|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sigende persienner - hva gjør man?Vi kjøpte oss spesialtilpassede persienner til flere av vinduene våre for ganske nøyaktig ti år siden. Nå har noen av disse persiennene begynt å sige. Altså at den ene siden siger (typisk den siden som er lengst unna stopp-mekanismen). Det er selvsagt de bredeste persiennene som siger.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Sigende persienner - hva gjør man?Jeg forsøkte å bestille slike persienner til stuevinduene mine for noen år siden. Da fikk jeg beskjed om at på grunn av bredden på det ene vinduet, så ville det begynne å sige etter noen år. Så vi ble anbefalt lameller isteden. Det ser jo fullstendig annerledes ut, men de har fungert fint som solskjerming.
![]() |
![]() |
#3 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Sigende persienner - hva gjør man?Men hvorfor begynner de å sige? Er det en del man kan smøre eller bytte ut, eller er persiennene nå ødelagte og må byttes?
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sigende persienner - hva gjør man?Jeg ville tatt kontakt med leverandøren. Vil tro det er noe oppi mekanismen som bare er litt slitent og enten kan justeres/strammes eller byttes ut.
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Sigende persienner - hva gjør man?Nei, ikke gi opp med det samme, det må være noe som kan strammes. Har du prøvd å slippe den helt ned, justere alt som kan juseres, strekke litt på nylontrådene, lirke ting på plass igjen på en måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|