Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 20:49   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen mer erfaring fra friluftsbhg?)

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.

Vi er veldig godt fornøyd med Viking Thermo. Det er en cherrox type som er lettere enn vanlige Cherrox, og som tåler ned mot minus 20.

Datteren vår går i friluftsbarnehage og brukte disse i hele fjor vinter. Hun var alltid varm og tørr. Vi hadde kjøpt goretex til henne også, men de ble stående nesten ubrukt.

Mannen min jobber i samme barnehage og har testet ut en del forskjellige skotyper.

Godt regntøy er et must. Mye viktigere enn å ha høst/vårdress til ungene.
Er det fint vær brukes gjerne bare en jakke, er det vått er det greit med regnbukse. Vår/høstdress er greit, men absolutt ikke nødvendig.

Ullundertøy er smart.

Jeg synes høstdress er mye bedre enn regntøy, en som tåle å bli brukt i all slags vær. Det sier også barnehagene her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 20:51   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til GODT utetøy (noen med erfaring fra friluftsbhg?)

Det er jeg enig med. ReimaTec hele året. Men; Exit sitt tynne stofflignende regntøy er helt fabelaktig. Det er superlett, det puster og i det hele tatt.

Nå har det ikke vært brukt ute i timesvis i øs pøs, så jeg skal ikke uttale meg om langtidsholdbarheten, men til å leke ute med i regnvær, så er det strålende.

Gammel 31-07-07, 20:55   #63
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Minsten går i Friluftsbarnehage. Vi har god erfaring med Devold sin ullundertøy serie (Linus i svingen).
Det er greit å ha 2 par vintersko. Vi har i år hatt 1 par Ecco og 1 par Cherrox. Som nevnt tidligere så holder er det bare Cherrox (eller lignende) som holder i skikkelig slapseføre. Har brukt ull såle nedi.
Har vært så heldig å hatt hjemmestrikka ull genser og bukse til å ha utenpå ullundertøyet.
Barnehagen der sønnen min går er også mye" ute på tur" også så der har det vært viktig å tenke på å ha riktig sekk også, med tanke på at de skal bære den med seg(Bergans har noen bra i små størrelser).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 20:56   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har sett på noen Berganssekker. Hun har en nå, som sitter godt og med spenne foran brystet. Men den har ikke hoftebelte og det bør hun kanskje ha?

Gammel 31-07-07, 21:07   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg synes høstdress er mye bedre enn regntøy, en som tåle å bli brukt i all slags vær. Det sier også barnehagene her.

Ungene mine har hatt både Reimatec og regntøy hengende i barnehagen. Når det regner velger personalet nesten utelukkende å bruke regntøyet. De sier at de foretrekker det framfor både Reimatec og Trolldress når det er vått.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:14   #66
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ungene mine har hatt både Reimatec og regntøy hengende i barnehagen. Når det regner velger personalet nesten utelukkende å bruke regntøyet. De sier at de foretrekker det framfor både Reimatec og Trolldress når det er vått.

Er vel forskjellig da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 22:26   #67
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, jeg har sett på noen Berganssekker. Hun har en nå, som sitter godt og med spenne foran brystet. Men den har ikke hoftebelte og det bør hun kanskje ha?

Jeg hadde kjøpt sekk før jeg fant ut det med magebelte (de andre gikk ikke i friluftsbarnehage), men hadde slik spenne over brystet (en beckmann eller noe). Førskolelæreren synes at sekken var god og satt godt på så ble ikke byttet ut. Fordelen med den jeg hadde var at den var lett noe som er greit for en liten tass som da var 2 1/2 år.
Har skumlest litt av diskusjonen og leste noe om regntøy. Er veldig fornøyd med Reflex sitt. Isolerer litt også siden det er for(såg så rart ut, men er vel riktig skrevet?) inni, noe som er greit på vestlandet. Blåser ofte surt og kaldt.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 22:29   #68
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, Ibens sekk er i perfekt størrelse til henne. Hun er jo ikke så stor.

Gammel 31-07-07, 22:45   #69
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selges Irisprodukter på nett?

De har fabrikkutsalg på Os.

Gammel 31-07-07, 22:46   #70
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Os er jo midt i ingenting og ikke pokker om jeg går av bussen.

Gammel 31-07-07, 22:51   #71
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo fabrikkutsalg på Janus-fabrikken også, men det er jo på Espeland - om mulig enda lengre ut i ingenting ...

Janus/Iris selges på Sparkjop også, men jeg har ikke sett så mye til barn der. Coop Obs! pleier å ha tilbud på Prins/Prinsesseullen, vi har spart mye penger på å handle det der. Jeg har forøvrig brukt Janus på ungen siden han kom til denne jord, og har aldri opplevd at noe har blitt slitt istykker. Jeg tar vare på alt han har vokst fra, det kan fint brukes om vi får et barn til.

Gammel 31-07-07, 22:52   #72
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg kikket innom Sparkjøp sine nettsider i går og det var godt utvalg der i både Janus og Iris.

Iben bruker 98, det er ganske stort i bukser og passe i overdeler. Kjøper jeg da str 100? Det krymper ikke?

Gammel 31-07-07, 22:59   #73
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Os er jo midt i ingenting og ikke pokker om jeg går av bussen.

De har faktisk en del 2 og 3 sortering partier nå med sånne ulldresser og sånt.

Men utenom det er det mye samme pris som sparkjøp og dyrere enn obs på tilbud.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 23:28   #74
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, du bør pokker meg endre på "litt utenfor Bergen".

Gammel 31-07-07, 23:33   #75
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

pfft, tar "bare 30" min.. bare 10 til kommunegrensen

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 20:45   #76
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kjøper kamik på nett altså, ser jeg. Er det norske sider dette? :novise:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 22:03   #77
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en nyttig tråd. Snupp begynner i park nå i høst, og det blir nesten noe av det samme som friluftsbarnehage (uten det pedagogiske opplegget...)

Jeg er veldig fornøyd med Cubus til blandingsundertøy (det blå, ikke det hvite). Jeg vasker forøvrig alltid 30 graders vask som "ullvask".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.