Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 11:45   #681
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg leser Liza Marklund "På flukt". Den er rett og slett ufattelig dårlig skrevet. Jeg likte bøkene om journalist-Annika godt, men denne boka er noe søppel...

Endelig noen som er enig med meg! (Bortsett fra at jeg aldri kom lenger enn til noen sider ut i den første Annika-boka før jeg ga den opp. Da hadde mamma lest den først og kastet den i søpla etterpå, faktisk - jeg fisket den opp derfra. Det er da helt meningsløse bøker? Og jeg er krimelsker, altså!)

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 29-06-07, 03:57   #682
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Endelig noen som er enig med meg! (Bortsett fra at jeg aldri kom lenger enn til noen sider ut i den første Annika-boka før jeg ga den opp. Da hadde mamma lest den først og kastet den i søpla etterpå, faktisk - jeg fisket den opp derfra. Det er da helt meningsløse bøker? Og jeg er krimelsker, altså!)

Hvorfor er de meningsløse synes du?
Jeg liker nemlig Liza Marklund ganske godt (selv om Helene Tursten er bedre..)

Gammel 29-06-07, 10:07   #683
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvorfor er de meningsløse synes du?
Jeg liker nemlig Liza Marklund ganske godt (selv om Helene Tursten er bedre..)

Nå har jeg bare begynt på én av bøkene, men den var ubeskrivelig kjedelig. Det var noe med synsvinkelen som ikke appellerte til meg - vanskelig å forklare.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 29-06-07, 10:09   #684
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nå har jeg bare begynt på én av bøkene, men den var ubeskrivelig kjedelig. Det var noe med synsvinkelen som ikke appellerte til meg - vanskelig å forklare.

Jeg har jo alltid vært uenig med deg hva angår Marklund sine bøker, men det var før jeg leste denne.. I Annika-bøkene er det rett nok litt snikk-snakk i begynnelsen, men krim-faktoren slår godt inn utover i boken. Jeg har som sagt likt dem veldig godt. Dessuten skildrer jo de bøkene det miljøet jeg selv jobber i, mulig jeg er litt ekstra fascinert av det.

Gammel 29-06-07, 11:20   #685
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leser Liza Marklund "På flukt". Den er rett og slett ufattelig dårlig skrevet. Jeg likte bøkene om journalist-Annika godt, men denne boka er noe søppel...

Helt enig med deg, den er elendig skrevet. Men jeg leste likevel hele siden det er en sann historie, en temmelig opprivende en også.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 29-06-07, 11:25   #686
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Helt enig med deg, den er elendig skrevet. Men jeg leste likevel hele siden det er en sann historie, en temmelig opprivende en også.

Ja, jeg har lest den ut. Nettopp fordi det er en så grusom historie bak det hele. Dessverre er språket så dårlig at jeg ikke orker å lide meg gjennom oppfølgeren for å se hvordan det går tilslutt. Kanskje vi skal lese det siste kapittelet?

Gammel 29-06-07, 11:53   #687
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, jeg har lest den ut. Nettopp fordi det er en så grusom historie bak det hele. Dessverre er språket så dårlig at jeg ikke orker å lide meg gjennom oppfølgeren for å se hvordan det går tilslutt. Kanskje vi skal lese det siste kapittelet?

Jøss, er det en oppfølger? Lese siste kapittelet var lurt. Evt. betale noen for å lese den og gi oss referat fra hele.

Muskat er ikke aktiv  
Gammel 29-06-07, 12:40   #688
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Smart!
Vi kan jo få den til å bli månedens bok her på FP.

Gammel 30-06-07, 04:44   #689
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

...og for ikke snakke om fortsettelsen, som er nesten like opprivende.

Gammel 01-07-07, 13:52   #690
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg pløyer meg gjennom den ene etter den andre av The No.1 Ladies Detective Agency.

Jeg leste nr. 4 på ferie nå akkurat. The Kalahari Typing School for Men. Jeg liker dem også veldig godt, det er noe uimotståelig ved både Mma Ramotswe og hele Botswana-settingen.

Ferie er bokslukertid for meg, så jeg har også lest Terry Pratchetts Guards! Guards! (og likte Vimes, Skilpadda) og Connie Willis’ Bellwether, som var ustyrtelig morsom for oss som er vant til digre og stadig skiftende søknadsskjemaer om forskningsmidler, takk igjen til Skilpadda. Og så burde jeg jo skjønt at tre lette romaner ikke er nok til en to ukers ferie, så jeg endte med å rappe Sayers’ Five Red Herrings fra mannen og har lest nesten hele den også for n-te gang.

