Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 16:09   #201
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Trodde du at jeg ikke visste det?

Jeg prøvde bare å finne eksempler på hva man kan bruke penger på, om man HAR LYST TIL DET!

Og nei: Jeg mente ikke å skrive astrologi i stedet.

Den store forskjellen her er vel ikke hva man selv har lyst til å bruke penger på. Det store spørsmålet her er vel hva som regnes som tull&tøysTM og hva som regnes som seriøse fag. Astronomi er et studie som er godkjent av Lånekassen, kvalistetssikres av NOKUT og følger norsk lov for høyere utdanning.

Jeg TVILER på at Märthas tulleskole blir godkjent av Lånekassen, jeg tror NOKUT-folket ville ledd så de skrek om Märtha og englevenninnen hennes skulle forsøke å møte NOKUTS krav og jeg betviler at de i det hele tatt har sjekket lovverket.

Ingenting galt, rent teknisk, med å kalle Märtha en sjarlatan:

sjarlatan (fr. charlatan, av it. ciarlatano, markskriker, utroper; eg. innbygger i Cerreto, Italia), bedrager, svindler; humbugmaker; en som foregir å ha ferdigheter og kunnskaper som han el. hun ikke har.

Kunnskaper og ferdigheter innen engling og healing kan ikke bevises. Ergo tror jeg ikke før jeg får se det.

Gammel 26-07-07, 16:10   #202
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Hun kaller det i hvert fall ikke et universitet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:16   #203
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

ER det egentlig så ille?

Sitat:

Vi i vil gjerne fordype oss og har derfor valgt en treårig utdannelse. Det første året fokuserer på readinger, det andre på healing, og det tredje på berøring. Ved påmelding forplikter man seg for ett år av gangen. Vi må gjøre oppmerksom på at dette ikke er en godkjent utdannelse. Oppstart: 16. august
1. kursdag: 22. august
Kursdager: Hver mandag og torsdag kl. 11.00-14.00
1. Helgekurs 24.-26. august:
Jording er det som forbinder oss med jorden. Det er den som gjør at vi kommer inn i nuet og kan delta i livene våre. Derfor har vi viet en hel helg til temaet jording. Du lærer å gi slipp og bli bevisst din egen jording gjennom ditt møte med naturen og musikk. I tillegg videreutvikler du evnen til å se deg selv i møte med andre.
2. Helgekurs 14.-16. september:
På dette kurset kommer du i kontakt med englene og lærer hvordan du kan skape himmelske mirakler i livet ditt.
Siste kursdag: 13. desember
Pris: For 2 helgekurs, med kost og losji, samt 33 undervisningsdager:
12.000 kr. per halvår

At hun kan kalles en sjarlatan fordi noen tror hun er det?
Nei, jeg synes ikke det er riktig.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:20   #204
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ER det egentlig så ille?

"[L]lærer hvordan du kan skape himmelske mirakler i livet ditt"? Jo, jeg synes i grunnen det er ganske ille. Eller i alle fall ganske sjarlatansk (hvis det er det som er korrekt adjektivform).

Gammel 26-07-07, 16:20   #205
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jeg bør kunne kalle enkeltpolitikere for kyniske opportunister bare fordi jeg synes de er det, enkeltforfattere for elendige blekksmørere bare fordi det er min oppfatning, skoler og kursopplegg for useriøse humbuginstitusjoner bare fordi jeg mener de er det. Ja. Jeg synes jeg skal kunne ytre mitt negative syn på enhver offentlig ytring. Hvis jeg vil.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:21   #206
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes jeg bør kunne kalle enkeltpolitikere for kyniske opportunister bare fordi jeg synes de er det, enkeltforfattere for elendige blekksmørere bare fordi det er min oppfatning, skoler og kursopplegg for useriøse humbuginstitusjoner bare fordi jeg mener de er det. Ja. Jeg synes jeg skal kunne ytre mitt negative syn på enhver offentlig ytring. Hvis jeg vil.

Jepp. Nettopp.

