Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dopingskandalene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 11:02   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dopingskandalene

Klarer ikke helt å ha medfølelse med idrettsutøvere som har dopet seg.

Sitat:

- Jeg er ferdig og ser det som om min karriere er ruinert. Jeg har ingen idé om hva som skal skje nå. Dette er et enormt slag for meg, sier Michael Rasmussen til avisen, ifølge Politiken.

Ja, so what? Du valgte det selv, din idiot!

Gammel 26-07-07, 11:05   #2
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dopingskandalene

Jeg synes det er utrolig tøft gjort av laget å ta en slik besluttning uten bevis for at han har dopet seg. Men brudd på meldeplikten er brudd på meldeplikten og det er god nok grunn til å få sparken mener jeg.

Jeg liker å se på TdF og synes det er utrolig trist at en gjen med idioter skal ødelegge TdF, som tross alt har holdt på siden 1903.

Sist redigert av Føniks : 27-07-07 kl 20:11.
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 11:07   #3
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Komplett og fullstendig enig med deg.
Jeg blir lynforbanna på de som sitter og sutrer over å bli tatt.
Pokkers drittsekker.
Ære være dopingjegerne.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 11:07   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen sympati herfra. Dumskapen er selvforskyldt.

Gammel 26-07-07, 11:10   #5
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Touren burde avbrytes. Helt klart. Det er helt tragisk.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 11:13   #6
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Rasmussen har hevdet å ha oppholdt seg i Mexico mellom 4. og 26. juni i år, men onsdag gikk den tidligere toppsyklinsten David Cassani ut og sa han hadde observert Rasmussen i Italia på samme tid.

- Den 13.-14. juni var jeg i Dolomittene og syklet. Da så jeg Rasmussen. Selv om det regnet kraftig var han ute og syklet. Han var ute og forberedte seg til Tour de France. Jeg er hundre prosent sikker på at det var ham. Jeg kjenner ham ganske så godt og snaket med ham. Jeg spurte om jeg kunne hjelpe med noe, sa Cassani til Dansk Radio.

- Manager Theo de Roy konfronterte Michael Rasmussen med opplysningen om at han var i Italia i stedet for Mexico, som han hadde sagt. Og Rasmussen innrømmet å ha løyet, sier talsmann Jacob Bergsma, ifølge Politiken.

Dakar!

Gammel 26-07-07, 11:15   #7
Line*
Expired

Standard

Sitat:

- De positive testene må være feil, for jeg har aldri dopet meg. Kanskje kan det være velten tidlig i Tour'en som er årsaken til dette. Legene i Astana-laget mener i alle fall at det kan være tilfelle, for de mener jeg har hatt så mye blod i lårene at det kan ha gitt seg et slikt utslag etter at jeg gikk overende og skadet meg, sier Vinokourov til den franske sportsavisen L'Equipe, ifølge Reuters.

Utrolig at han ikke bare går og gjemmer seg i stedet for å komme slikt.

Gammel 26-07-07, 11:19   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De som doper seg kan ikke skylde på andre enn seg selv, de har gjort det av egen fri vilje.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 11:21   #9
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Touren burde avbrytes. Helt klart. Det er helt tragisk.

Mener du det? Skal man la juksemakere ødelegge for de ærlige??

Gammel 26-07-07, 11:23   #10
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det der tenkte jeg også.

Sitat:

Frykter ikke for Touren

Grimstad-ekspressen frykter imidlertid ikke for Tour de France's fremtid.

- Jeg tror Tour de France er sterkere enn Floyd Landis, Vinokourov og andre som jukser. Nå gjelder det å få dem bort, sier Hushovd.

Gammel 26-07-07, 11:55   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan jo egentlig skjønne at han blir irritert all den tid han ikke er tatt for doping. Når det er sagt så er det jo passe teit at han har løyet om sånt og ikke skjønner at det er mistenksomt.

En annen ting jeg mener er at laget her burde sparka han FØR touren begynte og ikke vente så lenge.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 12:07   #12
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De fleste eksperter ser ut til å tro at det finnes ganske få som driver ærlig i sykkelsporten. Flere leger har jo uttalt at det finnes mange måter å dope seg på som de ikke kan få bevist engang, så jeg ser mørkt for sporten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:03   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg er HELT enig. Hvis man velger å jukse, får man ta smellen også - og han visste helt sikkert hvilke konsekvenser det ville bli også.

Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:45   #14
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Kall meg naiv - men er det noen som forløbig har bevis for at Rasmussen har dopet seg? Er han ikke sparket for å ha løyet? Sitatet om velten handler jo om en annen sak som jeg syns virker på et helt annet dopingnivå , foreløbig.

