Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Akryl på lerret

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-07, 01:23   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akryl på lerret

Jeg har kjøpt inn store lerret strukket på ramme, men hva pokker gjør en så?

Jeg kan jo ikke male.

Fins det noen fuskesider på nett? ABC for dummies?

Trenger tips og råd.

Sist redigert av Anne : 03-07-07 kl 01:35.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 01:35   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akryl på lerret

Klin på maling! Evt et tykt lag med maling først, lag tekstur i det, bruk de redskapene du har for hånd. Legg evt et nytt lag oppå når alt har tørket!

Gammel 03-07-07, 01:47   #3
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Klin på maling! Evt et tykt lag med maling først, lag tekstur i det, bruk de redskapene du har for hånd. Legg evt et nytt lag oppå når alt har tørket!

Det høres ut som en plan! Det kan jeg kanskje greie. Har kjøpt to svære, må se litt ut, men kanskje det er best å ikke planlegge for mye og la det stå til...

Gammel 03-07-07, 07:42   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tenk først på hvilke farger du har rundt deg og hvordan det vil harmonere Hvor skal det henge?
SKal det være mye rot i bildet eller rene klare linjer? Dynamisk eller statisk...
Hva skal bildet symbolisere? (Det kan du jo finne ut til slutt også da )

Jeg har også lerret og maling, men kommer meg aldri igang...

LYKKE til med kunstverket!!

Gammel 03-07-07, 09:00   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god start er å male heile lerretet kvitt. Så er du i gang. Eg bruke ofte bankkort som redskap, leike meg med sand, bobleplast og Hva har du. Lage striper av teip som du har på og fjerne er også et triks.

Lykke til, vakra!

Gammel 03-07-07, 10:43   #6
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke akkurat akryl, men..
Jeg har kjøpt kult marimekkostoff, og trukket stramt rundt lerretet, for så å stifte fast. Veldig enkelt, og veldig fint.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 10:58   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slipp minsten løs!

Poden var veldig flink på abstrakte greier tidligere, nå er han mer opptatt av streker, så når jeg tenker meg om er det kanskje ikke noe for minsten din heller AnneM ?

Ellers er klin-i-vei en fin taktikk.

Gammel 03-07-07, 11:36   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Da Lille var mindre, kjøpte jeg lerret, lot henne velge tre farger. Helte fargene utover i striper, og lot henne gå oppå. Det ble kjempe tøft, det henger på soverommet vårt, og jeg oppdager stadig nye figurer i det.

Gammel 03-07-07, 11:56   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Bruk hender, fingre, bankkort, smørkniver og andre "redskap" du finner. Dekk først med en grunnfarge (white is good) som du lar tørke før du heller på tre, fire klatter med andre farger, og gyv løs.

Her er ett jeg har "malt". Har brukt mørk rød som bakgrunnsfarge, fordi jeg har mørk røde puter/duker osv. Hvitt og sort har jeg bare klatta på og laget litt håndavtrykk med osv. Nå henger det på en offwhite vegg, og det ble faktisk veldig stilig!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 12:02   #10
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

eller så kan du "lime" på bilder.. Det går fint ann å bare bruke acrylmalingen som lim, bare ikke ha for mye maling under..

Gammel 03-07-07, 14:39   #11
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er litt ok å vite at grønn og rød = grå, blå og orange=brun/grå og gul og lilla= grå. Så vil du ha en skikkelig fargeklatt så holder du disse fargene fra hverandre. Hehe.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 15:00   #12
Anne

Anne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

eller så kan du "lime" på bilder.. Det går fint ann å bare bruke acrylmalingen som lim, bare ikke ha for mye maling under..

Hva mener du?
Lime bilder på lerretet?

Gammel 03-07-07, 15:57   #13
cilen

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Ja, som decopage.. Det blir fint, og du kan jo male rundt. Da får man et blikkfang i bildet..

Som her..

Gammel 04-07-07, 00:48   #14
Anne

Anne sin avatar

Standard

Stadig imponert, Cilen. Sikker på at du ikke bor i Bergen og kan komme hjem til meg og male rett på veggen?

Gammel 04-07-07, 00:52   #15
cilen

cilen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Stadig imponert, Cilen. Sikker på at du ikke bor i Bergen og kan komme hjem til meg og male rett på veggen?

Hihi. Hadde jeg bodd der, skulle jeg gjerne gjort det. (Har forresten malt rett på veggene til noen i Bergen.. nesten da, i Ynnesdal). En av jentene har visst prinsessen på soveromsveggen enda, 10 år etterpå.

Gammel 04-07-07, 01:05   #16
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Ja, som decopage.. Det blir fint, og du kan jo male rundt. Da får man et blikkfang i bildet..

Som her..

Jeg digger dette bildet!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.