Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vognvalg ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 21:21   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Vognvalg ...

... igjen.

Vi endte opp med å bruke den gamle bagvognen istedet for å kjøpe ny siden jeg likevel ikke var i stand til å gå turer. Men nå MÅ vi ha ny når han skal ut av bagen.

Svigerinnen min har kjøpt teutonia S3, og vi har fått prøvekjørt og er ganske frelst. (Lillebror var også ganske frelst. )

Men det jeg ikke er så overbevist ifht. var fargene, men kanskje den limegrønne er aktuell.

Er det noen andre vogner som er aktuelle for oss når vi vil ha en vogn som er lett, men stødig, som fint kan kjøres på grus og humpete veier (uten popcorn-effekt), som kan snus begge veier (at ungen kan sitte mot og fra oss), som kan ligges helt ned i ryggen (og ha god liggecomfort til sovende babyer), og som har fine farger (og stoff som er greit å vedlikeholde)?

Gammel 30-07-07, 21:23   #2
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognvalg ...

Denne må jeg abonnnere på..
Men du, hva er popcorn-effekt?

Gammel 30-07-07, 21:23   #3
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Er nesten ikke noe vits i å spørre for 99% svarer Bugaboo

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:24   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Ellers er vi veldig fornøyd med vår Easywalker Sky, men den oppfyller ikke kriteriet om å snu sittedelen begge veier.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:25   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Men du, hva er popcorn-effekt?

Sånn når vognen har dårlig fjæring og er helt stiv slik at ungen ligger å humper oppi.

Gammel 30-07-07, 21:29   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Er nesten ikke noe vits i å spørre for 99% svarer Bugaboo

Men den oppfyller vel ikke kriteriene? Etter en kjapp googling på Buggaboo, så ser det ut til at den bare har sånne pittesmå hjul (som er helt uaktuelt å kjøre på grusen med)?

Gammel 30-07-07, 21:29   #7
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Er det noen andre vogner som er aktuelle for oss når vi vil ha en vogn som er lett, men stødig, som fint kan kjøres på grus og humpete veier (uten popcorn-effekt), som kan snus begge veier (at ungen kan sitte mot og fra oss), som kan ligges helt ned i ryggen (og ha god liggecomfort til sovende babyer), og som har fine farger (og stoff som er greit å vedlikeholde)?

Sorry but the answer is clear Bugaboo

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:30   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker vår OTH . Den har en fantastisk trillekomfort! Og selv om den har rosa trekk er den ikke det minste skitten selv etter å ha vært i bruk siden november.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:32   #9
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Men den oppfyller vel ikke kriteriene? Etter en kjapp googling på Buggaboo, så ser det ut til at den bare har sånne pittesmå hjul (som er helt uaktuelt å kjøre på grusen med)?

Uten at jeg er hverken fan av eller ekspert på Buggaboo, så vet jeg at man får kjøpt store/større hjul til den (vinterhjul).

Gammel 30-07-07, 21:38   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg elsker vår OTH . Den har en fantastisk trillekomfort! Og selv om den har rosa trekk er den ikke det minste skitten selv etter å ha vært i bruk siden november.

Ja, jeg har egentlig forelsket meg helt i en brun OTH, men jeg kan desverre ikke kjøpe en vogn der vi ikke kan ha ungen mot oss.

Gammel 30-07-07, 21:51   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bugaboo oppfyller kriteriene dine ihvertfall. Selv om det er små hjul foran så kan man bruke den med de store foran i litt røft terreng. Jeg triller vognen på to hjul (vipper den opp på bakhjulene) hvis jeg må over et parti med litt løs grus eller noe. Funker knall det.

Trekkene kan hives i maskin og tørker ganske kjapt. Sovekomforten i sportsdelen er utrolig bra. Den stillingen med beina litt opp gjør at de fleste unger sover veldig godt. Vognen er lett, stødig, vendbar og har ørten fargekombinasjoner så du burde kunne finne en du liker. Den har også teleskophåndtak, istedenfor knekkhåndtak som jeg synes er helt talentløst hvis man trenger justering pga høyden.

Om du liker utseendet på den er jo en annen ting, men det praktiske som du etterlyser har den.

Gammel 30-07-07, 21:58   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Er det noen som har bilde av en Buggaboo med store hjul?

