Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva om Donald Trump blir president?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-17, 00:27   #641
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva om Donald Trump blir president?

Twitter er bra nå. Demonstrasjoner på flere flyplasser. Iran har svar med å nekte amerikanere inngang til riket. Folk gråter og er redd de aldri mer vil se familien sin igjen.

Jeg er også redd krig og at den behagelige hverdagen min forsvinner.

Gammel 29-01-17, 00:31   #642
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje det er frykten for at den behagelige hverdagen skal forsvinne som gir mer volum til folkeopprøret.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 00:36   #643
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vettskremt, og det er skummelt når den Iranske presidenten framstår som en pusekatt og fredselsker når de uttaler seg etter å ha hørt Trdump uttale seg.

Gammel 29-01-17, 01:10   #644
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt satt ut nå. Dette er så ille.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 10:42   #645
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff. Jeg har jo spøkt med ungene at det ikke er sikkert vi kommer inn når vi skal til USA i vinterferien for å besøke venner, kanskje Trump ber dem "dra tilbake til Mexico" (ungene mine er adoptert fra Colombia), men med den siste utviklingen så ser jeg jo at det er en reell mulighet for at USA i framtiden kun vil slippe inn hvite, kristne mennesker og spøken min blir fryktelig dårlig.

Jeg kjenner jeg er seriøst bekymret for muslimer som bor i USA, og tenker på en jeg kjenner der som er muslimer og må leve med den mannen som president. Fyren har jo ikke noe filter og driter i hvem han fornærmer. Og om det ikke blir verdenskrig skal man ikke se bort fra det kan bli borgerkrig i USA. Folk kommer ikke til å finne seg i dette.

Jeg må si det er med spenning jeg drar til USA i februar. Det skal bli spennende å se det close up og diskutere det med venner som må bo i dette landet nå.

Gammel 29-01-17, 12:15   #646
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er spennende Milfrid. Jeg har egentlig ikke lyst til å dra til USA sånn forholdene er nå, men så er det at svigerslekta kanskje kan trenge litt extra moralsk støtte. De merker godt Trumpstrømningene allerede som afroamerikanere uten råd til helseforsikring på helt egen hånd.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 12:16   #647
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må jo nesten klype seg i armen for en lurer jo på om man lever i en dårlig katastrofefilm.

Men i dag kom det i det minste et lyspunkt, da en dommer bremset vedtaket om musliminnreisestopp i natt: http://www.dagbladet.no/nyheter/domm...ordre/66916278

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 13:13   #648
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min mente at Trump gjorde en veldig mye bedre figur på pressekonferansen etter møtet med Theresa May, enn ved tidligere pressemøter (uten at DET skal så mye til...). Han hadde visst hatt manus og dermed var han ikke like mye "all over the place" som når han snakker fra levra. Var det noen av dere som så den?

Gammel 29-01-17, 13:22   #649
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mannen min mente at Trump gjorde en veldig mye bedre figur på pressekonferansen etter møtet med Theresa May, enn ved tidligere pressemøter (uten at DET skal så mye til...). Han hadde visst hatt manus og dermed var han ikke like mye "all over the place" som når han snakker fra levra. Var det noen av dere som så den?

Ja, jeg så den og reagerte veldig på hvordan han oppførte seg etter å ha fått et spørsmål fra britisk presse, så jeg kan dessverre ikke si meg enig med mannen din, Billa.