Gammel 26-07-07, 16:21   #207
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg TVILER på at Märthas tulleskole blir godkjent av Lånekassen, jeg tror NOKUT-folket ville ledd så de skrek om Märtha og englevenninnen hennes skulle forsøke å møte NOKUTS krav og jeg betviler at de i det hele tatt har sjekket lovverket.

Litt på siden - men med homøopat"utdanning"? Er den godkjent av Lånekassen? Fant (heldigvis) ikke noe om det på sidene til nhl.no og nan.no. Det eneste jeg fant der var at nhl var kvalitetssikringsinstansen. Sånn sett trenger Märthas engleskole bare en sentral godkjennelse fra Norske engleskolers landsforening (ellernoesånt) for kvalitetsmessig være på høyde med en bachelor i homøopati.

Gammel 26-07-07, 16:24   #208
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:26   #209
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Englar finns dom?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:29   #210
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Englar finns dom?

"Jag trodde änglarna fanns, bara, bara i himmeleeeeeeen!"

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:37   #211
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Og du trenger slett ikke å gjøre det i så forsiktige og respektfulle ordelag som du skissserer her, men du kan naturligivs hvis du vil.

Ben "vil sjelden" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:53   #212
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

§ 4. Forbud mot diskriminering Direkte og indirekte diskriminering på grunn av etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.
Med direkte diskriminering menes at en handling eller unnlatelse har som formål eller virkning at personer eller foretak på grunnlag som nevnt i første ledd blir behandlet dårligere enn andre blir, er blitt eller ville blitt behandlet i en tilsvarende situasjon.
Med indirekte diskriminering menes enhver tilsynelatende nøytral bestemmelse, betingelse, praksis, handling eller unnlatelse som fører til at personer på grunn av forhold som nevnt i første ledd blir stilt særlig ufordelaktig sammenliknet med andre. Med indirekte diskriminering i arbeidslivet menes enhver tilsynelatende nøytral bestemmelse, betingelse, praksis, handling eller unnlatelse som faktisk virker slik at en arbeidssøker eller arbeidstaker stilles dårligere enn andre arbeidssøkere eller arbeidstakere på grunn av forhold som nevnt i første ledd.
Forskjellsbehandling som er nødvendig for å oppnå et saklig formål, og som ikke er uforholdsmessig inngripende overfor den eller de som forskjellsbehandles, anses ikke som diskriminering etter loven her.
Det er forbudt å medvirke til brudd på diskrimineringsforbudet i paragrafen her.
§ 5. Forbud mot trakassering
Trakassering på grunnlag som nevnt i § 4 første ledd er forbudt. Med trakassering menes handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende.
Det er forbudt å medvirke til brudd på bestemmelsen i første ledd.
Arbeidsgiver og ledelsen i organisasjoner eller utdanningsinstitusjoner skal innenfor sitt ansvarsområde forebygge og søke å hindre at det skjer trakassering i strid med første ledd.

Jeg bare nevner det. Om noen er interessert, står det mer her

Gammel 26-07-07, 16:55   #213
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Line*: Nevner du dette bare sånn helt malapropos, eller mener du seriøst at noe av det som har blitt skrevet i tråden bryter med norsk lov?

Gammel 26-07-07, 16:57   #214
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Sant nok.

Likevel, hvis noen nå bruker pengene sine på denne utdanningen, og det viser seg at de etter tre år fortsatt hverken kan snakke med eller se engler, kan de få tilbakebetalt pengene sine?

Får man tilbake studielånet om man ikke klarer å utøve arbeidet utdannelsen skulle ha satt en i stand til å klare?

Gammel 26-07-07, 16:59   #215
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Får man tilbake studielånet om man ikke klarer å utøve arbeidet utdannelsen skulle ha satt en i stand til å klare?

Studielånet får man vel ikke tilbake uansett. Men hvis en utdannelse lover at den skal lære deg bestemte ferdigheter, og den ikke gjør det, vil det vel kunne være grunnlag for å kreve skolepengene tilbake, synes du ikke? (I alle fall hvis det kan påvises at det er svakheter/mangler ved undervisningen som er grunnen.)

