|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En treretters meny som roper nittitallet
Jens Evensen het det på 90-tallet. Hilsen tidligere ansatt.
|
|
|
#122 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En treretters meny som roper nittitalletjeg måtte google hva paste de parma var. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletPasta di parma var min yndlingsrett også. Jeg prøvde å servere det til ungene en gang, mange år senere. De nektet plent å spise det. De spiser ikke torogryter heller, spoiled brats.
|
|
|
#124 |
|
Trøtt
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletJeg husker at vi stekte butterdeig og fylte med vaniljekrem, is og varme bær til dessert. Dette var slutten av -90 starten på -00 tallet. Jeg ville valgt det, eventuelt bare is med varm bærsaus, til dessert!
|
|
|
#125 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletÅ, ja, eller smuldrepai (som jeg fremdeles synes er nydelig, men ingen andre vil ha).
|
|
|
#127 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En treretters meny som roper nittitalletJeg klarer fortsatt ikke forstå at hermetisk champignon var noe vi spiste. Kjenner fortsatt den gummiaktige følelsen i munnen når jeg tenker på det.
|
|
|
|
#128 |
|
I mål
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletJeg spiste for øvrig også pasta rørt sammen med en boks tunfisk. Det var egentlig ingen dum rett, men jeg mistet helt appetitten på akkurat det etter at det en gang hoppet en mus over komfyren mens jeg lagde det. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Hermetisk champignon var noe av det meste jeg visste som barn (riktignok da på 80-tallet). Jeg stekte en boks med hermetisk champignon i litt smør og spiste det fremfor lørdagsgodteri en rekke ganger.
|
|
|
|
#131 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: En treretters meny som roper nittitalletJeg har faktisk aldri smakt pasta di parma.
|
|
|
#132 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: En treretters meny som roper nittitalletSom for fleire her er mine minner frå nittitallet Pasta di Parma, lasagne frå Toro og bakt paprika. Kjøttdeigpizza har eg spist frå 70-tallet og det er fortsatt det beste eg får
|
|
|
|
#133 |
|
heimføing
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletPasta di parma har jeg spist myyye av. :demrer: Var det ikke tre varianter av denne? Rød, grønn og hvit i fargene på posen. Ser italiensk ut når jeg skrivr det. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: En treretters meny som roper nittitalletGanske sikker på at mamma fikk sin leirgryte på åttitallet, inspirert på Grete Roede-kurs. Den har stort sett støvet ned oppå et skap.
|
|
|
#135 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletDet blå "finserviset" fra Höganes som jeg begynte å samle på på 90-tallet brukes nå som hverdagsservise hos oss.
|
|
|
#136 |
|
Ferdiglada
Eg samla på Reflex frå Denby og bruke det enda. Som du seier, en kan faktisk ikkje kaste!
|
|
|
|
#138 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Pasta di Cremona var en variant. Det fantes enda en ja. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
heimføing
|
Sv: En treretters meny som roper nittitalletPasta Carbonara og Pasta di Napoli. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En treretters meny som roper nittitalletPasta di Parma spiste jeg mye da jeg var student. Men jeg smakte en annen variant, med pesto. Den var mitt første møte med 'pesto', og smakte skikkelig høgg. Jeg var overbevist om at jeg ikke likte pesto helt til noen tvang meg til å smake en hjemmelaget. Det var noe ganske annet.
|
![]() |
|
|