Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 14:34   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når flyttet du hjemmefra?

Når flyttet du ut hjemmefra? Var det spesielle omstendigheter som gjorde at du flyttet? Flyttet du langt?

Jeg flyttet ut sommern etter vgs. Flyttet sammen med en venninne til en leilighet i sentrum. Bodde da i samme by som foreldrene mine i ett års tid før jeg flyttet til Oslo. Var ingen spesielle omstendigheter rundt det at jeg flyttet ut, men jeg har alltid vært selvstendig og hatt behov for å leve livet mitt på min måte. Flyttet tilbake til Trondheim da jeg ble sammen med Sambo og nå bor vi her, og har besteforeldre og annen slekt i samme by som oss.

Jeg gikk et år på folkehøyskole rett etter ungdomsskolen, og hadde siden da bare ventet på en anledning til å flytte for meg selv.
Folkehøyskole rett etter ungdomsskolen anbefales veldig fra meg.

Gammel 03-08-07, 14:37   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet til Trondheim for å gå på NTH da jeg var 19. Jeg kunne blitt i Tromsø og studert der, men hadde både lyst til å gå på NTH og til å prøve å bo i en annen by - jeg hadde det helt fint hjemme og et bra forhold til foreldrene mine, så sånn sett "hastet" det ikke, men jeg følte nok at det var på tide. (Og det var det nok. )

Gammel 03-08-07, 14:39   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet til Trondheim da jeg var 19. Kjæresten min gjennom tre år hadde begynt på NTH, og jeg flyttet etter midtveis i hans første studieår for å begynne på tysk grunnfag. Trondheim er 50 mil fra hjemstedet mitt. Teoretisk kunne jeg ha bodd hjemme og studert akkurat det samme på Blindern, men jeg er sjeleglad for at jeg flyttet. Jeg hadde en enormt flott studietid, og traff også mannen i mitt liv i bartebyen i 1994.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:40   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 20. Jeg flyttet for å studere utenlands sammen med kjæresten min (nå mannen min), men jeg hadde antagelig flyttet da uansett, fordi jeg ville bo sammen kjæresten min og fordi det var masse greier på gang i familien min akkurat da som jeg helst ville ha litt på avstand.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:40   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg og daværende samboer kjøpte hus når jeg var 16år, så jeg flytta dit. Tvers over byen fra mamma. Flytta ut etter bare noen måneder og kom hjem ( gravert med mannen min nå) Bodde hjemme 4 mnd, så flytta jeg og mannen ut.
Har aldri bodd aleine da, men flytta rimelig tidlig ut. Jeg var veldig selvstendig, og ville klare meg selv. I den forstand, ta vare på egen familie.

Gammel 03-08-07, 14:41   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var utvekslingsstudent i USA året etter andregym, så jeg var ikke russ før jeg var 19. Men jeg flyttet ut sporenstreks etter det. Da begynte jeg på folkehøyskole. Det kunne ikke ha ramlet meg inn å bo hjemme etter at jeg var ferdig med vgs. Visse omstendigheter gjorde at vi hadde planlagt å bo hos foreldrene mine i ca. et halvt år da eldstemann ble født, men etter tre uker skjønte jeg og samboeren min at det var en ekstremt dårlig idé, så oppholdet ble heldigvis ikke på mer enn fire uker. :grøss:

Egentlig burde jeg ha flyttet ut før. Jeg hadde det ikke bra hjemme og blomstret da jeg kom på folkehøyskolen. Egentlig burde jeg flyttet ut etter ungdomsskolen, men samtidig som jeg var selvstendig og uredd, så var jeg steike dum, så kanskje det var like greit at jeg ble hjemme til etter videregående.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:42   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere ganger (jeg klorte meg tydeligvis fast! ). Første gangen fordi jeg studerte i en annen by, da var jeg 17. Men jeg var hjemme hver helg så ... Etter at jeg var ferdig der (1 år) bodde jeg hjemme noen måneder (eller et 1/2 år? Husker ikke helt?) og så flyttet jeg sammen med typen. Vi bodde sammen i ... to skoleår og så flyttet jeg hjem med dunder og brak. Så bodde jeg hjemme et 1/2 og flyttet til Trondheim. (Og siden har jeg ikke bodd hjemme, end of story)

Gammel 03-08-07, 14:43   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sommeren etter videregående, dvs. når jeg fyllte 20. Ingen spesielle omstendigheter, jeg hadde eid leilighet i ett år allerede (forskudd på arv), men fikk ikke lov å flytte dit før ejg var ferdig med skolen og hadde en fast inntekt. På den tida hadde jeg en lillebror på halvannet, og var ganske sugen på privatliv.

