Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spørsmål om bær til engelsktalende

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-16, 19:40   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmål om bær til engelsktalende

Jeg har lært at ville, norske blåbær fra skogen heter bilberries på engelsk. Blueberries er de store blå amerikanske blåbærene.

Mannen tror meg ikke helt ( ) og mener at få engelskmenn praktiserer dette, og at det muligens er forskjell på engelskmenn og amerikanere.

Så hva sier de som har peiling?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 19:46   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål om bær til engelsktalende

Ifølge denne sida har du rett, men jeg vet ikke hvor troverdig den er som kilde.

Jeg har aldri hørt ordet bilberry før, men tror heller ikke at jeg noensinne har snakket om blåbær med engelsktalende.

Gammel 28-07-16, 19:50   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Bilberries har jeg aldri hørt om før, men jeg ser jo det når jeg googler at det er to forskjellige planter som hører hjemme i forskjellige verdensdeler.
Men altså, her hvor jeg bor har jeg kun hørt blueberry nevnt, og ingen har korrigert meg når jeg har snakket om ville blueberries. Kanskje fordi det er lite ville blåbær her?
Hvordan det er i andre deler av England vet jeg dog ikke.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 20:09   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I USA har jeg bare hørt blueberries, men det er ikke heller noen små blåbær der jeg pleier å holde til.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-16, 21:50   #5
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Det er riktig at det heter bilberries, men det kalles blueberries av alle jeg kjenner, eller; min svigermor sier blue worthleberry om blåbær (og red worthleberry om tyttebær)

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 00:36   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

I USA har jeg bare hørt blueberries, men det er ikke heller noen små blåbær der jeg pleier å holde til.

Det er fordi de bare vokser i Nord-Europa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-16, 07:44   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Fats Domino synger om "Blueberry Hill", ikke "Bilberry Hill". Det skulle tatt seg ut.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.