Pamuks Istanbul-bok ble glemt igjen hjemme, og er fortsatt ikke utlest. Men jeg jobber med saken.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 01-07-07, 14:30   #691
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har akkurat avsluttet Kompani Orheim av Tore Renberg.

Agurke er ikke aktiv  
Gammel 01-07-07, 16:17   #692
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå for tiden koser jeg meg med Jo Nesbø´s "Snømannen".

...og for ikke snakke om fortsettelsen, som er nesten like opprivende.

Hvis du har lest den, så kunne du kanskje være snill og gi et kort referat for oss som ikke orker å pine oss igjennom den boka også? *også enig i at "På flukt" er elendig skrevet*

Beckett er ikke aktiv  
Gammel 01-07-07, 17:47   #693
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Nå for tiden koser jeg meg med Jo Nesbø´s "Snømannen".

Hvis du har lest den, så kunne du kanskje være snill og gi et kort referat for oss som ikke orker å pine oss igjennom den boka også? *også enig i at "På flukt" er elendig skrevet*

Vel, jeg synes begge bøkene er helt ok, jeg. Fortsettelsen heter "Aldri mer fri". Hovedpersonen Maria, med sin nye mann og begge barna flytter til utlandet, først til Sør-Amerika under nye navn og på hemmelige adresser. Men tyrannen (eks-mannen hennes) finner dem hver gang, og de må flytte igjen. Situasjonen er helt uholdbar og hun får ingen hjelp fra svenske myndigheter. Hun flytter til sist til USA, og blir dermed den første kvinnen fra vest- Europa som får innvilget asyl i USA pga. kvinnemishandling. Hun er i dag skilt fra sin andre mann også. Hun er gift for 3.gang med en amerikaner. Begge barna hennes bor hos hennem, og begge studerer. Eksmann nr. 2 bor også i USA. Tyrannen bor fortsatt i Sverige, i hennes hjemby. Svenske myndigheter mener at trusselbildet er uforandret.

Gammel 01-07-07, 18:19   #694
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vel, jeg synes begge bøkene er helt ok, jeg. Fortsettelsen heter "Aldri mer fri". Hovedpersonen Maria, med sin nye mann og begge barna flytter til utlandet, først til Sør-Amerika under nye navn og på hemmelige adresser. Men tyrannen (eks-mannen hennes) finner dem hver gang, og de må flytte igjen. Situasjonen er helt uholdbar og hun får ingen hjelp fra svenske myndigheter. Hun flytter til sist til USA, og blir dermed den første kvinnen fra vest- Europa som får innvilget asyl i USA pga. kvinnemishandling. Hun er i dag skilt fra sin andre mann også. Hun er gift for 3.gang med en amerikaner. Begge barna hennes bor hos hennem, og begge studerer. Eksmann nr. 2 bor også i USA. Tyrannen bor fortsatt i Sverige, i hennes hjemby. Svenske myndigheter mener at trusselbildet er uforandret.

Takk, Elin!

Beckett er ikke aktiv  
Gammel 01-07-07, 19:19   #695
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Takk for oppsummering, Elin!
Jeg synes altså at selve historien er spennende, men får mark av det dårlige språket og de meningsløse skildringene i boken.

Gammel 03-07-07, 00:41   #696
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På nattbordet mitt ligger også "Livet i et skilpaddeskall" av Ingeborg Arvola. Tanken var å re-lese den, men den ligger visst på pause....

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-07-07, 12:38   #697
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg lest The Secret life of bees av Sue Monkk Kid. Søt historie. Nå skal jeg lese Labyrinth av Kate Mosse.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 03-07-07, 12:51   #698
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er endelig ferdig med Pamuk, og jeg likte den godt. Det var bare en langsom bok, men fin. Har dog muligens overdoset litt på forfatteroppvekstskildringer i det siste.

Nå tjuvleser jeg slutten på Five Red Herrings når mannen har lagt den fra seg, og har ellers begynt på Pratchetts Men at Arms. :sommermodus:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 04-07-07, 13:05   #699
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste boka til Dick Francis. Under orders heter den og er om våre gamle, gode helt Sid Halley.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-07-07, 19:28   #700
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke bare to bøker, det er tre i serien om Mia, Anders og barna. (Liza marklund)

Bok 1. På flukt
Bok 2. Aldri mer fri.
Bok 3. Mias hemmelighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.