|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Har du noe à la "et indre telleverk"?Er spent på hvordan dere opplever det. Jeg begynte å gå 70.000 skritt i uka ved årsskiftet og hadde trodd at jeg etterhvert skulle få en "feeling" på hvordan jeg lå an uten å bruke klokka - mangler totalt.
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Matvarer.
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Eg har og ganske godt augemål på lengde, og har imponert strikkende venner med å treffe på centimeteren fleire gonger. Volum er eg og relativt god på.
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg vet sånn omtrent hvor mange skritt jeg tar hver dag, hvor mange kalorier jeg spiser (uten å telle)... Og jeg vet at det tar meg 10 minutter å gå til butikken. Går jeg langt, så kan jeg gjette skritt basert på hvor sliten jeg føler meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har et relativt greit indre telleverk når det kommer til tid. Jeg blir sjelden overrasket over hva klokken er, og klarer å beregne hvor mye tid jeg trenger for å gjennomføre en aktivitet. Det samme gjelder avstander og retninger. Dvs. jeg har god stedsans, og skjønner meg ikke på folk som går seg bort. Det tror jeg aldri jeg har vært i nærheten av å gjøre, selv på ukjente steder, uten kart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har også en veldig god indre klokke, gjetter ofte riktig +/- 5 minutter selv om jeg ikke har sett på klokka på lenge. Jeg har god koll på avstander også.
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Nå som jeg leser deres svar kommer jeg på flere ting jeg ikke kan.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har rimelig bra innebygget avstandsmål og tar himmelretninger greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har absolutt ikke øyemål for vekt, hverken på ting eller folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har en god indre klokke, og kan stort sett si hva klokka er, selv om det er lenge siden jeg så på den.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har også en veldig god indre klokke. Vet omtrent hvor mye den er til en hver tid, og har aldri forsovet meg. I dag morges hadde jeg faktisk glemt å stille alarmen, så den sto på ca 9, men jeg våknet av meg selv klokken 6 slik jeg skulle likevel. Og det selv om jeg ikke våkner 6 særlig ofte.
![]() |
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg testa på skritt nå. Veldig inaktiv dag, så dager det lettere å treffe. Hjemmekontor. Et par ærender i bil og et langt kveldsmøte.
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har et dårlig indre telleverk, ser jeg. Mye her jeg ikke kan. Men jeg har relativt god stedssans. Det forundrer folk stadig vekk, siden jeg har store problemer med å lese kart. Himmelretninger har jeg virkelig ikke peiling på. Jeg er litt som eldstesønnen min som fram til han var tenåring hardnakket påsto at nord er alltid foran deg.
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg har stedsans og retningssans og kan ta cirka lengder på øyemål. Jeg vet også stort sett hvor lang tid jeg bruker å gå fra a til b. Ellers er min indre klokke litt på bærtur, den vil helst ha en annen døgnrytme enn hva den er tvunget inn i.
![]() |
#18 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Nei. Jeg er helt elendig på sånt.
![]() |
#19 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Jeg kan ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Har du noe ala "et indre telleverk"?Tid, mål og himmelretning er jeg faktisk skikkelig god på. Volum- jeg klarer ofte å slumpmåle en liter vann i hvilken som helst beholder, feks.
![]() |
|
|