|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Klassetilhørighet og barnehagestart. | |||
| Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved ettårsalder. |
|
21 | 13,73% |
| Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved toårsalder. |
|
8 | 5,23% |
| Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved treårsalder. |
|
17 | 11,11% |
| Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved fire-femårsalder. |
|
2 | 1,31% |
| Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Vi brukte ikke barnehage. |
|
0 | 0% |
| Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved ettårsalder. |
|
86 | 56,21% |
| Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved toårsalder. |
|
29 | 18,95% |
| Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved treårsalder. |
|
7 | 4,58% |
| Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved fire-femårsalder. |
|
0 | 0% |
| Jeg/vi tilhører middelklassen. Vi brukte ikke barnehage. |
|
0 | 0% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartNy og forbedre spørreundersøkelse.
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Hvis dere ønsket barnehageplass, men ikke fikk, så velg alternativet for ØNSKET barnehagestart.
|
|
|
#3 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Jupp, eg svarte for ønsket. Snuppa fekk barnehage når ho var ett, poden fekk det ikkje |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Jeg er oppvokst i arbeiderklasse og har ikke gått i barnehage. Mine akademikerbarn-venninner har gått i barnehagen...
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.hmm.. rart det der, eg trur eg kryssa av feil? Er eg arbeiderklasse? Vi har begge mastergrad / hovedfag frå universitet, eg har rimelig godt betalt jobb, men han har vore student heilt til nå og vi har levd på ei inntekt over mange år og hatt elendig økonomi. Det vil bedre seg drastisk nå når han kjem i jobb i høst og vi får to gode inntekter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Jeg aner ikke hvilken klasse jeg tilhører.
|
|
|
#7 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Nei, jeg har også litt problemer med å definere meg inn i en klasse ...
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Jeg stemte middalklasse siden vi begge har høyere utdannelse. Om det er korrekt vet jeg ikke
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartJeg antar at jeg er middelklasse. Både mannen min og jeg er akademikere med ålreite jobber. Snuppa begynte da også i barnehage da hun var ett år. Vi vurderte aldri å være hjemme lenger. Både fordi vi er glade i jobbene våre og at hun så ut til å trives bedre sammen med andre barn enn bare oss (de siste månedene av permisjonen brukte vi en god del tid på åpen barnehage).
|
|
|
|
#10 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart
|
|
|
#12 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartJeg plasserte oss i middelklassen og skrev barnehagestart ved etårsalder. Nå begynte ikke Storebror i barnehage da, men det var ene og alene fordi vi ikke fikk plass. I stedet begynte han hos verdens søteste dagmamma.
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart
Eg er tildels enig. Eg kan svært lite om barnepedagogikk, men eg veit litt om forhistorie |
|
|
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartStemte feil. Skrev arbeiderklasse, men vi er visst middelklasse. Øvre, vil jeg tro. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartDum som jeg er må jeg bare be om en skikkelig definisjon om hvordan å stadfeste klassetilhørighet. Hva skal til?
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.Vet ikke helt hvilken klasse jeg kan sette oss i. Vi jobber i alle fall. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
intro
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.
Ikke jeg heller. Mine foreldre er kontormennesker med videregående skole, og jeg var den første i slekta noensinne som satte mine bein på et universitet. Mannen og jeg har utdanning på hovedfagsnivå begge to, men bor i blokk i Groruddalen - i noe som vel opprinnelig var et arbeiderstrøk, i alle fall da mine besteforeldre flytta hit i 1958. Bestefar jobbet over 40 år på Akers mek.
|
|
|
|
#19 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartJeg har aldri vært interessert i klasser og har ikke peiling på hvordan man definerer hva slags klasse man tilhører.
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestartWikipedia sier:
|
![]() |
|
|