Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 12:09   #1
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?

Tror ikke jeg strekker meg så langt som denne mammaen.

http://www.abcnyheter.no/node/49927

Men det er ikke uvanlig at barn (især menn) ser ut for å bli værende hjemme sammen med foreldrene til de er langt oppe i årene. Bare i den lille bygda her jeg bor (60 innbyggere) er det hverfall 7 ungkarer mellom 30-50 år som bor hjemme hos foreldrene, og 2 peppermøer mellom 30-40 som bor sammen foreldrene.
Dette er en livstilværelse jeg ikke kunne tenkt meg.

Hvor går grensen syns dere?

Gammel 03-08-07, 12:15   #2
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er du villig til å ha barn boende hjemme?

Jeg kommer aldri til å kaste ut mine unger. Oppfordre, ja. Snakke om det, ja. Kaste ut, nei. Jeg håper at de har lyst å flytte ut etterhvert. Og siden de allerallerfleste unger gjør det etter hvert, så tror jeg ikke det blir noen problemstilling uansett.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:22   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper de flytter sporenstreks etter vgs, om ikke før.

Gammel 03-08-07, 12:24   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer heller ikke til å kaste ut mine barn. Vi bor jo i universitetsby, og om prinsen vil studere her i byen (ja, om ha vil studere da) så ser jeg jo fordeler med at han bor hjemme, sånn økonomisk sett.

Må vel se det an ut fra situasjonen. Ingen barn med jobb får bo hjemme iallefall.

Gammel 03-08-07, 12:25   #5
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det er veldig sunt for de fleste at de kommer seg ut på egne bein rundt 20-årsalderen. Kanskje markerer avslutningen på videregående et naturlig brudd?

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:25   #6
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Kaste ut er jo drastisk, men om nødvendig jeg tror jeg nok både gulrot og pisk vil bli tatt i bruk for å motivere til å flytte hjemmefra for å studere.

Ben "anbefaler en annen by, eller helst et annet land" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:26   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper hun flytter ut etter videregående, jeg også. Samtidig tror jeg ikke jeg kommer til å greie å kaste henne ut noen gang.

Broren min på 31 bor faktisk fortsatt hjemme, etter mange år ut og inn av ulike rehabiliteringsinstitusjoner. Det er ingen ønskesituasjon for noen av partene, men så lenge alternativet er å kaste ham på gata, opplever foreldrene mine det som at de ikke har noe valg. Han har alvorlige rusproblemer og har ikke vært i jobb siden forholdet til samboeren røk for snart seks år siden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:27   #8
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg tror det er veldig sunt for de fleste at de kommer seg ut på egne bein rundt 20-årsalderen. Kanskje markerer avslutningen på videregående et naturlig brudd?

Jeg tror nok det.
Jeg kan ikke se for meg selv som mamman til Fleksnes ... Fordi om jeg heller aldri kommer til å kaste barna mine på dør, så ville jeg jobbet intenst for å unngå at de ble hjemme i godt voksen alder.

Gammel 03-08-07, 12:30   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg kommer aldri til å kaste ut mine unger. Oppfordre, ja. Snakke om det, ja. Kaste ut, nei. Jeg håper at de har lyst å flytte ut etterhvert. Og siden de allerallerfleste unger gjør det etter hvert, så tror jeg ikke det blir noen problemstilling uansett.

Helt enig!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:31   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

De skal få bo hjemme så lenge de trenger det, men jeg håper jo at vi har oppdratt dem til å stå på egne ben etter videregående.
Her har jeg skrevet litt om følelsene mine da storesøs flyttet i høst. http://babyprat.com/showthread.php?p...12#post1314312

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:31   #11
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Som noen over her sa så bor vi i en universitetsby og dersom barna ønsker å studere her er det jo mulig at vi kan hjelpe dem økonomisk ved at de bor hjemme. Ellers synes jeg godt de kan flytte hjemmefra etter videregående/i begynnelsen av 20-åra.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:31   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat no er eg meir der at eg gruar meg til han vert så stor at han vil flytte ut :hønemor:. Eg ser ikkje føre meg at han vil verte buande heime etter vgs, men håpar at han vert buande til han er ferdig der .

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 12:33   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

De skal få bo hjemme så lenge de trenger det, men jeg håper jo at vi har oppdratt dem til å stå på egne ben etter videregående.
Her har jeg skrevet litt om følelsene mine da storesøs flyttet i høst. http://babyprat.com/showthread.php?p...12#post1314312

Tror du alle er medlem der, eller?

