Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp! (Vinterdressproblematikken ...)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-07, 23:15   #1
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Hjelp! (Vinterdressproblematikken ...)

Hannah på 6 skal ha ny vinterdress..

i fjord hadde hun reima å jeg var veldig fornøyd.. men i år har jeg likevel lyst til å prøve noe nytt..
å da er spørsmålet.. troll eller ticket???

syns jo def. at ticket er kulest..(men har hørt en gang at det ikke er utseende som teller...)

feel free til å dele erfaringer

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 23:29   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: hjelp! (vinterdress problematikken..) hehe

Vi er veldig fornøyd med både Troll og Ticket. Sistnevnte er vel kanskje den som er mest slitesterk. Men om man kjøper Troll har man jo vinterdress, ulldress og parkdress..

Ikke mye hjelp i meg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 23:30   #3
Left
Passiv

Standard

Her er det TTH som gjelder - har vært storfornøyd. Vi har prøvd mange forskjellige, og har funnet ut at det er det som passer oss best. ReimaTec, Troll, Jonathan, HH osv - har prøvd dem, men liker Ticket to Heaven best.
Den er passe tykk, løs og ledig, veldig slitesterk og har knallfine farger

Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 23:43   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke anbefale Troll Elendige til større barn. Etter min erfaring tåler ikke Trolldressen å bli brukt på den måten som en fra alderen 3 og oppover gjør. Det går hull på den bare man ser hardt på den.

Gammel 30-07-07, 01:55   #5
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Sv: Hjelp! (Vinterdressproblematikken ...)

thnx! jeg er ennåp sikrere nå går nok for ticket ja

forelska meg i en farge di hadde i fjord.. champagne farget å lyyyse rosa inni,,
fantastisk flott.. håper den kommer ijenn i år..hehe

å viss noen har en slik i str 122...feel free to pm me

Gammel 30-07-07, 01:56   #6
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

thnx! jeg er ennåp sikrere nå går nok for ticket ja

forelska meg i en farge di hadde i fjord.. champagne farget å lyyyse rosa inni,,
fantastisk flott.. håper den kommer ijenn i år..hehe

å viss noen har en slik i str 122...feel free to pm me

eller brun med rosa for i

har kjøpt di perfekte bundgaard vinterskoene som passer i fargen.....

Gammel 30-07-07, 01:58   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg kan ikke anbefale Troll Elendige til større barn. Etter min erfaring tåler ikke Trolldressen å bli brukt på den måten som en fra alderen 3 og oppover gjør. Det går hull på den bare man ser hardt på den.

Det må være forskjell på partiene, for den ene dressen vi har ble brukt en hel vinter på is med grus oppå, og var vel omtrent den eneste dressen i hele barnehagen uten hull og flenger.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 09:05   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke fornøyd med Trolldressen til storebror, den tålte ikke slitasje så veldig godt og lekker som en sil, til tross for at jeg har behandlet den akkurat sånn det er anbefalt. Så i år kommer jeg til å prøve Ticket sin dress, vi har vår/høstdressen til lillesøster og jeg er veldig imponert.

Gammel 30-07-07, 09:15   #9
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ticket to Heaven fan her også. Storebror hadde en i blå i fjor og kan nok bruke den i år også. De har skryti veldig av den i barnehagen også

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 09:24   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kjøpte Rampetroll fra Troll til Oliver i fjor.Veldig fornøyd
Er et tykkere og sterkere stoff enn den andre Troll med avtagbart ullfor

Som dress nummer to skal vi kjøpe Ticket i år

Gammel 30-07-07, 09:32   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Troll var en super dress da gutten min var ett, to og tre år. Men den vi har hatt fra tre til fem år, har jeg dessverre samme erfaring som Adrienne med. Det samme gjelder forsåvidt ReimaTec.
Til høsten har jeg planer om å prøve Ticket.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:20   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt alle disse dressene og kommer nok til å holde oss til Ticket fra nå av. Personlig foretrekker jeg Reima Tec fordi den er så lett å ha på og av også for barnet. Men etter 3 Reima Tec som alle har blitt våte tvers gjennom så gir jeg opp disse, de er visst ikke helt egnet for de våte vinterene vi nå ser ut til å ha fått i Oslo (nesten så det holder med regnklær gjennom hele vinteren med ulldress under). Ticket er litt stivere men flott i fasong og helt 100% vantett. Ville nok ikke valgt Ticket for et lite barn men helt ok fra 3 år + Troll utgår fordi den er så tungvind å ha på og av for både liten og stor.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:22   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt to Troll-dresser, og de var veldig ulike. Gutten min hadde en av den typen som hadde for festa med knapper (siste årgangen med denne typen for). Den var elendig; tålte ikke å bli brukt og var helt ødelagt et stykke utpå vinteren. Jenta mi hadde årgangen etter, dvs den første der foret var festa med glidelås. Den holdt i to sesonger til henne og kan fortsatt brukes som reservedress til han vinteren som kommer. Klart de leker forskjellig, men jeg synes kvalitetsforskjellen er for stor til å bare være pga det.

Hvor får man tak i TTH-dresser på nett?

Gammel 30-07-07, 10:23   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av syllan, her.

eller brun med rosa for i

har kjøpt di perfekte bundgaard vinterskoene som passer i fargen.....

vi har mørk brun med turkis inni, som ligger og venter på lillebror og vinter - nydelig.
Storebror arvet en utslitt Trolldress, men hvor foret var helt fint - kjøpte en vår/høstdress fra TTH i knall turkis, så nå skal han bruke denne med ulldressen i vinter. Han tar det jo uansett på i to vendinger, fordi Trolldressen er vanskelig å få på, så han tar ulldress og ytterdress på hver for seg. Kombien blir mye bedre enn Troll, og ikke minst MYE billigere.

Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:25   #15
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hvor kjøper man ticket?

Gammel 30-07-07, 10:28   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hvor. Tror Emma må få det i år. Jeg antar de finnes i todelte?

Gammel 30-07-07, 10:32   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

TOdelte må de være. Jeg synes alt jeg har prøvd ikke er godt nok når de når en viss alder.

Gammel 30-07-07, 10:36   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var temmelig fornøyd med Exit til Emma de to foregående årene.

Gammel 30-07-07, 10:48   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte TTH dress da den var på tilbud hos www.kidsfashion.no i fjor høst.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 10:54   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vinter som var så fikk jeg en veldig positiv opplevelse med vinterdressen fra P.O.P. (Polarn og Pyret). Den er utrolig slitesterk på bar mark også. Eneste ulempen med den er at det er litt "trått" fòr inni når den skal tas på om de minste barna skal gjøre det selv. Men til større barn så vil jo ikke dette være noe problem. De har litt mere kontroll. Vi bruker vanligvis Reimatec på ungene, men kjøpte P.o.P dressen på salg til jul i fjor som reservedress. Det endte med at det var omtrent bare den dressen som ble brukt resten av vinteren i barnehagen. Og det som er praktisk for oss som har både jenter og gutter, er at P.o.P dressene er litt mere kjønnsnøytrale.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.