Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-17, 20:29   #161
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Apokalypartyfestival hos Nextlife blir bare bra!

Jeg ser sitteunderlaget til Pappalille og høyner med vindpose og stormlighter.

Gammel 19-02-17, 20:30   #162
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg har nesten lært meg hvordan man lager bål med en sitron, spiker, splittbinders, kabel og stålull.

Jeg synes det høres mer ut som om du har lært å lage søppelfylling enn bål.

Gammel 19-02-17, 20:34   #163
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det høres mer ut som om du har lært å lage søppelfylling enn bål.

Høh, det sier du ikke når du er fri for fyrstikker.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 20:38   #164
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Høh, det sier du ikke når du er fri for fyrstikker.

Skudd i blinde her, men mulig man ryker tom for sitroner først? (tenkte å kanskje bruke snille-smileyen her, men i tilfelle apokalypsen slår til i kveld hadde det vært så kjipern å skillest som snilling-uvenner)

Sist redigert av Syrinx : 19-02-17 kl 20:59.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 20:39   #165
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Etter ein orkan for nokre år sidan var vi utan straum, vatn og mobildekning i nokre dagar. Vi har med andre ord trent litt allereie. Bensin- og dieselpumper fungerte ikkje utan straum, butikkane var stengt, og ein var i grunnen avhengig av det ein hadde i hus eller kunne utveksle med naboane.

Vi klarte oss fint, med peisomn, masse ved, stearinlys og lommelykter med batteri. Og mat frå frysar og tørrlager. Lagringa mi har ikkje blitt mindre etter denne opplevelsen, så vi skulle klart oss ei stund på det vi har i hus. Vi har ellers tilgang til rikeleg med mat frå gardane rundt her og ved event. jakt og fiske, bær frå fjell og skog og grønnsaker frå eigen hage. Det einaste eg treng er eit aggregat, og det vurderar eg faktisk å kjøpe av fleire årsaker. Eg er i grunnen klar for det meste, men zoombiar tør eg ikkje å møte, så eg satsar på at dei ikkje finn fram til denne avkroken av verden.

Olvina er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 20:47   #166
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Etter ein orkan for nokre år sidan var vi utan straum, vatn og mobildekning i nokre dagar. Vi har med andre ord trent litt allereie. Bensin- og dieselpumper fungerte ikkje utan straum, butikkane var stengt, og ein var i grunnen avhengig av det ein hadde i hus eller kunne utveksle med naboane.

Vi klarte oss fint, med peisomn, masse ved, stearinlys og lommelykter med batteri. Og mat frå frysar og tørrlager. Lagringa mi har ikkje blitt mindre etter denne opplevelsen, så vi skulle klart oss ei stund på det vi har i hus. Vi har ellers tilgang til rikeleg med mat frå gardane rundt her og ved event. jakt og fiske, bær frå fjell og skog og grønnsaker frå eigen hage. Det einaste eg treng er eit aggregat, og det vurderar eg faktisk å kjøpe av fleire årsaker. Eg er i grunnen klar for det meste, men zoombiar tør eg ikkje å møte, så eg satsar på at dei ikkje finn fram til denne avkroken av verden.

Eg ville heller gått for solceller/vindmølle kombinert med batteri, enn dieselaggregat. Som du seier er det vanskeleg å få kjøpt diesel når straumen går, og det blir færre og færre bensinstasjonar for kvar dag som går.

Med ein elbil i tillegg, har ein og drivstoff på dette viset. Alternativt er "bioetanol" eit flott drivstoff, som ein kan lage frå mykje rart. Held ein fluktruta til Hedmark og Trøndelag er ein nesten garantert å ikkje gå tom.

Gammel 19-02-17, 20:57   #167
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Å meie ned zombier må jo være en fin måte å få ut litt aggresjon på. God trening og. Ikke så ulikt crossfit egentlig så jeg stiller gjerne opp som zombiekiller.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 21:13   #168
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Apokalypsefestival.

Klynk.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 21:19   #169
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Å meie ned zombier må jo være en fin måte å få ut litt aggresjon på. God trening og. Ikke så ulikt crossfit egentlig så jeg stiller gjerne opp som zombiekiller.

Jupp, jeg har opp til flere ganger vært Runner number 5 i Zombies, run!

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 21:19   #170
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Det ble visst bare tull fra meg. Å ha det man trenger for å klare seg noen dager, er en god idé. Jeg tror vi har det meste i hus, bortsett fra vann.

Gammel 19-02-17, 21:23   #171
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

World War Z går på Zebra nå. God research!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 21:29   #172
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

World War Z går på Zebra nå. God research!

Får med meg starten, jaffal!

Gammel 19-02-17, 21:30   #173
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Det ble visst bare tull fra meg. Å ha det man trenger for å klare seg noen dager, er en god idé. Jeg tror vi har det meste i hus, bortsett fra vann.

Jeg likte tanken om sitteunderlag også, jeg, altså!

Men ja. Å ha det man trenger for noen dager er uansett en god idé.

Gammel 19-02-17, 21:31   #174
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kart og kompass og en hemmelig sti i skogen.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 21:32   #175
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja. Og så skader det jo ikke å vite hvordan man bruker en primus heller. Eller setter snarer. ( )

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-02-17, 21:33   #176
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg likte tanken om sitteunderlag også, jeg, altså!

Det er viktig å holde stumpen varm når man sitter og ser på at verden går under.

Gammel 19-02-17, 21:34   #177
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir litt sånn hypokondertankegang dette. Faren for å øve på feil katastrofe er overhengende.

Gammel 19-02-17, 21:34   #178
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er viktig å holde stumpen varm når man sitter og ser på verden går under.

Du har flere innlegg i en sånn tråd uten å nevne limpistol?

Gammel 19-02-17, 21:35   #179
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du har flere innlegg i en sånn tråd uten å nevne limpistol?

Hallo! Mannen til Nextlife har jo lovet meg eget aggregat til limpistolen jo!

Gammel 19-02-17, 21:37   #180
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Mannen kan forresten melde om at han har et bittelite aggregat, det gir en kilo, så da berger vi limpistolen.

Du må lese tråden før du svarer, Katta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.