Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat til bursdagsfest - tips?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-16, 11:22   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mat til bursdagsfest - tips?

Jeg skal ha en fest med ca 20 personer, og jeg har ikke stoler til alle. Dvs det må være mat som er enkel å spise. Jeg er ikke akkurat kjent for å sprudle over av kokkelering, så haugevis av folk har sagt de kan lage noe til meg. Også lager jeg selvsagt noe selv. :bliss:

Glutenfritt er fint, for det kommer flere som ikke kan spise gluten. Men ikke noe must.

Foreløpig skal jeg servere følgende:
-Kjøttboller
-Tomatsaus med chili
-guacamole
-grønne oliven
-Kylling med ananas i minitacotubs
-foccaccia
-Pai (aner ikke hvordan)
-Potetsalat
-Vårruller med svinekjøtt-
-Ferske vårruller med scampi
-Kyllingsspyd med sataysaus
-wraps (aner ikke innhold)
-Fancy salat
-Muligens noe roastbeef
-Muligens røkelaks
-Muligens aspargestopper med spekeskinke
-Ostekake
-Annen kake

Hva mer vil jeg ha? Jeg trenger noe å svare når folk spør.

Gammel 12-09-16, 11:34   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat til bursdagsfest - tips?

Jeg ville hatt bacondadler. Og focaccia.

Gammel 12-09-16, 11:35   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det høres flott ut. Så hyggelig at du får så mye hjelp, det er bare å ta imot.
Husk brød til, det metter også.

Gammel 12-09-16, 11:36   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Aïoli. Men ellers, trenger du noe mer? Jeg synes det høres ut som nok variasjon.

Gammel 12-09-16, 11:37   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ovnsbakte potetbåter eller lignende. Eller skal det være kaldt?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 11:38   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Aïoli. Men ellers, trenger du noe mer? Jeg synes det høres ut som nok variasjon.

Er det nok? Jeg har kke peiling på sånt, hehe.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ovnsbakte potetbåter eller lignende. Eller skal det være kaldt?

Både varmt og kaldt funker.

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg ville hatt bacondadler. Og focaccia.

Takk for tips, det er jo sånn jeg pleier å lage selv. Will do.

Gammel 12-09-16, 11:44   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også det høres bra ut.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 11:48   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres helt supert ut, og ikke som om du trenger noe mer! Men hvis du vil supplere litt, kan du vurdere noen slags grønnsaker som fungerer som fingermat - gulrotstenger, stangselleri, agurkbiter og sånt. Evt. med dipp. Det er lettere å spise enn salat hvis det er litt dårlig med plass, og veldig ok å knaske på utover i festen.

Gammel 12-09-16, 11:52   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Smart.

Gammel 12-09-16, 12:16   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Aioli og pesto ville jeg tatt med.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-16, 15:07   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hvis du vil ha paien glutenfri, har Det glutenfrie verksted en paimix som er veldig enkel og god å bruke. Pai er uansett ganske greit å lage uten gluten, men da slipper en å kjøpe inn mer enn en trenger.

Høres ut som veldig god mat! :sulten:

Gammel 12-09-16, 22:04   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Aioli og pesto ville jeg tatt med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.