Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barna til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-16, 08:19   #21
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får barna til jul?

Fra hverandre får de hver sin Pikachu-bamse, og så ligger det an til at det blir ps4 på deling. Det er vel like mye gave til far tror jeg.

Gammel 25-10-16, 08:37   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke.

Gammel 25-10-16, 08:39   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke enda, men vurderer slalåmutstyr siden de likte det så godt i fjor.

Sist redigert av millact : 25-10-16 kl 12:42.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 09:09   #24
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke enda. Hun har bursdag om en måneds tid også. Hun ønsker seg Apple Watch, så mulig hun får det. Hun ønsker seg også rideutstyr.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 09:24   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år vet vi ikke.

Snuppa får billetter til Ariana Grande-konsert sammen med venninna si som en del av presangen, men dessverre er hun kjent med konserten allerede (jeg må lære meg å holde kjeft). Hun trenger nye langrennsski, så det blir nok også en presang. Det ønsker hun seg strengt talt ikke, men hun pleier å ha forståelse for at hun får slikt som presang. Det pleier å gå greit å fylle på med litt klær og diverse, og hun blir glad for det meste.

Knerten er langt mer vanskelig. Han arver alt sportsutstyr fra søsteren sin, og ønsker seg egentlig ikke noe. Han er bare opptatt av spilling, og har egentlig alt han trenger for å spille.

Gammel 25-10-16, 09:26   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når og hvor er det Ariana Grande-konsert? Må jeg tråle Finn?

Gammel 25-10-16, 09:28   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie: De legges ut for salg til fredag. Søk opp Live Nation eller noe sånt på facebook.

Gammel 25-10-16, 09:28   #28
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann har allerede fått store deler av julegaven, siden han fikk ny PC til bursdag i august og den var så dyr at vi sa at det måtte bli julegave også. Han skal nok få en del småting i tillegg. Lillesøster får en del emojiting kjøpt på ebay, blant annet poop-tøfler som hun har ønsket seg lenge, samt at hun får skiløpsdress og nye skøyteski.

Det blir lite leker i år, merker at ungene er blitt større og behovene har endret seg.

Gammel 25-10-16, 09:59   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Si det. Ungene mine ønsker seg sjelden noe.
Det eneste de har ønsket seg enn så lenge er "platespinn" (sånn tallerken som man skal snurre på pinne) og sjongleringsballer. Ja, og skylanders ønsker lillebror seg.

Storebror har ikke kommet med noen ønsker ennå, men et skikkelig headset blir han nok glad for. Jeg har ikke begynt å mase om noe ennå heller da.

Gammel 25-10-16, 10:27   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to eldste får nye sykler, kjøpt på salg i høst. Lillebror får eget lite bord med stoler fra IKEA.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 10:34   #31
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

De to eldste ønsker seg vel omtrent bare Lego, så med mindre jeg får en god idé, så blir det vel et Legosett hver. Lillebror får muligens ny seng - de store har fått til treårsdagen, hans er et halvt år unna, men jeg er så lei av at han ligger på tvers mellom oss, så bedre med voksenseng inne hos han. Det blir nok leker likevel.

Gammel 25-10-16, 10:51   #32
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Når det gjelder eldstejenta (11) aner jeg ikke enda ... Hun leker ikke med leker lenger, og er ikke nok interessert i klær til at det er spennende å gi som hovedgave. Fritidsinteressene er først og fremst fotball og Pokemon Go, og hun har jo alt hun trenger til det. Hun har også det hun trenger av turutstyr, vinteraktivitetsutstyr etc. Så hun er litt vanskelig å finne noe til.

Har samme "problemet" med Ullungen (som blir 11 i februar). Hun er forsåvidt opptatt av klær, som i at hun har en bestemt oppfatning av hvordan de skal se ut, men merker er er hun ikke opptatt av, og hun foretrekker å gå igjen i de samme 2-3 yndlingsgenserene og et par jeans.

Hun ønsker seg veldig iPhone 6 eller nyere. En arvet 5 var julepresangen i fjor, så hun vet at det er uaktuelt, og er forsåvidt også enig i selv at hun ikke kan ha en så dyr telefon med seg på skolen.

Hun leker fortsatt litt med både Lego og Playmo, men ønsker seg ikke mer av det, for det er i ferd med å dabbe av.

Hennes eneste store ønske (bortsett fra nyere iPhone), er airtrack. Hun går på turn, og turner uavlatelig på Lillebrors lekematte. (Selv nå med høyrehånden i gips; da slår hun hjul med venstre.) Trampoline har hun ønsket seg i alle år, men aldri fått. Tilgangen på trampoliner er stor i nabolaget, så det har ikke vært synd på henne akkurat. I løpet av 2017 flytter vi imidlertid inn i et blokkområde, og der blir det nok lenger mellom trampolinene...

Jeg har akkurat oppdaget at airtrackene fra Flikk-Flakk også finnes i 2,5 x 1,5 meter (jeg trodde 4 meter var det minste). Så nå er jeg tilbøyelig til at dette kan bli årets julepresang. Den koster kr 3.600,-, så det blir i så fall fra oss + to sett med besteforeldre. Er det galskap? (Xian-mannen mener i første omgang det, på grunn av størrelsen.) Vi vil jo få plass til den i allrommet (selv om det blir trangt), og dessuten er det mulig å ta den med seg ut.

