Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 22:56   #341
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt

Jeg gidder ikke si alt alfaCharlie har sagt allerede, så jeg bare sier det Pastill, jeg tenkte på det samme.

Du skjønner kanskje ikke poenget med at KRL er så "farlig" (og farlig er det ikke) men der er vi bare forskjellige, rett og slett.
Jeg har opplevd endel "preaching" og slikt av små barn og sett hva det kan fære til, og det synes jeg er ille.

(ja tom. være en at ene gymlæreren vår førte oss rundt når vi tok salto, som Mim trakk fram )

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie

Selvfølgelig er jeg ingen stor fan av dårlige gymlærere, men jeg foretrekker faktisk en "dårlig" (så lenge det ikke går på liv og helse løs) gymlærer foran en forkynnende KRL-lærer.

Pest eller kolera?

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:01   #342
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Tja. Er men riktig så uheldig så kan gym bli veldig galt det.

Ser hva du mener, men jeg mener fortsatt at KRL ikke er mer utsatt enn noen andre fag. Jeg hadde en ELENDIG mattelærer som kun så de flinke elevene. Jeg kunne rett og slett ikke matte før i voksen alder. Syntes det er MINST like graverende som at en lærer forteller poden min at det er flott å være kristen.
Jeg klarer ikke helt se at det kan bli kjempeproblemer av det.

Det er vel rett og slett fordi vi prioriterer forskjellig. I mitt liv er religion og livssyn, og ikke minst respekt for andres sådan, überviktig, og jeg blir frådende sint om noen prøver å innprente mine barn noe innenfor disse temaene. (Det gjelder også besteforeldre, onkler og tanter.)

Matte, engelsk og heimkunnskap er også viktigviktigviktig, men ikke så essensielt i alle livets faser som livssyn er for meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:15   #343
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Du skjønner kanskje ikke poenget med at KRL er så "farlig" (og farlig er det ikke) men der er vi bare forskjellige, rett og slett.
Jeg har opplevd endel "preaching" og slikt av små barn og sett hva det kan fære til, og det synes jeg er ille.

Feks?

Hadde jeg fått nyss om at noen drev med forkynning i klassen så hadde jeg da fått det stoppet så fort det lot seg gjøre. Lurer veldig på hva dette kjempeille er...

Jeg sier ikke at det "ikke er så farlig". Det er galt å påvirke små barn som ikke er sine egne når det kommer til livssyn, men ja.. trenger "farene" med tskje.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:21   #344
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt ove

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er vel rett og slett fordi vi prioriterer forskjellig. I mitt liv er religion og livssyn, og ikke minst respekt for andres sådan, überviktig, og jeg blir frådende sint om noen prøver å innprente mine barn noe innenfor disse temaene. (Det gjelder også besteforeldre, onkler og tanter.)

Matte, engelsk og heimkunnskap er også viktigviktigviktig, men ikke så essensielt i alle livets faser som livssyn er for meg.

Jeg velger i allefall tro at lærerene kan sitt, til det motsatte er bevisst.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 23:22   #345
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bik

Feks?

Hadde jeg fått nyss om at noen drev med forkynning i klassen så hadde jeg da fått det stoppet så fort det lot seg gjøre. Lurer veldig på hva dette kjempeille er...

Jeg sier ikke at det "ikke er så farlig". Det er galt å påvirke små barn som ikke er sine egne når det kommer til livssyn, men ja.. trenger "farene" med tskje.

Ok, dette er ikke det samme jeg snakket om isted, hvor det var snakk om en lokalskole her hvor en lærer drev med det, for det ble klaget inn og stoppet etter et halvår elns.

Men, jeg har ei venninne som gikk på skole hvor de hadde en kristendomslærer som var fra en spesiel meninghet. Han drev med "hjernevasking" av barna nærmest. Venninnen min husker at hun og de andre ungene ble skremt. Det var typ "hvis du ikke gjør slik og slik kommer du til helvete og er fortapt" osv. Mye graverende greier.
Og ingen oppdaget det før lenge etter når en av ungene knakk sammen hjemme i krampegåt fordi hun var så redd og fortalte foreldrene det (fordi den familien ikke fulgte lærerens "regler" for hvordan man måtte leve for ikke å bli fortapt da).
Det tok lang tid for ungene å komme over det. Venninnen min har enda litt sånn "skrekk" følelse i forhold til dette.

Sånn nå har du fått et eks. inn med t-skje

Gammel 28-07-07, 00:11   #346
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Jeg tror de forkynnende KRL-lærertidene er over, i alle fall er de forsvinnende få. Jeg får meg ikke til å tro at det er så mange lærere nå til dags som bruker skoletimene til det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:13   #347
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket

Hadde jeg fått nyss om at noen drev med forkynning i klassen så hadde jeg da fått det stoppet så fort det lot seg gjøre.

