|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?I 950 av de 1000 årene så var vel heller ikke biltrafikk noe problem.
|
|
|
#162 |
|
Tatt på
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Bompenger har da vitterlig vært innkrevd siden tidenes morgen har jeg inntrykk av. Avgift for å passere en port, en bro eller grense er vel dokumentert i historiske dokumenter.
|
|
|
#163 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Det fantes bompenger i middelalderen, sier mannen min, som er Phd i middelalderhistorie. Så det er ikke engang sant.
|
|
|
|
#164 |
|
Hertuginne
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?
|
|
|
#165 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men en liiiten del av den sannheten er jo at satsene ble satt kraftig opp for ikke så lenge siden, da.
|
|
|
#166 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?https://www.budstikka.no/samferdsel/...stopp/579487!/
|
|
|
|
#167 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Jeg leste dette leserinnlegget i går kveld, å bt.no.
- ja, det er akkurat det, vi har kjøpt oss en ekstra elbil som vi kjører frem og tilbake gjennom bompengeringen med, hele dagen, utenom når vi må hjemom for å lade.
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Det ER jo sånn at elbilen ofte er en "ekstrabil", gjerne kjøpt spesifikt for å passere bom og parkere billig. Har det selv, for tiden.
|
|
|
#169 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Vi har ekte bil
|
|
|
|
#170 |
|
Introvert optimist
|
Det der er jo av interesse for hele sør-øst-Norge da og vi er med og betaler. Vi skulle jo ønske oss at veien gikk helt utenom Oslo, men når det ikke er en mulighet, så er det i hvert fall fint at det går kjapt og greit å kjøre gjennom, enten det er oss sørfra som skal til Gardermoen eller det er nordfra som skal til kysten/sørlandet/vestlandet. Det er ikke bare et lokalt anliggende.
|
|
|
#171 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?VI har heldigvis solgt huset vårt. det bor 15 000 mennesker i umiddelbar nærhet til denne veien i kommunen min. Mange har kjøpt seg bolig her eller fortsatt å bo her fordi veien altså skulle bort.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Pøblis, kan du si hvordan umiddelbar nærhet til veien er definert? Innenfor 100 meter ? |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Skal vi ta bompengedebatten?Jeg betalte 500,- i Januar. Om jeg nå kommer ut med 2000,- i året blir det samme beløp som for fossil bil i 2019. Passerer Bærumsringen til Oslo.
|
|
|
|
#174 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er usikker på grensene i meter - men det bor 5 000 i rød sone, som er sterkt støy og forurensningsutsatt, og ytterligere 10 000 i gul sone som også har store støy og støvplager. Jeg prøver å google litt nå, men fant det ikke umiddelbart, men ble nysgjerrig og fortsetter å lete.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|