|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() JulekortNå stresser det seg mot jul igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: JulekortJeg gjorde det, men jeg tror ikke jeg gidder mer. Ikke fordi jeg ikke får mange tilbake, men fordi det er mer stress enn glede.
![]() |
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: JulekortDen med stress kjøper jeg, jeg synes ikke det er noe kos når det blir masseproduksjon, excelark med adresser osv.. Innerst inne har jeg nok bestemt meg, men var nysgjerrig på hva andre gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: JulekortVi sender julekort hvert år, men ikke veldig mange, kanskje 25? Vi sender til familie og venner som bor langt unna og gir sjelden julekort til de vi treffer i hverdagen. Jeg synes det er hyggelig å få julekort tilbake. De fleste er jo vanlige masseproduserte med bilder av barna/familien og jeg liker dem. Jeg henger dem opp i en snor som går på tvers over det ene stuevinduet og det blir en del av julepynten.
![]() |
#6 |
X First Lady
![]() Sv: JulekortI år blir det noen svært få julekort av ymse grunner. Har i alle år sendt en masse med julekort, og det har ikke vært forbundet med stress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: JulekortMine unger begynner å bli store, så vi lar nok tradisjonen dø ut litt smått. Det føles feil å sende ut bildekort uten alle på. Håndskrevne kort med annet motiv vet jeg ikke om jeg kommer til å prioritere.
![]() |
#8 |
fri
|
![]() Sv: JulekortJeg pleier å lage et eget kort med bildekollage fra året som har gått, og skrive en liten oppsummering. Printer enten ut selv, eller sender til et trykkeri jeg bruker i nærheten (det er vel så rimelig som å kjøpe ferdige kort), og så sender jeg i posten til de jeg ikke treffer i jula, og leverer personlig til andre. Pleier å ha et lite felt på kortene hvor jeg kan skrive en litt mer personlig hilsen. Synes det er en hyggelig førjulsaktivitet for egen del også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: JulekortJeg synes julekort er superkoselig, og ikke stress i det hele tatt. Jeg koser meg med å ta bildene, koser meg med å redigere/mekke julekortet i Photoshop, og jeg pleier å bestille kortene i oktober/november. Nå er de klar i konvolutt og adressert. Vanligvis forsegler jeg dem med lakksegl også, men jeg har ikke fått tak i hod lakkstang i år. Mulig jeg dropper det. Julekortveggen er like koselig hvert år, men jeg tenker at om man bare synes det er stress, så lar man være.
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: JulekortJeg pleier å lage og sende julekort, satt sammen av et par utvalgte bilder fra året som gikk. Jeg sender kanskje 30-40 stykker, og mannen sender en håndfull eller to. Jeg synes det er hyggelig å lage og sende kort, og hyggelig å få fra dem som svarer. (Og så synes jeg det er helt greit at ikke alle svarer. Det bør absolutt være noe man bare gjør hvis man virkelig har lyst og ork.)
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: JulekortVi lager oftest julekort, men noen år blir det ikke noe av, og det er ingen krise, synes jeg. Vi gjør det ofte nok til at vi får ganske mange julekort i posten hvert år, og det er jo koselig.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulekortVi har sendt ca. 50 julekort i alle år siden ungene ble født - de eldste er nå 17. I år er første gang jeg er usikker på om jeg gidder. Mulig at jeg ombestemmer meg når julefølelsen kommer snikende.
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: JulekortVi lager og sender 40-50 julekort. Bilde av jentene tatt en eller annen gang i løpet av året, ikke noe spesielt julebilde. Jeg skriver en liten oppsummering av året til gamle tanter og andre som ikke egentlig følger livet vårt ellers, men setter pris på en oppdatering. Andre får bare god jul og godt nyttår og hilsen fra alle. Men alltid en liten håndskrevet hilsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
nju nja njo
|
![]() Sv: JulekortVi sender stort sett julekort og da med bilde(r) av ungene. Til venner som vi ser ofte sender jeg "bare" kortet, mens til de som vi ikke ser/prater med så ofte og de eldre så skriver jeg noen setninger bak på i tillegg. Jeg synes det er veldig koselig da. Det har dog vært år med unntakstilstand hvor jeg har droppet det.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulekortPleier å sende 50-60 kort og får fra de fleste tilbake.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: JulekortVi (eller, skal vi være ærlig, jeg) sender julekort, flere for hvert år som går egentlig, siden vi stadig får fra nye, blant annet herfra.
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: JulekortJeg synes det er koselig å sende, og koselig å få. Det gjør ikke noe om det ikke står så mye på dem, bare en liten hilsen er hyggelig det også.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulekortI år har jeg ikke fått bestilt, ikke funnet noen fine bilder. Men det blir nok kort uansett.
![]() |
|
|