|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VinterferieVet ikke hva som er vanlig. Her på jobb er det i alle fall en god del folk denne uka, også folk som har barn. Jeg har vel aldri tatt hele uka fri, men har ofte tatt fri fredag, og noen ganger torsdag og fredag, og fått langhelg. Tror det er en god del som gjør det slik av de jeg kjenner. I år tar jeg ikke ut noen feriedager i vinterferien. Jeg skal heller ikke ta fri i påskeferien (utenom helligdagene) eller høstferien, men skal ha ei ferieuke i slutten av april, etter påske, for å feire min fars 70-årsdag i Italia.
![]() |
#42 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: VinterferieVinterferie er et skolebarnfenomen for oss. Da vi hadde barnehagebarn fikk jeg bare dårlig samvittighet av hele ferien. "Enda en gang der vi må svare at ungene ikke skal ha fri men være i barnehagen" . Jeg gleder meg til å kunne ha ferie utenom skoleferiene! November! Januar! September! |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: VinterferieMe skal ha neste veke. Første langhelga er i Valdres på hytte med venner, så heime litt, og så reiser jenta bort og eg blir to tre dagar åleine.
![]() |
#44 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Vinterferie
![]() |
#45 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: VinterferieIngen ferie her.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 22-02-18 kl 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Personlig pessimist
|
Her er det vanlig å ta ut et par feriedager i skoleferiene. Og så kjenner vi ganske mange lærere, sånn at hvert fall ene forelderen har fri.
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: VinterferieDe fleste jeg kjenner som tar fri i vinterferien, har enten barn eller barnebarn i skolealder, eventuelt vil de ha ferie sammen med noen som har det. Vi har ikke tatt noe vinter- eller høstferie før vi fikk skolebarn, da har vi heller tatt langhelger e.l. på andre tidspunkt med mindre "trøkk". På min arbeidsplass virker det som om folk jevnt over tar maks 2-3 dager, det er få som er borte hele uken. Med fem uker ferie må jo de fleste fordele den litt jevnt utover året, og da vil i hvert fall ikke jeg bruke en hel uke i februar allerede. Hvis en har mer ferie eller mye avspasering å ta ut er det sikkert enklere.
![]() |
#48 |
ctrl+z
|
![]() Sv: VinterferieVanlig i min mgangskrets siden jeg er lærer.
![]() |
#49 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: VinterferiePå jobben min er jeg den eneste med barn i skolealder som har jobbet denne uka. Men jeg har også avspasert noen timer her og der. Men vi har masse ansatte i 20-årene, og de er på jobb alle sammen.
![]() |
![]() |
#51 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: VinterferieJobbe mandag og tirsdag (kan ha hjemmekontor, men drar på jobb for å få ro) Hyttetur (lånt hytte nær skibakke |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: VinterferieAltså eg bur på ein plass der ein må forbi for å komme til eit populært vinterferiested, og mi erfaring er at ganske mange tar noen dager, i alle fall etter trafikken å dømme.
![]() |
#53 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: VinterferieHar 3 feriedager denne uka. Tok aldri fri i vinterferien før vi fikk skolebarn, og har stort sett bare fått til 1-2 dager. Siden største har halv plass på SFO, og det er kommet nye regler om at de må ha fri torsdag og fredag i høst- og vinterferie, ble det fridager. Skal jobbe de 2,5 dagene i påska.
![]() |
#54 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: VinterferieUnger skal være hjemme mens mor og far jobber seg opp til fri i påsken.
![]() |
#55 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: VinterferieHar tatt meg fri tre dager og reist på fjellet. Det er mange år siden jeg hadde vinterferie.
![]() |
#56 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: VinterferieVi har vinterferie neste uke, jeg også. Ingen rettebunker eller vurdering gsarbeid, så jeg skal ha fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: VinterferieHadde vinterferie forrige uke. Hele uka ble tilbragt på hytta. Det var folk i alle nabohyttene hele uka. Folk i min omgangskrets tar vinterferie selv om de ikke er lærere. Folk med barn, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Jeg har vanligvis tatt ut ferie i vinterferien, (sommerferien har jeg sjelden noe særlig mulighet for fri), men hadde ikke tid til det i år. Har inntrykk av at det ikke er så vanlig med vinterferie for de fleste av de mine barn går i barnehage og på skole med. (Oslo Sør.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|