|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() I lys av vogntråden - forbrukSiden jeg selv på ingen måte er opptatt av vogner og trendy vognmerker, er det lett for meg å ta avstand fra slikt unødvendig forbruk som "fire vogner på en gang" tilsier.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.Jeg må innrømme at jeg ikke helt følger tankegangen. Jeg er selvsagt enig at man ikke skal moralisere, egentlig uansett hvor flink man er selv (og jeg har mye å forbedre meg på). Men betyr det at man ikke er perfekt at man ikke kan påpeke at noen ting ikke er bra?
![]() |
#3 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.Jeg må bare avspore og si at jeg aldri helt har skjønnt hvorfor det er så ødeleggende for jordkloden å kjøpe H&M klær. Kanskje jeg er den eneste, men jeg har H&M klær som jeg har hatt i ti år og som har beholdt både farge og fasong og som jeg går ofte i. Barna har en god del H&M klær og de har på ingen måte vært dårligere enn f.eks. MEXX og andre dyrere merker.
![]() |
#4 |
ræv med ører
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.For å holde meg til temaet, forresten: Ingen er perfekte, men alle monner drar.
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.Jeg er ikke helt med på den tankegangen om at dersom man selv ikke lever på bønnespirer og sykler rundt i klær av økologisk bomull, så har man ikke rett til å bekymre seg for miljøet og påpeke at folk har for høyt forbruk.
![]() |
#6 |
https://www.giblod.no/
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.Jeg synes ikke de er syndere, men heller at de har en tåpelig og overfladisk innstilling til ting, ikke bare barnevogner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbruk.Godt innlegg, Zoë.
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
Nei sånn tenker vel jeg også. Det at jeg har forbedringspotensiale i min hverdag betyr vel ikke at jeg ikke kan reagere når noen går alldeles over alle støvleskaft?
![]() |
#10 |
One of These Days
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukJeg må si jeg deler Kasia sitt noe pessimistiske syn. Ja, jeg prøver å bidra, men jeg innser også at det i lengden ikke bidrar veldig mye. Tror at det skal mye mer enn de dråpene jeg bidrar med, men for all del, alle monner drar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
By the Sea
|
Klart man reagerer når noen går over alle støvleskaft.
![]() |
#12 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Jeg handler på HM selv, og ved siste opprydningsrunde i klesskapet fant jeg en kjole jeg husker jeg kjøpte i 1993. Og jeg bruker den fremdeles. Så HM er absolutt ikke ensbetydende med dårlig kvalitet/bruk og kast. Problemet er vel heller at klær har blitt så billig etter hvert at de aller fleste har råd til å kjøpe seg flere topper og skjørt i uken.Klær koster så lite/vi har så god råd at om det er kø i prøverommet rasker man heller med seg plagget uprøvet. Passer det ikke blir det gjerne bare liggende med lappen på. Hva er vel 79 kroner, liksom?
![]() |
#13 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Enig.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukDette som HI skriver var vel igrunnen det jeg ville frem til i tråden om de vogngale. Det er lett å dømme og kritisere andres forbruk, sløsing og bruk-og kast-mentalitet, men kanskje man ikke er det døyt bedre selv, bare på andre områder, og på områder som er mer "stuerent" i forhold til den tid vi lever i.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukJoda det er vel neppe noen som er perfekte.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukJeg er veldig enig med Anuk i det hun skriver.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 27-06-07 kl 08:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukDet er vel ikke noe værre å være vogngal enn skogal?
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukJeg syns alle som har overdrevent mye stäsj, det väre vogner, sko eller knekkebröd, fortjener pepper. Dety å pepre for en ting, betyr ikke at man selv ikke kan ta imot pepper for en annen selv.
![]() |
#19 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukDet ER framleis mange som ikkje ser koblinga mellom forbruk og skader på miljøet. Det ER framleis mange som ikkje veit at syntetisk mat ikkje er særleg bra for kroppen. Det ER, som Kasia også påpeikar, mange som ikkje ser dei alvorlege konsekvensane av i-landa si rovdrift på ressursane. Eg er langt frå perfekt når det gjeld både kosthold og forbruk, men eg prøvar å verte litt betre heile tida. Nettopp på grunn av at eg vert stadig meir kunnskapsrik. Eg hadde aldri vore såpass miljøbevisst sjølv dersom folk skulle vere perfekte før dei kunne agrumentere for ei meir miljøvennleg livshaldning. Skal samfunnet kunne verte betre må vi jobbe mot det saman. Steg for steg. Og eit heilt grunnleggjande utgangspunkt må då vel vere å dele kunnskapar om kva som er bra for miljøet og kva som ikkje er bra for miljøet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: I lys av vogntråden - forbrukJeg ser ikke hvorfor man ikke kan kommentere andres forbruk, forid man selv har skjeletter i skapet. Forutsatt at man er åpen om skjelettene selvsagt.
![]() |
|
|