|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Vi har fått tilbud om barnevakt en helg i september. Fra fredag til søndag. I den anledning må vi benytte anledningen til å reise bort. Jeg sjekker det ene alternativet etter det andre, og det ble plutselig for mange valg. Så da spør jeg dere her inne, om hva dere synes er den ultimate turen å ta ved vår aller første barnefrie helg. Vi vil spise mye god mat, drikke enda mer god vin, og få med oss en hel haug av kirker eller katedraler, museum, gjerne en forestilling av et eller annet slag, litt shopping etc. Med andre ord er det ikke Lofoten eller noe sånt vi er ute etter. Vi skal heller ikke til Paris eller Roma, for der har vi nettopp vært. Ei heller København eller Stockholm, hvor vi støtt og stadig er innom. Det må også gå direktefly, vi har ingen tid å miste på å sitte på en flyplass. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)praha?? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Amsterdam? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Venezia?
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Jeg har akkurat vært i Kraków, og der er det bare helt praktfullt. Min europeiske favorittby, i hvert fall akkurat nå. Veldig mange bra og hyggelige spisesteder, og så har de tidenes vakreste gamleby med masse fine gågater. Romantisk! Og billig!
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)St. Petersburg er også vel verdt et høstbesøk. Men da snakker vi mer monumentalt og storslått, heller enn koselig og romantisk.
|
|
|
#9 |
|
Trøtt
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Siden jeg nettopp har vært der på en perfekt tur: Dublin! Sist redigert av Palmen : 30-07-07 kl 20:51. Årsak: mere info |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Ja, eller Dubrovnik, da!
|
|
|
#12 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Vi var i Praha i sommer, og kom til en konklusjon om at dette var den perfekte byen for en helgetur! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ute på tur
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Reykjavik
|
|
|
#14 |
|
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Praha. Der var vi på bryllupsreise, og det var utrolig flott. Kan skrive under på alt Snippa nevner.
|
|
|
#15 |
|
Stadig underveis
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Barcelone er fantastisk! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stadig underveis
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Hva er det man gjør i Praha bortsett fra å kikke på bygninger, spise god mat og kjøpe krystall? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Siden Dublin er nevnt - som en fantastik by som det er - så tar jeg steget videre og slår et slag for Belfast!
|
|
|
#18 |
|
guru advisor
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Jeg ville valgt å fly til Torino, leie bil og kjøre til Barolo-området for å bo på en vingård. Nyte vinsmaking, god mat og kanskje litt kultur lørdag. Dra tidlig tilbake til byen søndag for å "byvandre" og shoppe. God tur uansett hvor det blir. Heldiggrisene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)
Og siden vi (etter forslag fra Inagh) var en tur i Belfast også, kan jeg helhjertet signere denne! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Verden for mine føtter - men har så dårlig tid! (Trenger tips til helgetur)Jeg kan jo komme med noen gode argumenter for Barcelona og Plama også.
|
![]() |
|
|