|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overreagerer jeg?Tuva er hos pappa og jeg skulle i barnehagen for å hente alle klærne hennes, for de skulle ha rundvask der. Da jeg kom dit så jeg det hang 2 store sirkusplakater på skuret i barnehagen. Jeg kjente jeg ble litt lettere irritert, for jeg mener det ikke er lov å henge opp slike plakater i barnehagen, hvertfall burde det ikke være lov. Det burde hvertfall klargjøres med barnehagen, før de eventuelt begynner å henge opp plakater der. Dette blir for meg reklame rettet mot barn, som henges opp der det stort sett er bare barn... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Overreagerer jeg?Jeg skjønner at du reagerer. Her var barnehagen på besøk hos sirkuset samme dag som det skulle være forestilling. Ikke lett for en nesten femåring å skjønne at han ikke skal få dra på sirkus om kvelden når barnehagen hadde vist fram hele sirkusstasen om dagen. Sist redigert av Kaija : 25-06-07 kl 14:47. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Overreagerer jeg?Det hadde jeg ikke reagert på og hadde vurdert det på lik linje med andre tilbud, det er jeg som bestemmer og ikke ungene.
|
|
|
#5 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Overreagerer jeg?Eg ville heller ikkje satt pris på reklame for sirkus i barnehagen. Både fordi eg ikkje likar sirkus og fordi eg ikkje likar reklame i barnehage.
|
|
|
#6 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Overreagerer jeg?Eg hadde ikkje likt det. Først og fremst på grunn av at eg ikkje likar at det vert reklamert for kommersielle "varer" på barnehage/skule o.l. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Overreagerer jeg?Jeg hadde ikke sagt noe til personalet. Jeg ville ha spart på kruttet til jeg trengte det en annen gang ("Velg dine kamper"-taktikk)
|
|
|
#8 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg?
Signerer denne.
|
|
|
#9 |
|
Elsker sommeren!
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Stavanger
![]() |
Sv: Overreagerer jeg?Jeg hadde ikke likt at plakatene hang i bhg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overreagerer jeg?De hang opp sirkudplakater i barnehagen vår, men så gikk de da også på barnehagenforestillingen noen dager etterpå. Da synes jeg det var greit nok.
|
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Overreagerer jeg?Hadde jeg ikke brydd meg noe om. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Originala
|
Sv: Overreagerer jeg?Jeg hadde ikke likt det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Overreagerer jeg?synes på ingen måte det er rett av foreldre å nekte barna sine å gå på sirkus. er ikke mer plaging av dyr der enn andre steder heller mindre.. er faktisk morsomt for barna å få dra. å bodegårder skjer det misshandlig av dyr. de som driver slik med dyr har ett annets syn på de. synes synd på de barna som ikke får gå vist de har lyst. er det penger som er problemet kunne jeg ha forstått, er vel ikke rett å påtrykke sine barn egen tro.. er jeg rasist dytter jeg ikke det på mine barn. er jeg ateist lar jeg enda barna få ta valget selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Overreagerer jeg?Jepp. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Originala
|
Som forelder anser jeg det som min oppgave å oppmuntre mitt barn til å bli reflektert i forhold til omgivelsene rundt seg. Det gjør jeg blant annet ved å forklare hvorfor vi ikke går på sirkus, hvorfor vi kjøper økologiske egg og ved å presisere at hvor vi kommer fra og hvordan vi ser ut er uvesentlig. En fireåring greier ikke å klekke ut dette på egen hånd. Vi er rollemodeller for våre barn. Jeg tror verken det er ønskelig eller mulig å være fullstendig verdinøytral i oppveksten. Og jeg må være redelig nok å tilstå at jeg ikke har ambisjoner om å ikke påvirke hennes verdivalg. Er det ikke naturlig at vi som foreldre til en viss grad ønsker det? Sist redigert av Fadese : 27-06-07 kl 23:26. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg?Det hadde jeg nok ikke reagert på. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Oi.
|
|
|
#18 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Overreagerer jeg?Til HI:
|
|
|
#19 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Overreagerer jeg?Jeg hadde ikke reagert på dette...
|
|
|
|
#20 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overreagerer jeg?Hvordan gikk det Tove?
|
![]() |
|
|