Det er forbudt å forkynne i skolen. Læreren skal i utgangspunktet ha et utenfraperspektiv. Dersom læreren vil ha et innenfraperspektiv så må det være slik som: For en muslim oppleves Ramadan........For en kristen er julen.... osv. Læreren har ikke lov til å si f.eks.: Vi kristne gjør sånn og sånn, mens jødene de gjør sånn og sånn...... Ved å bruke VI signaliserer læreren at flertallet gjør sånn og sånn, og virker dermed ekskulderende overfor minoritetselever med annen religion eller livssyn.

Altså læreren opplyser om hva den og den religionen er og opplyser om det. Lærerens ansvar er å formidle de ulike religionene og livssynene. IKKE å forkynne eller fremme sin tro. Da er læreren på ville veier. Håper virkelig ikke vi har slike lærere nå lenger.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:20   #348
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

*kjenner på at jeg ikke har så mye tro på lærerstanden som jeg kanskje burde hatt*

Har det virkelig forandret seg så mye på 10 år, siden jeg gikk på ungdomsskolen? Eller hadde jeg bare virkelig uflaks med bygdeskolehelvetet jeg gikk på?

Gammel 28-07-07, 00:25   #349
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

*kjenner på at jeg ikke har så mye tro på lærerstanden som jeg kanskje burde hatt*

Har det virkelig forandret seg så mye på 10 år, siden jeg gikk på ungdomsskolen? Eller hadde jeg bare virkelig uflaks med bygdeskolehelvetet jeg gikk på?

Denne kan jeg signere.

Gammel 28-07-07, 00:35   #350
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går på lærerskolen og hadde KRL i fjor. Der lærte vi det jeg sier ovenfor. Dersom man mener at en lærer forkynner eller prøver å påvirke barn i en retning da bør dere kontakte skoleledelsen. KRL skal bygge broer. Ved å lære om ulike retninger øker en forståelsen og toleransen for hverandres ståsted.

Gammel 28-07-07, 00:39   #351
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder lokale...ut fra deres ønsker, burde vel slottet passet bra??

Sitat:

Hvis du vet om et lokale til salgs, gjerne en leilighet, som er regulert for næringsdrift med et stort rom som kan romme opp til 30 personer og 3 små rom til enkeltbehandlinger, som har et lite kjøkken, tregulv, gjerne peis, mye lys og en hyggelig bakgård med beliggenhet sentralt i Oslo, så er vi interessert.

slottsparken er vel en fin bakgård, eller?

Gammel 28-07-07, 00:40   #352
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg går på lærerskolen og hadde KRL i fjor. Der lærte vi det jeg sier ovenfor. Dersom man mener at en lærer forkynner eller prøver å påvirke barn i en retning da bør dere kontakte skoleledelsen. KRL skal bygge broer. Ved å lære om ulike retninger øker en forståelsen og toleransen for hverandres ståsted.

Nå går jeg ut i fra at man ikke lærte på lærerskolen for førti år siden at det var helt ok å mobbe elever, baksnakke elever og forskjellsbehandle elever, men det var fortsatt det jeg opplevde personlig. Jeg vet at det jeg opplevde ikke er en fellesnevner, men det er mine erfaringer jeg må basere meg på i forhold til mine barns fremtidige skolegang. Ergo kommer jeg IKKE til å stole blindt på at enhver lærer følger sin opplæring til punkt og prikke, og jeg kommer til å huske på at lærere også er mennesker, og noen ganger dårlige mennesker.

KRL i teorien synes jeg høres fint og flott ut. Jeg har ingen erfaring med hvordan den arter seg i praksis, og håper selvfølgelig at faget faktisk øker toleransen, som du sier.

Gammel 28-07-07, 00:46   #353
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Tja, en gymlærer som driver vranglære kan faktisk forvolde mye fysisk skade på små kropper. Jeg foretrekker en som vet hvordan øvelsene bør utføres og hvilke øvelser som passer for barn.

For ikke å snakke om de greie lærerne som tilfeldigvis kommer for tidlig inn i jentegarderoben og går med bar overkropp i gymtimene selv.

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg har ingenting i mot å betale for snekker, rørlegger og elektriker. Da får jeg noe igjen for pengene.

Jeg noterer meg at du tydeligvis har vært heldigere med håndtverkere enn jeg har. De har ikke en gang giddet å sende meg et tilbud etter at de har vært på befaring, de svarer ikke på mail og

Gammel 28-07-07, 01:10   #354
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Så vidt jeg vet har menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg slått fast at KRL faget bryter med menneskerettighetene, og dermed blir det ikke mer KRL i norske skoler.
Nå må vi tilbake til kristendom og livssyn.
Og det er jammen strålende, mitt barn hadde ikke fått ha KRL.

Må vi det?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg er av den holdning at engler tar kontakt på eget initativ ved behov. Og hvis man ikke hører noe fra dem, vel ...

