|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Jeg må (med skam) innrømme at jeg ikke kjenner Les Misérables.
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Det kommer an på 10-åringen tenker jeg. Dere kan jo se filmen først og ta det derfra?
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Det kommer an på 10-åringen.
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Har ikke den vært vist i Oslo for noen år siden? Lurer på om det var den jeg så og jeg satt og sippet mesteparten av tiden. Mest fordi jeg blir så rørt av folk som er så flinke og også av historien. Mener at vi fikk et tjukt hefte utdelt så jeg leste i det før forestillingen sånn at jeg skjønte hva som skjedde. For det er jo en historie som ikke er så lett å skjønne med sang.
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?
![]() |
#6 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Når kommer den?
![]() |
#7 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Jeg er veldig glad i stykket, men ville ikke ha tatt med min snart 11-åring på den. Den er en flott musikal, men litt for mørk. Jeg tror at hun ville takle dødsfallene dårlig. Hvis bekymringen kun gjelder det å kjede seg, tror jeg at det går bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tøff
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Jeg var nok ikke et normalt barn i så måte, men jeg så den første gang den ble satt opp i Oslo i 1988, og jeg elsket den! Da var jeg 11 år gammel.
![]() |
#9 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Min nå 14-åring så stykket for første gang da han var nesten 11, i London. Da hadde han sett storebroren spille Enjorlas i en skoleoppsetning av Les Mis så han kjente historien og elsket musikken. Det var litt av en opplevelse for ham å se det "på ordentlig", han gråt og gråt men hadde det så fantastisk, i følge ham selv. Og etter dette var han hektet og vi har sett det tre ganger til i London - skal selvfølgelig på Folketeateret også (men med den castingen er jeg litt redd vi blir skuffet...).
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Min 11-åring ville elsket det, og det ville hun nok gjort i atskillig yngre alder også. Men hun er eksepsjonelt glad i alt av teater, musical og opera, og jeg har aldri sett henne kjede seg på noen forestilling, egentlig, så helt representativ er hun neppe.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Jeg hadde tenkt å ta med sjuåringen jeg, men det er kanskje ingen god tanke |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Jeg har lyst til å se denne, og lurer også på om jeg skal ta med jentene på 9 og snart 12
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Folketeatret selv sier over 6 år. Det er jo kommersteater helt avhengig av alle som vil se en kjent juleforestilling, så de kjører nok på i mye mindre grad enn filmen.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?
Og prostitusjon. Det kom litt brått på da jeg så filmen med eldstemann for noen år siden. For en som såvidt hadde fattet begrepet sex og syns det var SKIKKELIG ekkelt var det vanskelig å forstå at det til og med finnes folk som vil BETALE for det.
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Dytter litt på denne, jeg. Er litt redd for at det vil bli for trist og mørkt for 11-åringen, men tror ikke problemet vil være at hun kjeder seg. Noen som har sett den i en eller annen form med barn på den alderen?
![]() |
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Jeg hadde mine to med på kino da de var 12 og 16.
![]() |
#20 |
intro
|
![]() Sv: Les Misérables på Folketeateret - fra hvilken alder?Hm, skjønner. 11-åringen min er både veldig følsom og temmelig engstelig av seg, så det er mulig det blir for sterk kost. Vi må nok i alle fall så sett en filmversjon først, ja.
![]() |
![]() |
|
|