Gammel 26-07-07, 17:01   #216
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Line*: Nevner du dette bare sånn helt malapropos, eller mener du seriøst at noe av det som har blitt skrevet i tråden bryter med norsk lov?

Jeg nevner det fordi jeg, som jeg har sagt i hele denne tråden, synes det er helt på tryne å kalle folk både det ene og det andre fordi de tror på healing, m.m.
Og ja, det er faktisk trakkassering i følge norsk lov. Og derved forbudt.

Jeg har ikke til hensikt å kalle noen "forbrytere", jeg bare minner om det faktisk finnes en lov som omtaler dette.
Det synes jeg er flott, slik at mennesker kan få leve slik de ønsker i fred, uten å behøve å bli latterliggjort, ydmyket av den grunn.

(Det har jo blitt etterlyst fakta, så da tenkte jeg at denne typen fakta egentlig passet veldig bra, sett i lys av enkeltes karakteristikker av andre mennesker på grunnlag av deres livvsyn)

Gammel 26-07-07, 17:04   #217
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Studielånet får man vel ikke tilbake uansett. Men hvis en utdannelse lover at den skal lære deg bestemte ferdigheter, og den ikke gjør det, vil det vel kunne være grunnlag for å kreve skolepengene tilbake, synes du ikke? (I alle fall hvis det kan påvises at det er svakheter/mangler ved undervisningen som er grunnen.)

Jeg synes det blir litt feil at jeg skal sitte å forsvare denne utdannelsen.
Jeg har ikke noe behov for det. Særlig siden jeg vet så lite.
Det er ikke JEG som har gjort meg til talsmann for dette, det er spørsmålene jeg svarer på, som blir stilt meg, som er i ferd med å gjøre det.

Jeg prøver KUN å få frem at jeg synes det er så inderlig feil å karakterisere mennesker og deres livvsyn på den måten som blir gjort av flere her.

Men å kreve skolepengene tilbake om man for eksempel har tatt eksamen i psykologi, og ikke klarer å utføre praksisen fordi man kanskje ikke egner seg, det er vel kanskje ikke realistisk, eller?
Sånt skjer jo? At man er ferdig utdannet, og ikke er så "flink" liksom?
Eventuelt ikke klarer å utføre det yrket likevel? Teori vs. praksis?

Gammel 26-07-07, 17:05   #218
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Nå dreier dette seg om skolepenger, ikke om studielån som er penger til livets opphold, men om man nå f.eks studerer astronomi på privatskole i sju år, og det så viser seg at det ikke fins noen stjerner og planeter, men at alt bare er hull i firmamentet som lyset kommer inn igjenom, så er man jo snytt, og dersom det er grunn til å mene at de som tilbød undervisningen burde visst dette hele tiden, da mener jeg faktisk at man kan ha krav på å få skolepengene tilbake.

Ben "astrologi ville kanskje ligge tynt an også da" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 17:10   #219
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nå dreier dette seg om skolepenger, ikke om studielån som er penger til livets opphold,

Ja, jeg mente altså skolepengene.

Gammel 26-07-07, 17:10   #220
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg synes det blir litt feil at jeg skal sitte å forsvare denne utdannelsen.

Jamen så ikke gjør det da. Det er helt greit for meg.

Men å kreve skolepengene tilbake om man for eksempel har tatt eksamen i psykologi, og ikke klarer å utføre praksisen fordi man kanskje ikke egner seg, det er vel kanskje ikke realistisk, eller?
Sånt skjer jo? At man er ferdig utdannet, og ikke er så "flink" liksom?
Eventuelt ikke klarer å utføre det yrket likevel? Teori vs. praksis?

Såklart. Det var derfor jeg la til det om at dersom det er svakheter ved undervisningen som er grunnen, bør det kunne være grunnlag for klage. At man ikke egner seg i jobben, kan selvsagt ikke studiet ta ansvar for, men om kurset du tar lover at du skal lære å kjøre traktor, og du ikke lærer å kjøre traktor i løpet av kurset, synes jeg du kan be om å få pengene igjen.

Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.