Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vurderer ny vogn ... noen forslag?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 19:33   #21
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Vurderer ny vogn ... noen forslag?

.........

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 19:33   #22
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vurderer ny vogn ... noen forslag?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men ærlig talt, hvor mye har en kilo mer eller mindre å si, med mindre man virkelig har ryggproblemer på grensen til å være handicappet?

Det har mye å si jo, det er helt sikkert. Jeg har dårlig rygg, og orker ikke tunge vogner, så buggisen er ideèl (jeg har prøvd så mange at det vet jeg). Min venninne som også har buggis har litt svake håndledd som fort blir vonde, og hun elsker også buggisen's letthet pga det.

En vogn skal vel passe fra første øyeblikk?

Nesj, ikke nødvendigvis.
Buggisen synes jo jeg var überstygg når jeg så den i begynnelsen og skulle aldri ha det makkverket av en vogn, nå ja.. I rest my case

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 19:36   #23
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Vurderer ny vogn ... noen forslag?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Produsenten sa 8 sist jeg jobbet for de i allefall.
Med hjul.

Og sittedel?

Sjekk disse to sidene, begge står det 10 kg.

Her står det 10 kg. med hjul fra produsent.
http://www.danielsbok.com/oth.php

Her står det 10 kg. med sittedel.
http://www.barnevognguiden.no/one-tr...an-jungle.html

Gammel 25-07-07, 19:44   #24
lil'c
Passiv

Standard

(..) og funnet ut at TFK Jogger Twist veier 12.9 kilo.

Og ja, hvis det stemmer er den jo 4 kg. tyngre enn buggis, og 3 kg. lettere enn Quinny, så da er det ikke rart man kjenner forskjell på de, og mer mellom buggis og tfk enn tfk og quinny.
Men, den føles tyngre, mer 14-15 kg. og det er nok fordi den er så stor og ruvende.

Gammel 25-07-07, 20:31   #25
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vurderer ny vogn..noen forslag?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ja, det er nok statistikk på det sånn at du vet det

Det derimot, vet jeg at ikke stemmer, så du burde nok sjekke den vekta di.
Jeg har hatt den og prøvd den jeg, og den er så og si akkurat like tung som Quinny Comfort'en.
Og mye, mye tyngre enn Buggis (hadde alle tre samtidig bla.).

Vekta mi stemmer, for den vekta blir stilt inn av noe data ing og sjekket 3 ganger i året.
*veid den på jobben til mann*

Den veier 13 med bag.

Jeg synnes ikke den er så mye tyngre en buggis, synnes ikke buggisen var så lett da hehe.

Men er jo smak og behag

Gammel 25-07-07, 20:43   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vurderer ny vogn ... noen forslag?

Bugaboo er fantastisk! Jeg har hatt den siden snuppa var nyfodt. Naa er hun 26 mndr. og den er fortsatt like bra. Kjopte en Quinny Zapp fordi jeg trodde jeg trengte en trille... Bomkjop!

Har man en Bugaboo Cameleon har man en vogn for alle forhold helt til barnet ikke trenger vogn lenger!

Dermed basta.

Gammel 25-07-07, 20:45   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt Bugaboo Cameleon (i ganske mange flere enn 2 dg ), og jeg likte den ikke særlig godt egentlig (dermed basta). Sånn utenom utseendet som er særdeles lekkert. Har vært mye mer fornøyd med Xplory´n. Dersom dere liker turer ut i skog og mark tror jeg kanskje jeg hadde prøvd meg på en OTH.

Gammel 25-07-07, 22:00   #28
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Mange gode forslag her Men hvordan er disse 3 hjulingene med tanke på lunheten i kalesje etc? Vi bor på Dombås og her kan det fort bli KALDT!! Noen forslag på 4 hjuls vogner?? Er litt usikker på hva jeg egentlig synes om 3 hjulinger... Spørs om jeg må ta meg en tur til en forhandler å prøvekjøre litt.

Gammel 25-07-07, 22:54   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har hatt et par venninner som har trillet Buggis. Jeg var imponert over bag-størrelsen, og syntes den var god å trille på asfalt/kjøpesenter. Hadde nesten bestemt meg for en selv ved en eventuell nestemann, men ombestemte meg da samtlige venninner solgte på grunn av at barnet fikk kalesjen i hodet og dårlig plass rundt 1,5 års alder. Jeg har sett bilder av større barn i vogna, jeg vet at det er 3 åringer som får plass, men jeg er ikke overbevist av det jeg har sett i RL. Den er god å trille og er fæncy og alt det der, men det er det jo andre vogner som også er.

OTH derimot. Det er vogna si det Den kvitter vi oss ikke med før vognperioden er over. Anbefaler deg å prøve noen vogner før du kjøper ja - og tenk gjennom hva som er viktige vogn-egenskaper for deg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:05   #30
lil'c
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Mange gode forslag her Men hvordan er disse 3 hjulingene med tanke på lunheten i kalesje etc? Vi bor på Dombås og her kan det fort bli KALDT!!

Bugaboo som mange har foreslått er en 4-hjuling
Med svivel hjul selvsagt, 4-hjulinger uten svivel hjul (eller 3-hjulinger for den saks skyld) er horible å trille, stive og tunge, vanskelig og klønete.

Og den kalesjen slår ingen vogner.
Den rekker helt ned til bøylen, og det er jo omtrent i barnets livhøyde, når den er i liggestilling (i sittestilling og da, men da har man den gjerne på hakket over for ellers ser ikke barnet noe, og den er fortsatt stor og lun).
Og dobbel fleece.
Ingenting som kommer gjennom der.

Gammel 26-07-07, 08:00   #31
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville kjøpt Oth, vi er knallfornøyd med vår.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 08:45   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både OTH og Buggis Cameleon. Jeg er ikke enig i at Buggis har fantastisk trillecomfort - til det trekker den for mye til sidene. Bugaboo Frog er bedre å trille i så fall - den har stivere ramme. Hvis det er grusveier som er kriteriet ville jeg valgt OTH. Hvis det er mye reising, shopping og manøvrering på trange steder er Buggisen suveren. Barnet sitter veldig bra i en Buggis, OTHen blir litt for bakoverlent.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 12:15   #33
Left
Passiv

Standard

Om du ikke har som kriterie at hun MÅ kunne sitte vendt mot deg, hadde jeg gått for en Babyjogger City Elite. Beste vogna jeg har hatt, og jeg angrer bittert på at jeg solgte den. Klappes sammen med et rykk i ei hempe i sittedelen, og veier ca 10 kg med hjul. Jeg bar vogna i den hempa, med lillebror på den andre armen opp i 4 etasje i blokken vi bodde uten problemer, og jeg klarte også legge den inn i bilen etter den hempa uten å måtte sette fra meg lillebror. Svingbart forhjul gjør at den er knallgod å trille.
Jeg skal definitivt ha en sånn igjen. Lang i ryggen også - 108 cm liggelengde.

Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 14:09   #34
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ang kalesjen; vi brukte Oth'n til tuppa gjennom hele denne vinteren, og det fungerte supert. Ikke så bra som Simo duo'n som kan vippes helt fram, men den fungerer supert her oppi Orkdal'n iallfall.
Og trillekomforten er super; vi triller mye opp og ned bakker, på skogsveier/traktorveier, grusveier, og litt asfalt, brostein og butikker. Har ei venninne med Buggis, og den er bedre i butikker, men ikke ellers - det har vi begge slått fast sammen, etter ganske mange trilleturer sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.