|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?Jeg tror de har brukt opp saltebudsjettet i Oslo Sentrum for lenge siden. Grønland er en av verstingene, området rundt Youngstorget er ikke særlig bedre.
![]() |
#103 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?Jeg er tålmodig og har hatt forståelse for at det har vært vanskelig i vinter, særlig da det først kom en halvmeter snø, så delvis smelting, og så 1 minus, slik at alt frøys og ble umulig å flytte på.
![]() |
#104 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo - er det snø?
Når jeg beveger meg rundt på Jernbanetorget og området mot Operaen og Tollboden, så har det jevnt og trutt vært glatt i år som i fjor. Forskjellen fra i fjor er at nå er det humpete av snø og isrester også. Jeg holder fortsatt en knapp på at den fuktige sjøluften siger inn og gjør det vanskelig å holde det fritt for glatt overflate når det ligger rundt null og under. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?Vi gikk i hvert fall noen km langs en trafikkert vei i går, og det var HELT bart i veien - men umulig å gå på fortauet. Vi snakker løs, melete snø til langt oppå leggen. God trening av gluteus maximus, da.
![]() |
#106 |
|
Jeg så fire brøytebiler i kø etter hverandre på Ringen i går og tenkte "ahaaaa". |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Oslo - er det snø?Har sjelden vært så glad for snøfreser pluss hage jeg kan frese snøen til som jeg er denne vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?Det snør i sentrum også.
![]() |
![]() |
#110 |
Peppy!
|
Min mann var på Løren i går, og kom hjem slik som det her |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?I følge akersposten så er det stor forskjell på hvor ressursene går, men de er jo ikke helt uhildet. Finner ikke igjen den saken der de talte veier på brøytelista og fant 5 ganger så mange i ytre øst som i ytre vest.
![]() |
#112 |
Trøtt
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?Men det er seriøst krise i nabolaget vårt om dagen. Det er livsfarlig å gå på fortauene, der er det slush, graut og is om hverandre. bilen vår ble skrapet opp mens den stod parkert før helga, så nå er den full av lekre fartsstriper på bakskjermen -- ene og alene fordi det er elendige gå og kjøreforhold rundt forbi.
![]() |
#114 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?Jeg må ta med broddene på bytur, skjønner jeg. Har ikke spasert et skritt uten den her i gatene hjemme på en måned, da kan jeg traske rundt i Osclo også. Snart vår?
![]() |
#115 |
Hertuginne
|
Det tror jeg er tilfeldig. Jeg har vasset meg igjennom snø på Løren mange ganger i vinter, og brøytekantene har vært enorme. Selv der det ferdes mange skolebarn har brøytingen vært redselsfull.
![]() |
#116 |
|
Du kan be ham ta seg en tur til Lofsrudhøgda på Mortensrud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Oslo - er det snø?Problemet i Oslo er vel at de har noe sted å gjøre av snøen? Det er jo mye lettere på bøgda, vi har grøft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Oslo - er det snø?I dag traff jeg pinadø en brøytebil som tok fortauene langs hovedveien her! De som har vært brukt til oppbevaring av snø.
![]() |
|
|