|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Vi har konfirmant i helga og jeg har tenkt å lage to kaker selv. Den ene er en fromasjaktig kake og det andre er en sjokoladekake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Mange kaker kan jo fryses. Jeg har konfirmant på søndag, og har allerede en frossen peanøttkake i fryseren.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Sjokoladekake går fint, men fromasjkaker er best ferskest mulig.
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Når eldste konfirmerte seg i høst så hadde jeg ikke så mange å spørre om baking så jeg frøs ned sukkerbrød til marsipankake og gulrotkaken uten ostekremen på. . Det gikk helt strålende og alle kakene var ferske og gode.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Det med fromasjkaka er at jeg synes det er litt utrygt å lage i morgen siden den skal stivne og sånn. Har ikke tid til strafferunde om den blir mislykka om den lages i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tja...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?
Hva slags peanøttkake er det? Jeg kan bare en som det er krem i og den tror jeg ikke er noe lurt å fryse...
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Kakene må inneholde litt fuktighet hvis de skal holde påpass lenge. Gulrotkake er et eksempel på en kake som faktisk blir bedre hvis den får stå noen dager. Det samme vil kunne gjøres med en fuktig sjokoladekake som lages på kefir eller lignende.
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
Jeg synes den blir fort tørr. Den er jo ganske tørr i utgangspunktet. Jeg støtter forslaget om sjokoladekake med kefir.
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Toro blir veldig fort tørr. Vi lager den ofte siden den er glutenfri og det alltid er noen små gjester som skal ha slikt, men den bør spises samme dag som den lages.
![]() |
![]() |
#12 |
|
Min erfaring med dem er at de ser ut som vulkanmodeller når jeg baker dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Jeg lagde det meste på forhånd og frøs ned. Jeg frøs ned fromasjkake, Wales-kringle med pralinkrem, sukkerbrød og nøttebunn. Tok opp kvelden før og pyntet og fikset.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Bør lage i morgen om du ikke fryser ned. Fromasjkake kan jeg ikke.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Jeg har ikke tenkt på at fromasjkaka kanskje kan fryses. Bunnen er jeg ikke redd for , men toppen er laget av gelé, kremfløte, blåbær og yoghurt. Kan det gå bra altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Kakelaging i dag når de skal serveres på lørdag og evt søndag?Jeg fryser alltid mousse/oste/fromasjkaker.
![]() |
#19 |
|
Jeg har gjort det i barnebursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi, så ikke denne i alt konfirmasjonskaoset. Den het faktisk Snickerskake, og oppskriften ligger på Trines matblogg. Den er seig og veldig god, kanskje ikke superfestlig, men ja, populær nok her til at den går på et festbord. Si fra hvis du ikke finner den, så skal jeg linke!
![]() |
|
|