Gammel 30-07-07, 22:00   #13
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg har egentlig forelsket meg helt i en brun OTH, men jeg kan desverre ikke kjøpe en vogn der vi ikke kan ha ungen mot oss.

Brun OTH høres kjempefint ut!

Snart er han jo stor gutt og sitter i sportsvognen og vil heller se verden enn mamma (nå er jo hans mamma spesielt nydelig å se på, men sånn er de nå disse småtassene). Lillesøster begynte å sitte/ligge i sportsdelen da hun var 5 1/2 mnd. Jeg skulle egentlig bare teste den, men da hun da valgte å gå over til å sove 2-3 timer (mot 20 min i bagen) gikk vi aldri tilbake til bagen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:13   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Brun OTH høres kjempefint ut!

Snart er han jo stor gutt og sitter i sportsvognen og vil heller se verden enn mamma (nå er jo hans mamma spesielt nydelig å se på, men sånn er de nå disse småtassene).

Tullejente.

Kanskje det er ny vogn som skal til for å få ham til å ha lyst til å sove litt lengre på dagtid da ja. :gleder meg:

Her er noen i barselklubben min som har kjøpt slik brun, - den er bare så nydelig!

Gammel 30-07-07, 22:47   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du vil ha mulighet til å snu sittedelen, samt ha ei vogn som er stødig, solid og god på ujevn grusvei, vil jeg si at du selv har funnet det ut allerede. Det må bli en Teutonia.

Men i forhold til hvor lenge man skal bruke vogn totalt sett er tiden fra bagen er for liten og fram til du likevel vil snu han såpass kort, at jeg ville vurdert en lett og sporty trehjuling (f.eks babyjogger, Tfk, OTH e.l.) først som sist, selv om det betyr at du må begynne å ha han vendt fra deg noen måneder tidligere enn det du hadde tenkt. Hvis ikke vil du sikkert få lyst til å bytte til noe lettere om et halvt års tid likevel.

Men det er jo også en mulighet da. Mange som bytter oftere enn som så

Gammel 30-07-07, 23:11   #16
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her var det vognbytte som gjorde susen på dagsovingen. Sov max 30 min før og nå sover hun glatt 2 timer . Vi har OTH. Men den kan jo ikke snus da (ingen ulempe for oss)

Gammel 31-07-07, 12:17   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brun OTH er dritlekker, men jeg er enig med desembermamma. Jeg snur ikke kjøreretningen på vogna før barna er halvannet år.

Snuppa på 2,5 foretrekker faktisk å sitte vendt mot oss fremdeles. Sikkert fordi hun er så skravlete og at vi da hører bedre hva hun sier. Vår vogn kan snus. Det er en quinny comfort. Den får usedvanlig mye pes, men vi er i hvert fall veldig fornøyd. Solide hjul har den også.

Nurket i magen skal få bugaboo. Dette fordi den har av de største bagene og vi skal få høstbarn denne gangen. I tillegg gleder jeg meg til å trille en vogn som nesten ikke veier noen ting. Jeg har bestilt vinterhjul i tillegg slik at jeg er forberedt.

Gammel 08-08-07, 21:22   #18
smurfejenta
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2007
smurfejenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Emmaljunga City jet da?
Den kan snu's begge veier, er lett å trille, går greit å trille på grusvei hvis det ikke er veldig tykt lag med grus da. Lun og god kalesje.
Er bare grusvei her jeg bor å det funker fint det.
Fins i mange fine farger også..

Snuppeluppen min sover veldig godt i den ihvertfall.

bare et forslag altså!

smurfejenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 21:29   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det ligger ein kjempefin limegrøn Teutonia Spirit S3 2007-modell inne for salg på NM.

Me har forøvrig solgt Quinnyen, og i påvente av Spirits ankokmst, trillar me ei Icoo Infinity. Gryntaren sover mykje dårlegare no denne veka! Icoo`en har dårleg demping og han ligger og ristar i bagen sin.

Da me vurderte vogn, ville mannen ha Teutonia Mistral, eg snusa på Bugaboo. Mannen la ned veto mot Bugaboo. Eg la ned veto mot Mistral. Kompromisset vart Spirit S3

Good luck. It`s a jungle out there

Gammel 08-08-07, 21:30   #20
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognvalg ...

Bugaboo Cameleon DM
Ingen over, ingen ved siden

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.