|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket heltJeg gidder ikke si alt alfaCharlie har sagt allerede, så jeg bare sier det Pastill, jeg tenkte på det samme.
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove
Det er vel rett og slett fordi vi prioriterer forskjellig. I mitt liv er religion og livssyn, og ikke minst respekt for andres sådan, überviktig, og jeg blir frådende sint om noen prøver å innprente mine barn noe innenfor disse temaene. (Det gjelder også besteforeldre, onkler og tanter.) |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket
Feks? |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Passiv
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bik
Ok, dette er ikke det samme jeg snakket om isted, hvor det var snakk om en lokalskole her hvor en lærer drev med det, for det ble klaget inn og stoppet etter et halvår elns. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenJeg tror de forkynnende KRL-lærertidene er over, i alle fall er de forsvinnende få. Jeg får meg ikke til å tro at det er så mange lærere nå til dags som bruker skoletimene til det.
|
|
|
#347 |
|
Pauset
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket
Det er forbudt å forkynne i skolen. Læreren skal i utgangspunktet ha et utenfraperspektiv. Dersom læreren vil ha et innenfraperspektiv så må det være slik som: For en muslim oppleves Ramadan........For en kristen er julen.... osv. Læreren har ikke lov til å si f.eks.: Vi kristne gjør sånn og sånn, mens jødene de gjør sånn og sånn...... Ved å bruke VI signaliserer læreren at flertallet gjør sånn og sånn, og virker dermed ekskulderende overfor minoritetselever med annen religion eller livssyn. |
|
|
|
|
|
#348 |
|
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen*kjenner på at jeg ikke har så mye tro på lærerstanden som jeg kanskje burde hatt* |
|
|
|
|
|
#349 |
|
Passiv
Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse
Denne kan jeg signere. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Pauset
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Jeg går på lærerskolen og hadde KRL i fjor. Der lærte vi det jeg sier ovenfor. Dersom man mener at en lærer forkynner eller prøver å påvirke barn i en retning da bør dere kontakte skoleledelsen. KRL skal bygge broer. Ved å lære om ulike retninger øker en forståelsen og toleransen for hverandres ståsted. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenNår det gjelder lokale...ut fra deres ønsker, burde vel slottet passet bra??
slottsparken er vel en fin bakgård, eller?
|
|
|
#352 |
|
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Nå går jeg ut i fra at man ikke lærte på lærerskolen for førti år siden at det var helt ok å mobbe elever, baksnakke elever og forskjellsbehandle elever, men det var fortsatt det jeg opplevde personlig. Jeg vet at det jeg opplevde ikke er en fellesnevner, men det er mine erfaringer jeg må basere meg på i forhold til mine barns fremtidige skolegang. Ergo kommer jeg IKKE til å stole blindt på at enhver lærer følger sin opplæring til punkt og prikke, og jeg kommer til å huske på at lærere også er mennesker, og noen ganger dårlige mennesker. |
|
|
|
|
|
#353 |
|
Leser
|
For ikke å snakke om de greie lærerne som tilfeldigvis kommer for tidlig inn i jentegarderoben og går med bar overkropp i gymtimene selv.
Jeg noterer meg at du tydeligvis har vært heldigere med håndtverkere enn jeg har. De har ikke en gang giddet å sende meg et tilbud etter at de har vært på befaring, de svarer ikke på mail og
|
|
|
#354 |
|
saftig
|
Må vi det?
Ikke alle lærere er nyutdannede, vet du.
|
|
|
#355 |
|
Passiv
Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse
Nei, eller jeg aner ikke. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Pauset
|
Selvfølgelig er de ikke det, men de har instrukser på hvordan de skal undervise i dette faget. Læreplanen for KRL har vært i Menneskerettighetsdomstolen. Det er såpass alvorlig dette at jeg vil tro at de som skal undervise i dette faget vet hvordan. |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#358 |
|
Epikur
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenLærere er vel allslags, antar jeg. Jeg hadde stort sett de samme lærerne som min far da gikk på barneskolen. De fleste av dem var helt supre. Flotte, litt tradisjonelle, lærere som bla. hadde skjønt at å være lærer er å være en god leder. Det gjaldt særlig han som tok over vår litt vanskjøttede skjevlærte klasse da vi begynte i 4. Inntil dess hadde noen sittet uten å kunne lese, uten å bli diagnostisert med de lærevanskene eller den dysleksien de faktisk hadde, andre hadde sittet og kjedet vettet av seg i 3 år uten å lære noe særlig mer enn da de begynte. Noe som resulterte i en klasse i full uro. Etter å ha blitt pjusket med og forstått i hjel i 3 år, var det deilig med en trygg voksenperson som turde å bruke autoriteten sin. Og vi lærte ting. Masse. Og det ble folk av oss, det ble en god gruppe og vi hadde det fint. Det betyr mer enn om det forkynnes litt i kristendomsfaget. (som det het i steinalderen da jeg gikk på skolen
|
|
|
#359 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det er det de er. |
|
|
|
|
|
#360 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Slik jeg har forstått kurset så dreier det seg om å lære å snakke med engler. Hadde det dreid seg å høre om engler og slike ting, så hadde jeg egentlig ikke reagert. Jeg reagerer mer på at de skal ta seg betalt for å lære folk healing, jording og engletale. I min uvitenhet trodde jeg nemlig dette var medfødte egenskaper, og ikke noe man kunne gå på skole for å lære seg.
Jeg har nok vært heldig, ja, for dusten som ødela min nye heltre benkeplate hadde heldigvis en fornuftig sjef, så den ble fort byttet. Jeg håper du i hvertfall slipper å betale for de som har vært hos deg og ikke levert varen.
|
![]() |
| Emneord |
| engleskole, klassiker |
|
|