Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-07, 22:56   #41
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: KK: Flott på stranda. Slik velger du riktig bikini

Det er veldig sjelden at jeg kjøper KK, men i dag falt jeg for fristelsen. Sitter med den omtalte bikinireportasjen foran meg og er akkurat like skuffet som deg. Hele bladet var en stor skuffelse egentlig - stort sett bare overfladisk dill. At jeg ikke lærer

Gammel 01-07-07, 23:03   #42
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Her er jeg helt motsatt. Jeg blar kjapt over alt av mote, sko, livsstilsendringer etc. Jeg vil ha gode reportasjer om interessante tema.
Ikke rart jeg ikke finner noe blad jeg liker, kanskje?

Hmm. Mulig jeg bare er drittlei av overfladiske anoreksireportasjer, synes generelt denne type artikler i disse bladene er dårlige.

Men som sagt, jeg liker å lese om moter, jeg. Derfor liker jeg Costume, og får psykiatrikunnskap fra et annet sted.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:12   #43
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Du får nok bli redaktør for ditt eget blad du, Irma

Man vet jo hva man går til når man kjøper blader som KK, Henne, Elle osv. Men jeg synes jo egentlig at det fint går an å kombinere forskjellige typer artikler i et og samme blad. Vi kvinner er jo stort sett opptatt av mer enn moter og/eller matoppskrifter og en kombinasjon av sterke, flotte, informative reportasjer sammen med motestoff og interiør synes jeg er helt topp jeg.

Allikevel er det vel markedet som til syvende og sist bestemmer hva slags blader vi har tilgjengelige. Så mitt råd til deg, Irma, er at du kjører en markedsundersøkelse på ditt ønskelige blad, for deretter å se om det er verdt å gjøre noe med tanken...

Gammel 01-07-07, 23:24   #44
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du får nok bli redaktør for ditt eget blad du, Irma

Allikevel er det vel markedet som til syvende og sist bestemmer hva slags blader vi har tilgjengelige. Så mitt råd til deg, Irma, er at du kjører en markedsundersøkelse på ditt ønskelige blad, for deretter å se om det er verdt å gjøre noe med tanken...

God idé! (Eller kanskje ikke så veldig god, med tanke på kompetansen jeg (ikke) har. )

Gammel 01-07-07, 23:40   #45
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

KK er ikke bra nei....

Syns Kamille er greit, men jeg elsker det svenske bladet living, noe lignene det nye norske rom 123 (bare MY bedre...). Selv om det er en helt annen type blad enn KK...

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:41   #46
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Kan dere ikke snakke litt mer om bikinier og litt mindre om KK i denne tråden?

Bikinier til brøddeigdamer i str 42, for eksempel, hvordan bør de se ut?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:47   #47
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Kan dere ikke snakke litt mer om bikinier og litt mindre om KK i denne tråden?

Det var selvsagt det jeg trodde at KK skulle fortelle meg, men den gang ei Brøddeig, små pupper og stor rumpe søker ny bikini-tips!

Gammel 01-07-07, 23:56   #48
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg burde vel kanskje ikke uttale meg, med mine 165 og str 34/36 , men jeg syns da at ukebladene har skjerpet seg betraktelig med tanke på å unngå sykelig tynne modeller?

Hvis jeg vil lese noe interessant så finner jeg en bok, ukeblader blir kun brukt til lett underholning. Kjøper svært lite ukeblader, men får av moren min og ei venninne.

Mens jeg kan kose meg med å titte på nyeste mote, dyrt og billig, så blar jeg fort over alle slankesider. Jeg er enig i at for de som føler seg uvel med kroppen sin eller har noen kilo for mye, så må det føles deprimerende å lese mye av det som står i bladene. Mitt tips er å bla raskt over og se om det finnes noe hyggeligere å lese der.

Jeg kjøper ikke ukeblad etter hva som står på forsiden, det er jo laget sånn for å selge bladet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 00:11   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Brøddeigdamer som trenger str 42, bør selvsagt ikke bruke bikini. Har du ikke skjønt noe av det som KK prøver å fortelle deg?

Kan jeg anbefale en burka i årets farge. Det skal jeg ha i år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 00:12   #50
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Brøddeigdamer som trenger str 42, bør selvsagt ikke bruke bikini. Har du ikke skjønt noe av det som KK prøver å fortelle deg?

Nei. Dessuten sier hele denne tråden at man ikke skal høre på KK. Jeg gir meg ikke!

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 00:18   #51
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

For mange mange år siden gikk jeg fra Det Nye til KK men etterhvert reagerte jeg på at det var mer reklamesider enn artikler der... jeg kjøper ikke så mye sånne blader nå for tiden.
Har siden i fjor sommer kjøpt 4 ELLE og synes de iallefall har vært interessant å lese. Kjøper sånne blader stort sett til juleferie,påske og sommerferie mo det er en fristende forside...
Ellers arver jeg Ukeblad av mamma og det er et fin-fint blad å skumme over.