Jeg er så glad for at amerikanerne reagerer, for at folk protesterer og for at pressen ikke lar seg kneble. Men frontene er jo veldig steile, og jeg er redd dette kommer til å ende k forferdelse. At lederen for the land of the Free, erklærer krig mot den frie pressen, er virkelig, virkelig ille.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 14:08   #650
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Det er allerede i forferdelse. De som trodde Trump ikke faktisk kom til å forsøke å gjøre alle de verste tingene han lovet i valgkampen tok feil. Det er krise nå: En dommer har satt presidentens rasistiske immigrasjonsforbud for muslimer på vent, men det påstås at enkelte grensevakter ikke retter seg etter dommeren. Hvis det stemmer er det en konstitusjonell krise. Domstolene står over presidenten, men om de som utøver makt ikke retter seg etter rettsavgjørelser så er det lite som kan gjøres med det. Systemet er basert på at alle følger spillereglene. Det republikanske flertallet i kongressen ser så langt ut til å være godt fornøyd med at presidenten gjør som en "white supremacist" (Steve Bannon) sier.

Trump har ellers i løpet av helgen også endret sammensetningen av US National Security Council, som gir presidenten råd om sikkerhet og internasjonale spørsmål. Han har fratett ledelsen for forsvaret og etteretningstjenesten sine faste plasser, men har gitt Bannon fast plass i møtene.

Og for de som husker valgkampen: Trump truet med verre ting enn det vi har sett så langt.

Ben "this is not a drill" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 14:13   #651
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan han gjøre hva han vil som president?

Anne C er aktiv nå  
Gammel 29-01-17, 14:29   #652
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er virkelig ekstremt nifst med en demokratisk valgt president som oppfører seg på en måte man forbinder med hvordan diktatorer turer fram. Angrep på fri press og forsøk på å kneble all kritikk. Jeg er glad jeg ikke bor i USA lengre og er bekymret for venner som gjør det - særlig de med muslimsk bakgrunn, men også andre som er kritiske til Trump.

Gammel 29-01-17, 15:44   #653
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ehja, jeg så det, og måten han fnyser av kritiske spørsmål og latterliggjør det hele er HELT ekstremt.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 15:51   #654
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bare skjønner ikke hbordan det skal gå med en leder som latterliggjør pressen og nekter å svare på aktuelle ig relevante spørsmål. Konsekvent!!

Gammel 29-01-17, 16:15   #655
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ehja, jeg så det, og måten han fnyser av kritiske spørsmål og latterliggjør det hele er HELT ekstremt.

Han (mannen min altså) har vanligvis et ganske kritisk blikk, men det er mulig at han er litt i "leter etter noe positivt med lys og lykte"modus om dagen. Jeg må sjekke ut selv, tror jeg.

Gammel 29-01-17, 16:44   #656
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Han bare fnyser, ler og driter i å svare. Jeg antar jo at det kan være at han ikke aner hva han skal svare da, på et litt langt og kompleks spørsmål..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 17:28   #657
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at land over hele verden bør innføre innreiseforbud for ansatte i selskaper der Trump og hans rådgivere har interesser.

Gammel 29-01-17, 18:06   #658
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes at land over hele verden bør innføre innreiseforbud for ansatte i selskaper der Trump og hans rådgivere har interesser.

Det hadde jo vært et effektivt virkemiddel. Og begrunnelsen må selvfølgelig være at de har tilknytning som kan tyde på at de er affiliert med ekstremistiske verdier. Uten å si noe mer enn det.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 29-01-17, 18:25   #659
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg mangler ord for hvor ille jeg synes det er, ni dager inn og det er konstitusjonell krise. Fyren er helt uten skamfølelse, han lyver og gjør seg selv til offer når han møter en påstand han ikke kan imøtegå. Han er mentalt fryktelig syk, og kommer til å måtte blir båret ut av huset om republikanerne skal bli kvitt ham.

Det skremmer meg at det republikanske partiet setter seg tilbake og lar det skje. De må da være interesserte i at demokratiet skal fortsette.

Gammel 29-01-17, 18:26   #660
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det hadde jo vært et effektivt virkemiddel. Og begrunnelsen må selvfølgelig være at de har tilknytning som kan tyde på at de er affiliert med ekstremistiske verdier. Uten å si noe mer enn det.

Ikke sant? Man trenger ikke nærmere begrunnelse enn det for tiden visstnok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.