Og, ja, jeg må ha det inn med t-skje, selv om jeg skjønner jo at det nok ligger mer bak enn de sier offentlig. Hva er det som gjør at det er så forferdelig å bryte den meldeplikten?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 13:58   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Kall meg naiv - men er det noen som forløbig har bevis for at Rasmussen har dopet seg? Er han ikke sparket for å ha løyet? Sitatet om velten handler jo om en annen sak som jeg syns virker på et helt annet dopingnivå , foreløbig.

Og, ja, jeg må ha det inn med t-skje, selv om jeg skjønner jo at det nok ligger mer bak enn de sier offentlig. Hva er det som gjør at det er så forferdelig å bryte den meldeplikten?

Han er sparket fordi han har løyet ja. Så i utgangspunktet er han ikke tatt for doping nei.

Det som er feil med å bryte meldeplikten er jo nettopp det at det da er fritt frem og dope seg. Det er jo det som er mistenksomt med Rasmussen, at han plutselig er borte i ca 20 dager uten at noen vet hvor han er og i tillegg ikke snakker sant om hvor han faktisk har vært....

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:02   #16
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Han er sparket fordi han har løyet ja. Så i utgangspunktet er han ikke tatt for doping nei.

Det som er feil med å bryte meldeplikten er jo nettopp det at det da er fritt frem og dope seg. Det er jo det som er mistenksomt med Rasmussen, at han plutselig er borte i ca 20 dager uten at noen vet hvor han er og i tillegg ikke snakker sant om hvor han faktisk har vært....

Men i flge den danske avisen BT er det nåe påstand mot påstand. http://www.bt.dk/article/20070726/SPORT03/707260314/
Han hevder at han aldri har vært i Italia-og jeg velger å tro på det han sier før det motsatte er bevist.

Men det trodde jeg om Mika Myllele også da..og Isometse..

Sitat fra BT:

Han sagde ikke noget til nogen. Ikke engang sportsdirektørerne var informeret. Det er en desperat mands værk. Han er på kanten af et nervesammenbrud. Min chef er gal, siger Michael Rasmussen, der fastholder, at han var i Mexico og ikke Italien, som det bliver hævdet.

- Jeg var ikke I Italien. Slet ikke. Det her er historien om en mand, der mener, han har genkendt mig. Der er ikke antydningen af bevis, siger Michael Rasmussen.

- Det er for vildt, det her. Jeg fatter ingenting. Det er helt gak-gak, siger Michael Rasmussen.

Sist redigert av Minerva : 26-07-07 kl 14:12.
Gammel 26-07-07, 14:22   #17
Line*
Expired

Standard

Hvis en som skal bevise at han/hun er rusfri, må det taes regelmessige urinprøver.
Uteblivelse er det samme som positiv prøve.
Veldig enkelt, egentlig.

Gammel 26-07-07, 14:31   #18
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvis en som skal bevise at han/hun er rusfri, må det taes regelmessige urinprøver.
Uteblivelse er det samme som positiv prøve.
Veldig enkelt, egentlig.

Ok, men her virker det som det store er at noen påstår at han har vært i Italia og ikke Mexico. Det virker ikke som om at saken er at han ikke har tisset når han skulle tisse. Det er det jeg ikke skjønner.

Hva er det som er så farlig ved at han evt. har vært i Italia? Er det lettere å dope seg der? Er det vanskeligere å holde kontroll på han enn via en mobiltelefon fra mellom-Amerika?

Gammel 26-07-07, 14:40   #19
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Ok, men her virker det som det store er at noen påstår at han har vært i Italia og ikke Mexico. Det virker ikke som om at saken er at han ikke har tisset når han skulle tisse. Det er det jeg ikke skjønner.

Hva er det som er så farlig ved at han evt. har vært i Italia? Er det lettere å dope seg der? Er det vanskeligere å holde kontroll på han enn via en mobiltelefon fra mellom-Amerika?

Fordi det ikke blir tatt dopingtester av de som oppholder seg i Mexico. Heller ikke i Monaco, der han også har vært.

Gammel 26-07-07, 14:43   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

De fleste eksperter ser ut til å tro at det finnes ganske få som driver ærlig i sykkelsporten. Flere leger har jo uttalt at det finnes mange måter å dope seg på som de ikke kan få bevist engang, så jeg ser mørkt for sporten.

Da får man i såfall slutte å arrangere det, ikke stoppe det midtveis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.