ikke enda lenger ut på landet.
|
|
|
#109 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Det må være ringerunden som gjorde at vi fikk barnehageplass utenfor Oslo først fra barnet har blitt 2,5 år.
|
|
|
#110 |
|
I mål
|
Ja, og dette tror jeg faktisk er ganske vanlig - barnehagen er ikke blant de 7 nærmeste så da går det ikke liksom. Da har man virkelig ingenting å klage over. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
inn i dimman
Sv: Oslo/storby for enhver pris?Føler at det store bildet med lav barnehagedekning ikke er helt reelt lenger. For er det først full dekning når alle har fått oppfylt første prioritet på lista eller når man har fått plass i bydelene man sokner til?
|
|
|
#112 |
|
Etylbarbital
Full dekning er vel definert som at det gis et tilbud (ikke nødvendigvis førsteprioritet) til alle barn det er søkt plass til innen søknadsfristen og som har fylt 1 år innen utgangen av august?
|
|
|
#113 |
|
Textrovert
|
Jeg ba om te med melk i Guatemala en gang. Og det var det jeg fikk. Altså en te pose dyppet i kokt melk. Det var litt eh... mektig.
|
|
|
#115 |
|
villende
|
Sånt skjønner jeg bare ikke. Jeg hadde takket ja til plass nesten uansett hvor i bydelen jeg hadde fått. Men ikke uansett hvor i byen, det må jeg innrømme. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
inn i dimman
Ja, ikke sant - og da syns jeg argumenter som at 20 min gåtur blir for langt unna er helt hull i huet - da kan man ikke klage etterpå.
|
|
|
#118 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslo/storby for enhver pris?Mandino: HVOR? Send gjerne prikk. Her jeg bor vet jeg om en barnehage som åpnet i mai ca, og som skulle få plukke fra trekningslistene. Hvis det er den som er her, så må jeg ringe bydelen på mandag!
|
![]() |
|
|