|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Når flyttet du hjemmefra?Når flyttet du ut hjemmefra? Var det spesielle omstendigheter som gjorde at du flyttet? Flyttet du langt?
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet til Trondheim for å gå på NTH da jeg var 19. Jeg kunne blitt i Tromsø og studert der, men hadde både lyst til å gå på NTH og til å prøve å bo i en annen by - jeg hadde det helt fint hjemme og et bra forhold til foreldrene mine, så sånn sett "hastet" det ikke, men jeg følte nok at det var på tide. (Og det var det nok.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet til Trondheim da jeg var 19. Kjæresten min gjennom tre år hadde begynt på NTH, og jeg flyttet etter midtveis i hans første studieår for å begynne på tysk grunnfag. Trondheim er 50 mil fra hjemstedet mitt. Teoretisk kunne jeg ha bodd hjemme og studert akkurat det samme på Blindern, men jeg er sjeleglad for at jeg flyttet. Jeg hadde en enormt flott studietid, og traff også mannen i mitt liv i bartebyen i 1994.
|
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 20. Jeg flyttet for å studere utenlands sammen med kjæresten min (nå mannen min), men jeg hadde antagelig flyttet da uansett, fordi jeg ville bo sammen kjæresten min og fordi det var masse greier på gang i familien min akkurat da som jeg helst ville ha litt på avstand.
|
|
|
#5 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg og daværende samboer kjøpte hus når jeg var 16år, så jeg flytta dit. Tvers over byen fra mamma. Flytta ut etter bare noen måneder og kom hjem ( gravert med mannen min nå) Bodde hjemme 4 mnd, så flytta jeg og mannen ut.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var utvekslingsstudent i USA året etter andregym, så jeg var ikke russ før jeg var 19. Men jeg flyttet ut sporenstreks etter det. Da begynte jeg på folkehøyskole. Det kunne ikke ha ramlet meg inn å bo hjemme etter at jeg var ferdig med vgs. Visse omstendigheter gjorde at vi hadde planlagt å bo hos foreldrene mine i ca. et halvt år da eldstemann ble født, men etter tre uker skjønte jeg og samboeren min at det var en ekstremt dårlig idé, så oppholdet ble heldigvis ikke på mer enn fire uker. :grøss:
|
|
|
#7 |
|
Leser
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Flere ganger (jeg klorte meg tydeligvis fast!
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Sommeren etter videregående, dvs. når jeg fyllte 20. Ingen spesielle omstendigheter, jeg hadde eid leilighet i ett år allerede (forskudd på arv), men fikk ikke lov å flytte dit før ejg var ferdig med skolen og hadde en fast inntekt. På den tida hadde jeg en lillebror på halvannet, og var ganske sugen på privatliv.
|
|
|
#9 |
|
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet inn i leilighet sammen med kjæresten min da vi var 17 år. Et par hus unna hans foreldre. Mine foreldre bodde et stykke unna. Jeg flyttet mest på grunn av at det ble nærmere skolen jeg gikk på i Trondheim sentrum.
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet ut da jeg var 17 år. Mamma flyttet til kjæresten sin som bodde et stykke unna, og jeg ønsket ikke å flytte med. Kunne sikkert ha flyttet til pappa, men det ble ikke slik av en eller annen grunn. Var ganske moden for alderen (selv om jeg drakk mer enn det som kanskje sunt var), jeg synes i ettertid at jeg var passe gammel. Nusken derimot må nok vente til han er 25.
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 18 år da jeg flyttet. Da var jeg ferdig med videregående (begynte 1 år for tidlig på skolen) og flyttet til Oslo for å studere.
|
|
|
#13 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet ut når jeg var nesten 19. Gikk på sykepleierskolen bare en halvtimes bussreise unna, og planen var å bo hjemme. Men; mange av vennene i klassen bodde på hybel på internat og etter to måneder ble fristelsen for stor og jeg flytta også på internat. Var stort sett hjemme hver helg da |
|
|
|
|
|
#14 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Flyttet 15 mil vekk fra kjøttkakene til ho mor da jeg var 16 for å gå på skole, flyttet hjem etter endt skole og bodde hjemme til jeg var 19. Da flyttet jeg sammen min daværende. 1 daværende til etterpå bor jeg sammen min nåværende og det har jeg tenkt å fortsette med. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tatt på
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Første gang (om en kan kalle det å flytte hjemmerfra, fikk fortsatt lommepenger av foreldrene mine) var jeg 17 og skulle begynne 2. året på videregående. Flyttet da til en by 1 time unna foreldrene mine. Husleie ble betalt av stipendet fra lånekassen og jeg var hjemme nesten hver helg. Flyttet tilbake når skoleåret var omme, for å så gjenta prosessen på høsten når skoleåret begynte igjen på høsten.
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?
Jeg signerer Skilpadda i sin helhet, bare bytt ut "Tromsø" med et annet studiested i Norge. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 16 år. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg flyttet hjemmefra umiddelbart etter eksamen. Husker vi sto i aulaen og de ropte opp hvem som skulle opp i muntlig sammen med de venninnene jeg skulle reise av gårde med. Ingen av dem ble ropt opp, men jeg kom opp i norsk muntlig. Da var jeg vonbroten, gitt. Samme dag som jeg hadde innkassert en sekser på muntlig stappet vi en kassebil full og kjørte fra Akershus til Tromsø med flyttelass.
|
|
|
#19 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når flyttet du hjemmefra?Jeg var 16 og flyttet fra Bergen til Stord for å gå på musikklinjen der. Kunne selvsagt ha gått i Bergen, men det var godt både for meg og mamma å komme litt vekk fra hverandre akkurat da. |
|
|
|
![]() |
|
|