|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)
Åh - her var det mye fint!
|
|
|
#22 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)http://barnashage.no
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Høres ut som om mange setter pris på Kamik her, ja.
|
|
|
#26 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Ikke finn på å kjøpe trøyer og bodyer med lang arm derfra. De er nemlig ikke lange, bare 3/4. Finnes ikke noe mere irriterende. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
I farta!!
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Kamik har vi også veldig god erfaring med
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Vi har for andre år på rad handla inn Kamik fra sierratradingpost. Vi er strålende fornøyd med dem. Selv om de kan bli fuktige blir ikke føttene kalde slik de gjør i andre sko/støvler som blir fuktige. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Her blir det nok ikke så kaldt. Kanskje minus 10 på det laveste, om vi er heldige. Blir nok mest vått, ja. *husker med gru tilbake på 90 dager med regn vinteren som var*
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)I vått vær er det Kamik Snowkone som er best. Denne er vanntett. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Glamorøs
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Hvordan er de Kamikstøvlene for foten? Så vidt jeg husker sjekket jeg ut noen slike i fjor, eller var det Sorel? Uansett, de var jo ikke mer enn en gummistøvel med en tykk ullsokk oppi, selve sålen og "foten" var jo bare støpt gummi, uten noen som helst støtte.
|
|
|
#32 |
|
I farta!!
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Denne Kamik har storebror nå.
|
|
|
#33 |
|
|
Det avhenger litt av modellen. Det finnes modeller som minner om vintersko som har full støtte og det finnes snowjogmodeller. Snowkone blir som en Sherrox. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Hvilke er best da? Som ikke er cherrox-aktige, gummistøvel-aktige, men allikevel holder vannet ute?
|
|
|
#35 |
|
trøtt
|
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Har ikke barnehagen kommet med noen liste over hva de mener er lurt å ha da? Mange friluftsbarnehager gjør det. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
I slapsevær har jeg ikke erfart at noe annet enn sherrox/gummistøvelaktige sko holder vannet ute. Derfor sverger vi til denne typen sko på slike dager. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)De selger ihvertfall Iris på irisfabrikken sitt fabrikkutsalg her. Har skjønt det sånn at du "kjører" forbi her ofte. Ligger med gangavstand fra bussterminalen. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Jeg har ikke peiling på garntyper, men pass endelig på at garnet det er strikket av er mykt. Jeg kjøpte et strikkasett sånn og det var ubrukelig, ulla var stiv og stikkete.
|
|
|
#40 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)Vi er veldig godt fornøyd med Viking Thermo. Det er en cherrox type som er lettere enn vanlige Cherrox, og som tåler ned mot minus 20. |
|
|
|
![]() |
|
|