Jeg har alltid vært ganske selvstendig, og reiste til USA som utvekslingstudent som 16-åring, rett etter ungdomsskolen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:45   #9
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg flyttet inn i leilighet sammen med kjæresten min da vi var 17 år. Et par hus unna hans foreldre. Mine foreldre bodde et stykke unna. Jeg flyttet mest på grunn av at det ble nærmere skolen jeg gikk på i Trondheim sentrum.

Gammel 03-08-07, 14:46   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet ut da jeg var 17 år. Mamma flyttet til kjæresten sin som bodde et stykke unna, og jeg ønsket ikke å flytte med. Kunne sikkert ha flyttet til pappa, men det ble ikke slik av en eller annen grunn. Var ganske moden for alderen (selv om jeg drakk mer enn det som kanskje sunt var), jeg synes i ettertid at jeg var passe gammel. Nusken derimot må nok vente til han er 25.

Gammel 03-08-07, 14:48   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var 18 år da jeg flyttet. Da var jeg ferdig med videregående (begynte 1 år for tidlig på skolen) og flyttet til Oslo for å studere.

Gammel 03-08-07, 14:48   #12
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nusken derimot må nok vente til han er 25.

Gammel 03-08-07, 14:49   #13
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg flyttet ut når jeg var nesten 19. Gikk på sykepleierskolen bare en halvtimes bussreise unna, og planen var å bo hjemme. Men; mange av vennene i klassen bodde på hybel på internat og etter to måneder ble fristelsen for stor og jeg flytta også på internat. Var stort sett hjemme hver helg da

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 14:58   #14
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flyttet 15 mil vekk fra kjøttkakene til ho mor da jeg var 16 for å gå på skole, flyttet hjem etter endt skole og bodde hjemme til jeg var 19. Da flyttet jeg sammen min daværende. 1 daværende til etterpå bor jeg sammen min nåværende og det har jeg tenkt å fortsette med.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:02   #15
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Første gang (om en kan kalle det å flytte hjemmerfra, fikk fortsatt lommepenger av foreldrene mine) var jeg 17 og skulle begynne 2. året på videregående. Flyttet da til en by 1 time unna foreldrene mine. Husleie ble betalt av stipendet fra lånekassen og jeg var hjemme nesten hver helg. Flyttet tilbake når skoleåret var omme, for å så gjenta prosessen på høsten når skoleåret begynte igjen på høsten.

Etter det flyttet jeg tilbake og ble boende 2 år, siste året jobbet jeg og betalte husleie. Hadde da etterhvert blitt sammen med eksen min og flyttet så til ham ca 30 min og ei ferje unna. Etter noen år ble det slutt og jeg bodde på pikerommet i en overgansfase på 2 måneder.

Når jeg tenker meg om så har jeg også bodd i hjemme hos svigerforeldrene mine i noen måneder da vi kom flyttende fra utlandet og hit.

Gammel 03-08-07, 15:05   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg flyttet til Trondheim for å gå på NTH da jeg var 19. Jeg kunne blitt i Tromsø og studert der, men hadde både lyst til å gå på NTH og til å prøve å bo i en annen by - jeg hadde det helt fint hjemme og et bra forhold til foreldrene mine, så sånn sett "hastet" det ikke, men jeg følte nok at det var på tide. (Og det var det nok. )

Jeg signerer Skilpadda i sin helhet, bare bytt ut "Tromsø" med et annet studiested i Norge.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:07   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 16 år.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:14   #18
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg flyttet hjemmefra umiddelbart etter eksamen. Husker vi sto i aulaen og de ropte opp hvem som skulle opp i muntlig sammen med de venninnene jeg skulle reise av gårde med. Ingen av dem ble ropt opp, men jeg kom opp i norsk muntlig. Da var jeg vonbroten, gitt. Samme dag som jeg hadde innkassert en sekser på muntlig stappet vi en kassebil full og kjørte fra Akershus til Tromsø med flyttelass.

Jeg var nesten 19 og trengte en forandring kan man si. Var godt å reise hjemmefra. Endret meg nok veldig de første årene. Vi var tre venninner som skulle bo i Tromsø under studiene, men det var bare meg som ble der i tre år.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:16   #19
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg var 16 og flyttet fra Bergen til Stord for å gå på musikklinjen der. Kunne selvsagt ha gått i Bergen, men det var godt både for meg og mamma å komme litt vekk fra hverandre akkurat da.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:23   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var 19 og nettopp ferdig med videregående. Flyttet utenlands for å studere (og ble der i 7 år).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.