"Don't call us, we'll call you ..."

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ikke alle lærere er nyutdannede, vet du.

Gammel 28-07-07, 01:11   #355
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Må vi det?

Nei, eller jeg aner ikke.
Jeg ser at jeg skrev litt feil der, jeg lurte på om vi måtte det etter den dommen.

Gammel 28-07-07, 01:16   #356
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Må vi det?

Ikke alle lærere er nyutdannede, vet du.

Selvfølgelig er de ikke det, men de har instrukser på hvordan de skal undervise i dette faget. Læreplanen for KRL har vært i Menneskerettighetsdomstolen. Det er såpass alvorlig dette at jeg vil tro at de som skal undervise i dette faget vet hvordan.

Gammel 28-07-07, 10:06   #357
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Søvndyssende kan man vel ikke kalle det. Jeg synes hun framstår som ravgal og blottet for evnen til sammenhengende tenkning. Men jeg skjønner at jeg ikke er i målgruppa, akkurat.

Jeg får vel bare signere, for en gangs skyld.

Gammel 28-07-07, 10:21   #358
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lærere er vel allslags, antar jeg. Jeg hadde stort sett de samme lærerne som min far da gikk på barneskolen. De fleste av dem var helt supre. Flotte, litt tradisjonelle, lærere som bla. hadde skjønt at å være lærer er å være en god leder. Det gjaldt særlig han som tok over vår litt vanskjøttede skjevlærte klasse da vi begynte i 4. Inntil dess hadde noen sittet uten å kunne lese, uten å bli diagnostisert med de lærevanskene eller den dysleksien de faktisk hadde, andre hadde sittet og kjedet vettet av seg i 3 år uten å lære noe særlig mer enn da de begynte. Noe som resulterte i en klasse i full uro. Etter å ha blitt pjusket med og forstått i hjel i 3 år, var det deilig med en trygg voksenperson som turde å bruke autoriteten sin. Og vi lærte ting. Masse. Og det ble folk av oss, det ble en god gruppe og vi hadde det fint. Det betyr mer enn om det forkynnes litt i kristendomsfaget. (som det het i steinalderen da jeg gikk på skolen )

Jeg har hatt kristendomslærere som var kristne, som var ateister og som var hverdagskristne. Jeg har aldri opplevd dette som noe problem. Men så var dette innerste innland, der selv indremisjonistene er ganske fredlige av seg.

Jeg syntes det var mye feil i fht pedagogikken da jeg gikk på skolen, særlig i fht "idealtidprinsippet", at alt ble lagt opp til snittet av klassen eller et minste felles multiplum. Mange datt av og mange kjedet seg.

Men etter å ha diskutert dette opp og ned i mente både her og på NM har jeg, særlig takket være Kristin, blitt trygg på at det ikke er slik lenger. At hvert barn tas på alvor og lærer etter sine forutsetninger. At organiseringen er helt annerledes. At mange positive elementer fra bla Montessorripedagogikken er tatt inn i skolen. Så takk til Kristin som har betrygget meg veldig i fht hva min datter skal møte på skolen.

Og, forresten, hva ER det med disse gamle gymlærerne? Vi fikk rektor (!) inn i dusjen i første klasse som skulle såpe oss inn. Og han notoriske beføleren vi hadde på vgs?

Gammel 28-07-07, 11:34   #359
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lærere er vel allslags, antar jeg.

Det er det de er.
Og derfor blir det så dumt å diskutere et fag på bakgrunn av personlige negative opplevelser man har hatt. Det blir det samme som å si at ingen snekkere kan legge parkett eller at man i utgangspunktet er skeptisk til snekkere generelt fordi man en gang i 1989 hadde en udugelig snekker som la parketten skjevt, eller noe sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 12:16   #360
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

men sjølv om du ikkje har utbytte av å høyre om englar og slike ting, så kan vel andre?

Slik jeg har forstått kurset så dreier det seg om å lære å snakke med engler. Hadde det dreid seg å høre om engler og slike ting, så hadde jeg egentlig ikke reagert. Jeg reagerer mer på at de skal ta seg betalt for å lære folk healing, jording og engletale. I min uvitenhet trodde jeg nemlig dette var medfødte egenskaper, og ikke noe man kunne gå på skole for å lære seg.

Foredrag om engler må de gjerne holde, og gjerne ta seg betalt for, da lover de ikke mer enn de kan holde.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg noterer meg at du tydeligvis har vært heldigere med håndtverkere enn jeg har. De har ikke en gang giddet å sende meg et tilbud etter at de har vært på befaring, de svarer ikke på mail og

Jeg har nok vært heldig, ja, for dusten som ødela min nye heltre benkeplate hadde heldigvis en fornuftig sjef, så den ble fort byttet. Jeg håper du i hvertfall slipper å betale for de som har vært hos deg og ikke levert varen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.