Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Er de beste filmene dype?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-07, 16:38   #21
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er de beste filmene dype?

Jeg er en enkel sjel, uten så mye utdanning, så for meg er filmer ren underholdning. Jeg er white trash, tror jeg.

Neida, jeg ser jo filmer med en dypere mening, men kan like en heftig komedie like godt som Blood Diamonds eller hva det måtte være. Jeg elsker feks stålbørste-scenen i "Sensless"...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:50   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker filmer som underholder meg - på ett eller flere plan.
Jeg liker nok best romantiske komedier, tiltross for høyere utdannelse

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:53   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg elsker filmer av typen Snatch, Lock Stock, Desperado, Zorro osv. Ingen dypere mening der, bare renspikka god underholdning.

Jepp. Men samtidig ser jeg gjerne filmer som krever litt mer tankevirksomhet, og det er nok de jeg husker best sånn i ettertid. (Selv om jeg ikke kommer på en eneste tittel nå. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:53   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har jeg fundert ganske mye på. Uten at det nødvendigvis kommer noe dypt fra meg nå. Det gjelder jo akkurat det samme for bøker, musikk, bilder, foto - all slags kunst, egentlig, i ordets videste forstand.

Det nærmeste jeg kommer for å beskrive filmer (aka bøker, kunst osv) jeg virkelig liker, er resonnans. Det slår en eller annen streng i meg som er vanskelig å definere.

Ta LIT, da. Som Toffen og Skilpadda synes jeg den er hysterisk morsom. Bill Murray i den lave dusjen, i whiskey-reklamen - absurde situasjoner som blir morsomme fordi BM holder seg så utrolig uttrykksløs, og du bare aner hvor fremmedgjort han føler seg av det hele. Det slår en streng i meg, jeg kjenner igjen hvor fremmedgjort jeg kan føle meg i tilsvarende (men helt annerledes) situasjoner (jeg har aldri vært i reklamefilm i Japan, altså). Det er stemningen som treffer meg. Ensomheten til Scarlett på et ensomt hotellrom i et ensomt forhold, konen til Bill som sender faks på faks med uinteressante fargeprøver uten å ense at han knapt nok har lyst til å bo med henne, langt mindre bry seg om hvordan det ser ut der. Jeg kjenner det igjen, jeg kan plukke frem følelsen nå, lenge etterpå. Derfor liker jeg den godt.

Det har ikke noe særlig med dyphet å gjøre, slik jeg ser det. Selv om jeg kanskje har analysert litt.

Som The Smiths sier:
Kill the DJ
Because the music that they constantly play
Says nothing to me about my life

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:55   #25
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er LIT?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:58   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lost in translation.

Gammel 05-08-07, 16:58   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskyld. Lost in Translation, den ble diskutert heftig i en annen tråd det forkortelsen ble innført.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:24   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig på linje med deg, Scarlettah. (Men det visste vi jo fra før.)

Gammel 13-08-07, 23:34   #29
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en enkel sjel. Derfor blir de dype filmene ofte litt for dype for meg. Jeg innrømmer glatt at mye føleri går rett over hodet på meg.

Men LiT var grei nok, men hysterisk morsom kan jeg ikke kalle den. Jeg trakk på smilebåndet, men for at jeg skal le høyt... vel, Bill Murray () er fantastisk, men tvekroket fikk han meg ikke. Og LiT engasjerte meg ikke NOK til at jeg ble sittende å finfilosofere og dermed få maksimalt ut av filmen.

Filmer som er lett tilgjengelige, men samtidig klarer å bergta, eventuelt overraske meg blir jeg imponert over. "Sixth sense" er vel min favoritt i så henseende. DEN frysnende følelsen satt jeg med lenge, den!

Og så elsker jeg britiske komedier a la Richard Curtis. But then, who doesn't? Som sagt, enkel sjel.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.