|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sykle fra Drøbak til Son?Er noen lokalkjent? Er deg en grei tur? Er det på smale veier hvor the locals kjører som svin, eller er det sykkel- og gangsti?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Du finner nok alle type bilister, men det er jo en velbrukt, og populær, sykkelrute for de som driver med sånt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Det er vel ganske kupert tror jeg, men ellers kan man fint overleve. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
med tunga på styret
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Det er en fin tur, men litt kupert. Det er forholdsvis smale veier, men lite trafikk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Tror det går fint, det er syklister over alt uti der.
|
|
|
#9 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?I mitt hode er det liksom bare en vei fra Drøbak til Son om man ikke tar E6.
|
|
|
#10 |
|
med tunga på styret
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Det er lite sykkelveier der altså, men om du tar av mot Pepperstadskog (Johan Herman Wessels vei) på Hvitstenveien (istedenfor å sykle helt til Vestby kirke), så får du litt sykkelvei. Du kobles på Erikstadveien etter hvert. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Tur/retur Oslo? Det har jeg også vurdert.
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Dette er mitt lokalområde. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Tur/retur Oslo - Drøbak er forøvrig en helt kurant sykkeltur. Men det er et stykke, altså. Da sykler du til Vinterbro (sykkelvei fra Horgenkrysset), ned forbi Tusenfryd, langs gamle Mossevei til Fiskvollbukta og så sykkelveien langs Mosseveien. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Takk for super ingo! Jeg vurderte å ta båten til Drøbak og sykle derfra siden båten til Son bare går på lørdager. Nå ble det verken båt eller sykkel, dessverre, men planen er å gjøre det en annen gang. Fra Hølen kan jeg veien, det er en fast turrute.
|
|
|
#15 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Du risikerer å bli ganske sliten opp fra Drøbak sentrum, men bortsett fra det er det en fin tur |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Nei, dette skulle være kosetur ala brelettreklamen, ikke trening. Og kartlegging av mulige sykkelturer med poden. Fra Son til Moss er det sykkelsti hele veien, er det ikke?
|
|
|
#17 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Det er sykkelvei fra Son til Kambo, i hvert fall. Jeg er litt usikker på hva som er den beste veien videre. Du må kanskje sykle over haugen ved sykehuset for å komme på sentrumssida eller mot Høyden. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Hva er Hølenrunden og Sonsrunden? Son er utgangspunktet vårt. Hiawata syns det er litt skummelt å sykle på smale landeveier hvor bilene kjører fort, og det gjør egentlig jeg også.
|
|
|
#19 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?De to veiene mellom Drøbak og Son som du snakket om |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Jo flere jo bedre...
Sv: Sykle fra Drøbak til Son?Eller enda en variant: Son - Hølen - Vestby - gamleveien til Ås - over mot Drøbak og så hvitstenveien over mot Vestby og Son igjen når du kommer ned til Saxebøl sitt jordbærutsalg. Den veien er veldig fin |
|
|
|
![]() |
|
|