|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Verdens feteste syvåringSelvsagt, jeg mener ikke (og det tror jeg ikke du trodde heller, egentlig) at alt skal skje på ungenes premisser, det er jo vi som er de voksne. Det jeg har problemer med å forstå, er at man skal nekte ungene å leke på enkelte steder bare fordi man selv ikke liker de stedene, at ei mor som har fobi mot karuseller skal nekte ungene å gå på tivoli, om du skjønner. Folk må gjerne nekte ungene sine å leke på ballrommet til Ikea altså, men jeg skjønner ikke helt tankegangen (om barnet virkelig ønsker å være der).
![]() |
#42 |
Borte
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåringJada, vi er enige. Finnes det noen tråder jeg ikke har fått avsporet og kverulert litt i idag tro? :går og leter:
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Verdens feteste syvåring
![]() |
#44 |
Ustabil
|
Ja det lurer jeg på også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Ustabil
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåringMen for å sporet tilbake til tema: Jeg syns det er tragisk å la barn bli så overvektige. Men jeg syns også det er ganske tragisk å lage det til allmenn forlystelse på internett. Det minner litt for mye om utstilling av "raringer" på sirkus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg så ikke på dette som et innslag til allmenn forlystelse, men heller som skrekk og advarsel.
![]() |
![]() |
#47 |
Textrovert
|
Eh, jeg kommer ikke til å slutte å gå på mækkern selv om jeg har sett videoen og lest om dette. Våre sporadiske turer til mækkern kan da umulig sammenlignes med et sykelig kosthold som blir opprettholdt av en uvitende/resignert/syk mor. Det finnes tross alt en mellomting mellom dette kostholdet og økologisk grønnsakmiddag syv dager i uka.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåringNei, jeg sier ikke at jeg kommer til å kutte ut McDonalds helt etter et slikt innslag (jeg har da sett "Supersize me").
![]() |
![]() |
#50 |
Textrovert
|
Nja, jeg vet ikke helt. Jeg synes det er feil å trekke denne historien inn i en kostholdsdebatt, nettopp fordi den er så ekstrem og også fordi den i utgangspunktet handler om en sykdom som ikke blir behandlet, men derimot forverret av feil "medisinering". Jeg har ikke lest noe sted at jenta har en sykdom, men når man spiser slike mengder mat i en så ung alder og kommer opp i en så abnorm kroppsvekt, så kan jeg ikke anta annet enn at apetittsenteret må være ødelagt. For å sette det kraftig på spissen, så ville det være det samme så å vise bilder av en utslitt kreftpasient og si at "ja, så sliten blir man hvis man bare ligger i senga hele dagen og ikke rører på seg".
![]() |
#51 |
Ustabil
|
Jeg er ikke enig. Jeg ville oppfattet det mer som en advarsel eller en påminnelse om viktigheten av kosthold hvis barnet hadde veid 60 kilo, og ikke 220. For denne saken handler ikke om kosthold i betydningen velge sunt fremfor usunt. Denne saken handler om å overspise så til de grader, med mors hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Ustabil
|
Enig. Om det foreligger sykdom er selvsagt umulig å si, men her er det mye som er og har vært galt over lang tid. Moren har servert loff, potetgull, cola og pommes frites til ungen, i enorme mengder. Og barnet har åpenbart utviklet en spiseforstyrrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåringJeg syns også dette er et så ekstremt tilfelle og så langt ute, at jeg kan ikke se at det har noe som helst med meg eller ungenes forhold til mat/junkfood å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
--
|
Jeg har egentlig ikke en sånn veldig god grunn, det er vel en litt sammensatt greie og det er ikke akkurat en av mine viktigste prinsipper. Men når vi er på handletur har je enten barna med og legger opp etter det, eller så drar jeg på kvelden når barna er i seng. Så er det det med hygiene ( http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/2291000.html ) og at jeg rett og slett ikke aner hvem som passer på barna i den perioden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Fortynnet
|
Samme her. Det er mest det siste, altså at jeg ikke føler meg helt trygg på passingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Verdens feteste syvåringDet er utrolig trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Passiv
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåringMulig hun har Prader Willy-syndrom? Da har de ingen begrensninger, og er alltid sultne. |
![]() |
![]() |
#59 |
Nymotens gammeldags
Jeg skjønner deg godt. Men man kan se det litt an. Her på Ikea er barna lukket inn i ballrommet (men de kan rope på de ansatte) med hver sin nummerert vest på seg. Dessuten er alle ungene over 3 år og da kan de fleste prate og gi uttrykk for hvordan de trives der inne. Min jente har det som plommen i egget der, og de ansatte ringer oss med en gang det trengs.
![]() |
#60 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Verdens feteste syvåringTenk å la ungen sin vokse opp på slik mat og KUN slik mat!!
![]() |
|
|