|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#641 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Twitter er bra nå. Demonstrasjoner på flere flyplasser. Iran har svar med å nekte amerikanere inngang til riket. Folk gråter og er redd de aldri mer vil se familien sin igjen.
|
|
#643 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg er vettskremt, og det er skummelt når den Iranske presidenten framstår som en pusekatt og fredselsker når de uttaler seg etter å ha hørt Trdump uttale seg.
|
|
#644 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg er helt satt ut nå. Dette er så ille.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#645 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Huff. Jeg har jo spøkt med ungene at det ikke er sikkert vi kommer inn når vi skal til USA i vinterferien for å besøke venner, kanskje Trump ber dem "dra tilbake til Mexico" (ungene mine er adoptert fra Colombia), men med den siste utviklingen så ser jeg jo at det er en reell mulighet for at USA i framtiden kun vil slippe inn hvite, kristne mennesker og spøken min blir fryktelig dårlig.
|
|
#646 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg synes ikke det er spennende Milfrid. Jeg har egentlig ikke lyst til å dra til USA sånn forholdene er nå, men så er det at svigerslekta kanskje kan trenge litt extra moralsk støtte. De merker godt Trumpstrømningene allerede som afroamerikanere uten råd til helseforsikring på helt egen hånd. |
|
|
|
|
#647 |
|
fri
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Man må jo nesten klype seg i armen for en lurer jo på om man lever i en dårlig katastrofefilm. |
|
|
|
|
#648 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Mannen min mente at Trump gjorde en veldig mye bedre figur på pressekonferansen etter møtet med Theresa May, enn ved tidligere pressemøter (uten at DET skal så mye til...). Han hadde visst hatt manus og dermed var han ikke like mye "all over the place" som når han snakker fra levra. Var det noen av dere som så den?
|
|
#649 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?
Ja, jeg så den og reagerte veldig på hvordan han oppførte seg etter å ha fått et spørsmål fra britisk presse, så jeg kan dessverre ikke si meg enig med mannen din, Billa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#650 |
|
-
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Det er allerede i forferdelse. De som trodde Trump ikke faktisk kom til å forsøke å gjøre alle de verste tingene han lovet i valgkampen tok feil. Det er krise nå: En dommer har satt presidentens rasistiske immigrasjonsforbud for muslimer på vent, men det påstås at enkelte grensevakter ikke retter seg etter dommeren. Hvis det stemmer er det en konstitusjonell krise. Domstolene står over presidenten, men om de som utøver makt ikke retter seg etter rettsavgjørelser så er det lite som kan gjøres med det. Systemet er basert på at alle følger spillereglene. Det republikanske flertallet i kongressen ser så langt ut til å være godt fornøyd med at presidenten gjør som en "white supremacist" (Steve Bannon) sier. |
|
|
|
|
#651 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Kan han gjøre hva han vil som president? |
|
|
|
|
#652 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Det er virkelig ekstremt nifst med en demokratisk valgt president som oppfører seg på en måte man forbinder med hvordan diktatorer turer fram. Angrep på fri press og forsøk på å kneble all kritikk. Jeg er glad jeg ikke bor i USA lengre og er bekymret for venner som gjør det - særlig de med muslimsk bakgrunn, men også andre som er kritiske til Trump.
|
|
#653 |
|
|
Ehja, jeg så det, og måten han fnyser av kritiske spørsmål og latterliggjør det hele er HELT ekstremt. |
|
|
|
|
#654 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg bare skjønner ikke hbordan det skal gå med en leder som latterliggjør pressen og nekter å svare på aktuelle ig relevante spørsmål. Konsekvent!!
|
|
#655 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Han (mannen min altså) har vanligvis et ganske kritisk blikk, men det er mulig at han er litt i "leter etter noe positivt med lys og lykte"modus om dagen. Jeg må sjekke ut selv, tror jeg.
|
|
#656 |
|
Erfaren nok
|
|
|
#657 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg synes at land over hele verden bør innføre innreiseforbud for ansatte i selskaper der Trump og hans rådgivere har interesser.
|
|
|
#658 |
|
villende
|
Det hadde jo vært et effektivt virkemiddel. |
|
|
|
|
#659 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg kjenner jeg mangler ord for hvor ille jeg synes det er, ni dager inn og det er konstitusjonell krise. Fyren er helt uten skamfølelse, han lyver og gjør seg selv til offer når han møter en påstand han ikke kan imøtegå. Han er mentalt fryktelig syk, og kommer til å måtte blir båret ut av huset om republikanerne skal bli kvitt ham.
|
|
#660 |
|
This is normal!
|
Ikke sant? Man trenger ikke nærmere begrunnelse enn det for tiden visstnok.
|
![]() |
|
|