|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Akkurat i skole og barnehage synes jeg det er hyggelig, både nå og i andre sesonger. Den familiegruppen er det jo greit å kjenne litt, siden de utgjør miljøet til ungene lenge.
![]() |
#82 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Tidsbruk på slike arrangementer er en kjepphest for meg. Det være seg alt fra dansetimer til foreldremøter til avslutninger. Joda, for den som arrangerer er det jo bare akkurat i dag, og bare en halvtime over skjema. Gang det opp med flere ganger i uka og jeg blir gal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg syns det er helt merkelig jeg, at jeg ikke skal på sommeravslutning på Bygdetunet i år, slik vi har vært de siste seks årene. Det er så fin en ramme rundt avslutninga til skolen Guttungen går på (i noen stakkars dager til) at det har vært en glede å delta.
![]() |
#84 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg har bare lest de første innleggene, men jeg er enig i at det er hyggelig at man har et arena for å møtes og alt det, men det blir utrolig mye som man skal delta i på kort tid. I tillegg så har jeg prestert å få et barn med bursdag midt opp i alle disse avslutningene. Barneselskapet hans blir arrangert i barnehagetiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?SFO avslutning er noe vi aldri har hatt. Er det vanlig altså?
![]() |
#87 |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Men ungen digger avslutninger da. Så man drar jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Da leste jeg vel litt mellom linjene, og tolket det som at du satte like mye/lite pris på læreren til ungene dine som på tannlegen og rørleggeren. Men da var det tydeligvis feil, beklager det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Det kan bli mye, men jeg tenker det er lurt om en klarer å begrense seg litt på egne vegne, hvis det er nødvendig. F.eks sendte jeg 5-klassingen min alene på hennes skoleavslutning, fordi jeg akkurat den dagen bare ikke orket, i det hele tatt. På 3.klassingens dro vi hele gjengen, men spiste en rolig middag hjemme først, i stedet for å grille på fellesgrill og prøve å få lekende barn til å ta en bit av maten sin. Da ble det mer tid til skravling og kos. Fotballavslutningen tok mannen seg av, jeg stilte som foreldrevakt på danseforestillingen, og om det hadde vært noe som kræsjet fullstendig med mann på jobb og barn som skulle hvert sitt sted, har jeg ingen skrupler med å sende ungene med andre foreldre.
![]() |
#90 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Som lærer, synes jeg faktisk at det er veldig unødvendig å gi blomster til lærerne både til jul, sommer og på en eller annen forestilling i løpet av året. Vi gjør jo bare jobben vår. Som mor synes jeg det er unødvendig å bruke av klassekassa på å gi gaver til lærerne hele tiden, de pengene synes jeg bør komme barna mer direkte til gode. At de kan få en liten ting eller blomst når de ikke skal være i klassen lenger eller man er ferdig i 7. eller 10.trinn, er veldig hyggelig synes jeg. Men akkurat her hos oss (der barna mine går, ikke der jeg jobber) har det tatt helt av, synes jeg.
![]() |
#91 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes også at avslutningene er hyggelige, men de to siste uke har vi vært på 3 klasse avslutninger og Allidrett og svømming og turn. Det blir i tillegg til alle vanlige aktiviteter. Logistikken tar helt av og det skal bakes og planlegges.
![]() |
#92 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Dette gjøres nok veldig forskjellig fra sted til sted, skole til skole og kanskje varierer det også mellom trinnene? Her er det ihvertfall ikke noe rush med å gi gaver til lærerne - bruker vel bare å gjøre det på 4.trinn (vanligvis lærerbytter da) og på avslutning i 7. og 10. Og det syns jeg i grunnen er en trivelig gest. Ja, lærerne gjør bare jobben sin, men noen gjør også litt mer enn det |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Hadde det enda bare vært sommeravslutninger, men det er jo hele den samme kaotiske uke før jul med juleavslutninger også. Ja, jeg er lei dette stresset nå, kjenner jeg. Og når yngste på 8 (som må gjetes med lekser), kommer hjem med full lekseplan denne siste skoleuken (siste skoledag fredag), så synes jeg livet mitt som fulltidsarbeidende forelder er ørlite urettferdig. Neste uke blir det derimot nydelig fredelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Enda en som trener
Dette kunne nesten vært skrevet av meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
etterpåklokest
|
Nei, men det handler heller ikke om at jeg ikke kan ta i mot gaver for å gjøre jobben vår. Så selvsentret er jeg da ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Her ble det som sagt i år gitt en liten blomst til hver av lærerne eldste sitt trinn og sjokolade til yngste sitt trinn. Antar det ble tatt fra klassekassen. Det ble i alle fall ikke samlet inn noe ekstra til dette formålet og har heller aldri vært det de årene vi har bodd her.
![]() |
#97 |
Halloen!
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg trur i grunn Elinblu oppsummerer mine følelser rundt temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Enig i dette!
![]() |
#99 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Barnehage- og skoleavslutninger? Ja, helt klart. Nå har vi bare barnehagebarn, men likevel. Det er en viktig arena å treffe de andre foreldrene på, og enda viktigere blir det på skolen der man har mindre kontakt inhcerdagen med andre foreldre.
![]() |
#100 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Som lærer selv, skal jeg ikke uttale meg om lærergaver. (Det var hyggelig med en blomst i juni da jeg jobbet på barnetrinnet - ellers var det hjemmeskrevne og tegnede saker og flatklemte blomster fra andektige småtasser som ble satt aller mest pris på.
![]() |
|
|