Gammel 02-07-07, 00:26   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Er det noen som har noe bedre blad å anbefale?

Mitt absolutte favorittmagasin er engelske "Red".
Jeg ble overlykkelig da norske Red kom på markedet. Og under over alle undre - det var like bra som originalen!

Så forsvant det fra markedet like plutselig som det kom - og med det ble alle norges damer på 30+ frarøvet verden beste kvinneblad.

Er skuffet fremdeles, jeg.

(Men punger gladelig ut med i underkant av en hundrelapp for den engelske utgaven hver måned.)

Gammel 02-07-07, 00:44   #53
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner til det der ja.

For et par år siden hadde de en liknende sak på vårparten. "Bikini for alle former" eller noe slikt. Jeg fant ut at jeg, som er lav, men har former

a) skulle ha liten bikinitruse med høy skjæring, for å forlenge korte ben,

men også:

b) ha stor bikinitruse av boxer-varianten, for å dekke over en stor rumpe.

Som overdel skulle jeg i følge KK velge

a) trekantmodell, siden små mennesker ikke skulle ha ruvende overdeler,

men samtidig:

b) en solid variant som gav god støtte til oss med c-cup eller mer.

Da man i tillegg kan plusse på deigmage med strekkmerker, kan man vel like greit satse på en gammeldags modell som dekker alt mellom skuldre og knær.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 02:29   #54
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

!

Så forsvant det fra markedet like plutselig som det kom - og med det ble alle norges damer på 30+ frarøvet verden beste kvinneblad.

Hun som var redaktør for norske Red, Gjyri Helen Werp, er hun som nå er redaktør for Kamille, og Kamille er blitt veldig mye bedre med henne som redaktør. Kanskje du skulle prøve Kamille?

Gammel 02-07-07, 09:43   #55
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det ikke slik at mange butikker har lagt om størrelsene for å følge en eller annen europeisk standard - som tar høyde for at folk generelt har blitt større? Det gjelder i alle fall KappAhl og Lindex, tror jeg. Der er S 36-38 og M 40-42. L må vel da være 44-46, eller?

Denne standarden varierer i så fall veldig. Mange steder tilsvarer S 34/36, M 38/40 og L 42/44. Det stemmer også best med min egen erfaring, jeg bruker nemlig stort sett M og er en 38/40.

H&M sitt størrelseskart tror jeg ikke noe på: http://www.hm.com/nl/abouthm/quality...tswomen1.nhtml

Ikke pokker at Large er 44/46 der, de har jo også XL, skal det være 48/50? Tro'kke det. Det stemmer ikke med de klærne jeg har kjøpt der, i allfall.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 09:53   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Denne standarden varierer i så fall veldig. Mange steder tilsvarer S 34/36, M 38/40 og L 42/44. Det stemmer også best med min egen erfaring, jeg bruker nemlig stort sett M og er en 38/40.

Ja, det er jo det systemet jeg er vant til fra alle år før - absolutt. På Lindex og KappAhl er i alle fall S 36-38, det står på klærne. XS er 32-34 hos sistnevnte.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 09:56   #57
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det er jo det systemet jeg er vant til fra alle år før - absolutt. På Lindex og KappAhl er i alle fall S 36-38, det står på klærne. XS er 32-34 hos sistnevnte.

Men er det så store forskjell fra plagg til plagg, da? H&M har jo en linje med tall-størrelser, og den andre "ungdomslinja" (som jeg ikke husker navnet på) med klær merket fra XS til XL. Når jeg kjøper plagg med tallstørrelser kjøper jeg 40 for bukser og 38 for topper. Kjøper jeg noen klær fra "bokstavsystemet" kjøper jeg Medium. Har aldri passet i en Small noensinne, og har måttet bruke Large noen ganger også. Synes det er rart jeg bruker klær fra størrelse 38 til 44, fra en og samme butikk.

Gammel 02-07-07, 10:01   #58
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men er det så store forskjell fra plagg til plagg, da?

Tja, si det? Min erfaring er at en S på H&M som oftest er mindre enn en S på Lindex, men det kan sikkert variere.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 10:07   #59
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Hm. Dette må jeg undersøke nærmere. Har akkurat vært i skapet nå, og de tre siste kjolene jeg har kjøpt på H&M er størrelse 38. Det skulle tilsvare S. Nå skal jeg jaggu meg dra på H&M i dag og prøve på kjoler i str. Small. Høyst sannsynligvis får jeg de ikke over låra engang.

Men som sagt, løsningen på mysteriet kan være at klær fra "Woman" og "Clothes"- linja har et annet snitt og størrelse enn f.eks. Divided og LOGG. (Der kom jeg på navnene).

Gammel 02-07-07, 10:12   #60
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan jeg anbefale en burka i årets farge. Det skal jeg ha i år.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.