Er det noen her som har erfaring med airtrack hjemme? Den ser sånn ut:

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 25-10-16 kl 11:09.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 10:56   #33
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Airtrack hadde nok jenta her dødd av lykke over å få, men nå har hun akkurat sluttet på turn, så da føler jeg ikke at det er noe poeng å bruke mye penger på sånt, selv om hun fortsatt liker å turne for seg selv. Dessuten har vi diger trampoline. Jeg har ikke noe erfaring med det da.

Sist redigert av My : 25-10-16 kl 11:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 11:01   #34
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er stor tilhenger av ting som bidrar til aktivitet. En sånn matte har jeg ingen anelse om hvordan fungerer.

Gammel 25-10-16, 11:07   #35
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har vel ikke tenkt så mye på det.
Eldste ønsker seg helt sikkert klær. Får nok en genser fra Polo, Abercombie, Superdry eller noe sånt.
Han trenger en allværsjakke så får se om vi finner en som han vil ha.
Og sikkert PaySafekort, noe oppgradering på PC, gamingremedier. Penger.

Han har bursdag i romjulen så han får nok det meste av det som er nevnt over.

Minsten ønsker seg sikkert Paysafekort, noe gamingutstry, hettegenser som er litt stor og posete, tur til Rush Trampolinepark, kinogavekort. Og så liker han småting som slime, sånne egg som vokser når man vanner de,

Gammel 25-10-16, 11:11   #36
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Aj. Yngste har ønskeliste, og selv om noen av dem utgår (hund, hest og finere lekeplass), så kan vel sparkesykkel og telefon være innenfor rekkevidde. Hun har bursdag rundt juletider også, så det er vel bare å vri hjernen.
Eldste? Aner ikke.

Gammel 25-10-16, 12:26   #37
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Hennes eneste store ønske (bortsett fra nyere iPhone), er airtrack. Hun går på turn, og turner uavlatelig på Lillebrors lekematte. (Selv nå med høyrehånden i gips; da slår hun hjul med venstre.) Trampoline har hun ønsket seg i alle år, men aldri fått. Tilgangen på trampoliner er stor i nabolaget, så det har ikke vært synd på henne akkurat. I løpet av 2017 flytter vi imidlertid inn i et blokkområde, og der blir det nok lenger mellom trampolinene...

Jeg har akkurat oppdaget at airtrackene fra Flikk-Flakk også finnes i 2,5 x 1,5 meter (jeg trodde 4 meter var det minste). Så nå er jeg tilbøyelig til at dette kan bli årets julepresang. Den koster kr 3.600,-, så det blir i så fall fra oss + to sett med besteforeldre. Er det galskap? (Xian-mannen mener i første omgang det, på grunn av størrelsen.) Vi vil jo få plass til den i allrommet (selv om det blir trangt), og dessuten er det mulig å ta den med seg ut.

Er det noen her som har erfaring med airtrack hjemme? Den ser sånn ut:

Airtrack hadde nok vært lykken her også, har sett på Flikk Flakk sin. Men jeg tenker om at det skal være noen vits, så må man ha den store? Får ikke gjort stort på 2,5 meter? Og så er det det med plassen da

Har ingen aning hva vi skal gi egentlig. Noe turnrelatert hadde vært aktuelt her også. Eldste (blir 11 julaften) ønsker seg stort sett klær. Yngste (8)ønsker seg symaskin, noe hun får av besteforeldre.

Gammel 25-10-16, 12:42   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den minste får noe playmobil tror jeg, ellers vet jeg ikke. Det kan hende det er aktuelt med noe datarelatert til de to største.

Gammel 25-10-16, 13:37   #39
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Airtrack hadde nok vært lykken her også, har sett på Flikk Flakk sin. Men jeg tenker om at det skal være noen vits, så må man ha den store? Får ikke gjort stort på 2,5 meter? Og så er det det med plassen da

Har ingen aning hva vi skal gi egentlig. Noe turnrelatert hadde vært aktuelt her også. Eldste (blir 11 julaften) ønsker seg stort sett klær. Yngste (8)ønsker seg symaskin, noe hun får av besteforeldre.

Ett år ga vi balansebom i bursdagsgave til jentungen, en sammenleggbar en som ligger helt nede på gulvet. Den er hengslet på midten så den kan brettes i to, og har bærehåndtak. Den har vært veldig populær, også etter at hun begynte på troppsturn og ikke lenger gjør øvelser på bom. I det siste har den vært mest brukt til putekrig i bursdager og lignende.

Den sammenleggbare turnmatta fra Ikea (den med ulike nyanser av grønt) har også vært en hit blant turnerne her. "Alle" på turninga til jentungen har den.

Gammel 25-10-16, 13:48   #40
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den sammenleggbare turnmatta fra Ikea (den med ulike nyanser av grønt) har også vært en hit blant turnerne her. "Alle" på turninga til jentungen har den.

Det var en god ide til lillesøster her. Vi har en sånn stor gymmatte i skum fra ungene var baby, men den ser ikke så fin ut lenger etter mye bruk fra unger og katter som har klort på den. Men denne så ut som den var lettere å oppbevare og prisen var veldig fin.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.