|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?Sjokoladekake med smørkrem/ostekrem og og fondant, hvor gjør jeg av den de neste 18 timene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?Ville latt den stå kjølig med lokk på. Har du en kjeller, bod el.l. med lav temp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tatt på
|
![]() Sv: Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?I kjøleskap i kakebomme. Eller ute på verandaen om det ikke er litt over kjøleskapstemperatur ute.
![]() |
#4 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?Ikke med plast/lokk, temperaturforskjellen kan gi kondens og skape kjedelig fukt på fondanten.
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?
Altså i kjøleskapet uten noen tildekking? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?Jeg har aldri opplevd kondens med lokk, så jeg ville brukt det, men ingen krise uten heller altså. Viktigste er at den står kaldt. Ville tatt den ut 1-1,5 time (max) før servering. Kaker blir ofte stående lenge ute og smørkrem kan få litt funky smak (men størst problem om sommeren). Lykke til!
![]() |
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Kake med fondant, hvordan oppbevare til i morgen?Takk for svar, dere! Kaken ble oppbevart delvis med plast, delvis med papp og litt uten, og ser ut til at den kom fra det med utseendet og smaken i behold. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|