|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinVi har på lys i ganger og bad hele døgnet, men har byttet pærer til slike som ikke trekker så mye strøm. Stue/kjøkken står på fra vi står opp til vi legger oss, selv om vi er på skole/jobb hele formiddagen. På soverom, kjeller og vaskerom står lyset kun på når det er noen der.
05 og 07 Sist redigert av Elise : 09-03-18 kl 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårin
Vil ikke bruke tid på å skru på lyset?
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinJeg er veldig glad jeg ikke har det så travelt at det tar opp unødvendig tid å slå på lyset. Jeg synes også det er fascinerende hvordan miljøvernprinsippet må vike fordi det er koselig å ha lys stående på vaskerommet, eller på stue/kjøkken når ingen er hjemme.
![]() |
![]() |
#45 |
--
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinVi har Philips Hue pærer og lamper i huset, den gjør mye av jobbe med å slå av og på selv. Både via bevegelsessensorer og rutiner for når lyset skal av og på. Anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårin
En sånn app skal jeg ha hvis vi noen gang skal legge om strøm og slikt senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
--
|
Trenger ikke vente til dere skal legge om strømmen, man trenger bare en boks fra Philips Hue som kobles på nettverket, og bytte pærer i vanlige lamper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinEr ikke de pærene veldig dyre? Jeg har sett på IKEA sine, men har ikke prøvd enda. Praktisk da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
--
|
Jo, de koster jo litt. Men varer lenge. Startpakke med bridge og 3 pærer koster 1600. E27 pære som kan dimmes koster rundt 400. Fargepærer dyrere, men det har jeg ikke kjøpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinOi Isa, interessant det du sier om nettverk og dimmere. Det siste er et møst for meg, som til tider er svært lysømfintlig. Jeg skal diskutere det med Helten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinJeg ønsker meg også Hue. I mellomtiden har vi «light»-systemet Jedi, til Clas ohslon, pærer med fjernkontroll og stort utvalg lys. Fra helt sterkt, hvitt lys, til behagelig varmt «yogalys». Og mulighet til å stille styrkegrader på de ulike variantene. Kan ikke programmeres, men funker greit til vårt bruk.
![]() |
#52 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinPhilips Hue så genialt ut! Kan man dimme bare en lampe, eller må alle stilles inn likt? Ser det kan gå 10 pærer på en bryter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
© All rights reserved
|
Nå svarer jeg for meg selv og ikke HV: |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinMen det er nesten meningsløst å drive og skru av og på sparepærer mange ganger i timen.
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårinEt toalett på skole hvor mange lærere har sin arbeidsplass kan jo ikke sammenliknes med vaskerommet til en familie på 5-6.
![]() |
![]() |
#56 |
© All rights reserved
|
Jeg sammenlignet ikke toalett og vaskerom, jeg påpekte at det kan ta tid å ta på lys når man har sperepærer. Man kan ha en travel hverdag både hjemme og på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
--
|
Neida, kan dimme en og en pære via appen. Fjernkontroll er det bare barna som har (så de kan slå av lyset når de ligger i senga uten telefon) Ellers kan man bruke den vanlige bryteren også, ved å slå lyset av først og deretter på igjen. For det har vært litt uvant, siden vi ikke har fjernkontroll på alle pærene. Men det har løst seg ved å lage rutiner om når lyset skal være på og av og bevegelsessensor. Og telefonen er jo aldri langt unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|