Gammel 03-08-07, 12:39   #14
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tror du alle er medlem der, eller?

Sorry, jeg kan kopiere inn innleggene her.

Det er like j**lig som jeg fryktet....
Storesøs flyttet i dag.

Det var vondt når flyttelasset for på onsdag, og enda vondere når hun reiste i dag. Tenk, hun skal sannsynligvis aldri mer bo hjemme.Rommet hennes er tomt, står en skrivepult og en pc'skjerm igjen......Rommet som har vært hennes i 18 år.

Nå skal lille prinsessen få det, og hun kommer ikke til å huske at storesøs bodde der

Vi kommer til å savne henne kjempemasse.....og bare det å gå på "senteret".Var alltid innom butikken hun jobbet på når hun var på jobb.Hun er ikke der lenger heller.....

Hun kommer jo hjem på besøk, men dette er en milepær, en trist sådan.... Syns synd på meg selv i dag

-----
Hun flyttet til Haugesund for å gå tre år på høyskolen der. Vi må ta ferje og kjøre vel en times tid for å besøke henne.

Oppfordring til alle: Ta vare på tiden nå, dem blir voksne før dere får sukk for dere!!
------
Nå er føste skoleåret over. Hun og kjæresten har kjøpt leilighet på Stord og hun pendler til Haugesund med Kystbussen hver dag. Det har gått kjempefint. Sensuren i år viser B over hele linjen.

Nå er hun og kjæreste i Tyrkia, og så kommer hun til å bo mer eller mindre hjemme siden hun skal jobbe rundskift på verftet her i sommer.
Er deilig å ha henne hjemme, putte i henne middag og stulle litt rundt henne, men det har gått bra likevell. Storebror har vært på besøk hos henne alene og jeg har vært noen turer. Da koser vi oss, men det er litt rart å se at hun lager sitt eget hjem. Hun bruker den skålen til ditt og den pannen til datt.

Nyt hverdag jenter og gutter, ufattlig hvor tiden går..

Sist redigert av amo : 03-08-07 kl 12:41. Årsak: Ble for langt
Gammel 03-08-07, 12:41   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Trives hun forresten i nabolaget?

Gammel 03-08-07, 12:44   #16
amo

amo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Trives hun forresten i nabolaget?

Helt supert, hun stortrives.
Nå har hun et par venninner som starter på sykepleien på Stord og gleder seg til å få litt mer omgangsvenninner i nabolaget.Nett det har hun savnet i år, at de bor litt langt unna så hun er avhengig av bil. (Elendig med offentlig kommunikasjon i nabolaget deres. ).

Lillesøs var nett på besøk der, det hørte du kanskje?

Gammel 03-08-07, 12:45   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farmoren min spurte visst mamma, etter at jeg flyttet hjemmefra, om det ikke var trist at "ungene" flyttet ut, og hun svarte at det var det jo, men at det ville vært tristere om vi ikke gjorde det.

Jeg er (heldigvis) på linje med Benmurphy der, og vil anbefale poden å studere i en annen by, eller gjerne et annet land, i alle fall for en periode. Det er både sunt og spennende å bli kjent med nye steder og nye miljøer på egen hånd når man er 19-20, og mye morsommere å være student i ny by med egen hybel. Og skulle han likevel bestemme seg for å studere i Oslo, tror jeg vi kommer til å strekke oss langt økonomisk for å hjelpe ham til å finne et eget sted å bo fremfor å bli boende hjemme.

Gammel 03-08-07, 12:46   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, busser er det vel ikke så mye av. Men det går an, om man gidder, å gå til butikken i det minste. Hva studerer hun da?

Gammel 03-08-07, 12:46   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Helt enig. Er det noen som klarer å sette en dato, egentlig? Eller en alder? Man vet jo ikke hvordan fremtiden blir. Jeg håper mine barn vil flytte for seg selv når de er modne for det, men jeg vil aldri ALDRI kaste dem ut. Men vil de bli boende hjemme mens de har god inntekt og egentlig hadde klart seg selv, skal de jammen få betale for seg hjemme.

Gammel 03-08-07, 12:47   #20
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer ikke til å kaste dem ut, men oppfordre på det sterkeste at de kommer seg ut i verden og studerer. Jeg legger opp denne strategien slik at de selv skal tro det er de som hadde kommet på denne ideen.

Sist redigert av emm : 03-08-07 kl 13:04.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.