|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget
Eg trudde vi ønska eit samfunn med friheit til å velje kva religion eller livssyn ein ønsker. Det er i alle fall slik eg tolker "religionsfrihet".
|
|
|
|
#202 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ingen motsetning mellom sekulært samfunn og religionsfrihet. Religionsfrihet betyr ikke at religion skal gjennomsyre alle arenaer i samfunnet.
|
|
|
#203 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja! |
|
|
|
|
|
#204 |
|
|
Et rendyrket sekulært samfunn har ikke plass til sånne som meg, så om det er det dere ønsker så får dere kicke meg ut. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Slik kunne jeg og vært kledd på en god dag. Dama som ble tvunget til å kle av seg, i sekularismens navn, ble utsatt for reinspikka hets, i mine øyne.
|
|
|
#206 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg mener jo ikke at vi ikke skal ha religionsfrihet. Men hva innebærer det? Det er de grensene der som er interessante. Skal man f eks kunne få ha religiøse symboler sammen med uniform? Er det religionsfrihet? Eller hvordan definerer man religionsfrihet? |
|
|
|
|
|
#207 |
|
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetMan kan fint ha religionsfrihet og samtidig ha et uniformsreglement i Forsvaret som ikke inneholder symboler. Da tenker jeg at det selvsagt også skal dekkes til tattiser av ulike slag. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetEnig i det! |
|
|
|
|
|
#209 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDet som er litt sprøtt i denne debatten om burkini, hijab osv osv er at man mener her i vesten skal folk få gå med hva de vil og være trygge.
|
|
|
#210 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetMams, du har rett at vi også har problemer i forhold til dette, men er ikke det mer et argument for å forby ærbare kleskoder i form av hårtildekking og kroppstildekking? |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Deltidsmamma
|
Det er noe med klorbruken som blir høyere. Man vil at man skal være mest mulig nyvasket og ren før man går i bassenget, og ha på heldekkende tøy tror jeg ikke er gunstig i så måte. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Mye bedre enn land der de voldtatte blir steinet, pisket og gruppevoldtatt som straff. ihvertfall.
|
|
|
#216 |
|
|
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDet er helt ok å for eksempel ha hygieneregler hvor en del klær kan utgå i en svømmehall. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Librocubicularist
|
Slik eg forstår begrepa er det ganske stor forskjell. Eit sekulært samfunn er eit samfunn utan rom for religion i offentleg rom, i ytterste konsekvens. Sekularisme som ideologi er antireligiøs. Og argumenter av typen "å dra religionskortet" eller at religion skal vere ein privatsak og ikkje synleg i den offentlege sfære, høyrer til her.
(SNL)
|
|
|
|
#218 |
|
Glamorøs
|
På svømmekursene til sønnen min har flere av instruktørene hatt våtdrakt siden de er så lenge i vannet. Det har i allefall ikke blitt presentert som noe problem i de tre svømmehallene i Oslo vi har frekventert. Og jeg tror ikke burkinibruken kommer til å fly i taket, akkurat.
|
|
|
#219 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg kunne tenke meg å bo i et sekulært samfunn. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
|
Du kan prøve Nord Korea! |
|