Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken brystpumpe?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 20:04   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hvilken brystpumpe?

hvilken brystpumpe har du hatt best effekt av?

jeg og helsesøster har kommet frem til at jeg går over til å pumpe meg flere ganger for dagen og gir han det istedenfor å amme.

nå har jeg en sån:

og en kitett elektrisk fra helsestasjonen som sikkert er fra 1980.

har ikke så mye melk nå etter all tullet siste uken så vet ikke hvor lenge jeg kommer til å pumpe meg men med en god pumpe klarer jeg kansje å pumpe meg opp.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 20:20   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: hvilken brystpumpe?

Jordmødrene på ammepoliklinikken på KK, Bergen, anbefalte på det sterkaste at eg kjøpte dobbel-pumpe. Altså pumpe som tok begge bryst samtidig. Det var langt enklare å få ut melk på den måten. Trur Medela har ei sånn..

Me hadde Avent håndpumpe sist. Den var greit nok. No har eg Avents elektriske. Den er også grei nok. Pumping blir aldri særlig gøy eller komfortabelt uansett. Eg er svært tung-melka, og pumping gjer utdrivinga enda treigare.

Jordmor sa også at du kunne leige dobbel-pumpe eit par stadar i Bergen. Kanskje det hadde vore ein idé. Da kunne du prøvd deg litt fram?

Ønsker deg masse lykke til

Gammel 06-08-07, 20:20   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ikke bildet, så jeg vet ikke hvilken pumpe du har. Min erfaring er at Medela dobbeltpumpe "is the one and only". Har hatt Dr Browns håndpumpe og Medela elektrisk enkeltpumpe, og det fungerte dårlig til vårt bruk.

Gammel 06-08-07, 20:22   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal leie over tid, så anbefaler jeg å kjøpe framfor å leie. Jeg brukte vel mer penger på å leie den perioden jeg gjorde det, sammenlignet med å kjøpe.

Gammel 06-08-07, 20:45   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må være dobbel, ja. Det jeg gjorde for å forsøke å få opp litt produksjon, var å amme på ene siden mens jeg pumpet på den andre. Dobbel stimulering er godt for produksjonen.

Gammel 06-08-07, 21:09   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke om jeg har råd til en dobbel kan strekke meg til en mendela swing tror jeg..

Fattig student

Gammel 06-08-07, 21:11   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor prøver du ikke leie en først? Om du føler den fungerer godt, så selger de ofte brukte pumper på f.eks. ebay.

Gammel 06-08-07, 22:11   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ville også ha leigd pumpe i første omgang! Du veit jo heller ikkje kor lenge du blir drivande på med pumpinga, og da kan det vere lurt å ikkje bruke fleire tusen på ei dobbel pumpe.

Gammel 06-08-07, 22:16   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sjekk ut ebay; http://search.ebay.com/search/search...ela&category0=

Gammel 06-08-07, 22:40   #10
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Medela Swing er bra! Jeg har pumpet litervis med den da Bittelille lå på nyfødtintensiven. Når du pumper ett bryst av gangen har du mulighet til å massere/klemme litt rundt for å hjelpe melka ut. Jeg syntes i hvert fall det går helt greit å "enkelt-pumpe".

Ellers har jeg også leid Medela Symphoni fra apoteket. Den er dobbel og det _er_ tidsbesparende. Noen synes også at de får ut mer melk når de pumper på begge sider samtidig. Skulle jeg velge, uten å tenke på pris, hadde jeg selvsagt valgt denne pumpa. Jeg betalte 127 kr i uka, og hvis du skal pumpe noen uker blir det fort dyrt.

Men sjekk bruktmarkedet! Tror det er ganske greit å få tak i brukte Medela Pump-in-style (dobbel). Om ikke her i landet, så Ebay e.l. som bl.a. Sitron nevner.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 22:54   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg har Avent manuell pumpe fungert helt utmerket, men så kommer melken veldig lett hos meg så kan pumpe 100 ml på noen få min. Søsteren min benyttet et elektrisk dobbelpumpe som hun leide til samme formål som deg og sa den var uunværlig.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 23:27   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde ikke akkurat problemer med utdrivningsrefleksen, heller stikk motsatt. Jeg brukte en liten enkel Medela pumpe. Husker ikke det eksakte navnet. Den fungerte kjempefint for meg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 23:40   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært storpumper i et halvår, siden jeg begynte å jobbe da Blobben var bare fire måneder og pumpet to ganger på jobb og en gang om kvelden i flere måneder.

Jeg har hatt fantastisk god nytte av Medela Pump-in-style (dobbeltpumpe). Det er MYE mer effektivt å pumpe begge sidene på en gang, hvis man sliter med å pumpe. Det går mer enn dobbelt så fort, og man klarer som oftest å pumpe mer. Eksempelvis bruker jeg en 20–30 minutter på å pumpe 200 ml med min manuelle Avent-pumpe, mens det tar 7–10 minutter med den doble Medelaen.

Jeg betalte 1500 for en helt ny pumpe fra Ebay, inkludert frakt. Også betalte jeg 500 i toll/moms/avgifter da den kom fram til Norge. Jeg måtte bytte ut strømadapteret, men slike får man på Clas Ohlson for under 100 kroner, eller man kan bruke batterier, som jeg stort sett har gjort uansett.

Du finner dem på Ebay, og hvis du synes det er greit å kjøpe en brukt, koster de ikke all verden.

Slik ser den ut:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 03:52   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt meg en swing og prøvd den ut noen ganger nå.. men får nesten ikke ut noe med den! virker som om sjoldene er for små får rett og slett ikke brystvorten langt nok inn til at den blir masert. fikk ut en del i går etter en del streving.

noen som har hatt problemer med det på medela sine pumper?

Gammel 15-08-07, 09:28   #15
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Har vært langtidspumper og hatt en medela dobbel elektrisk, kjøpte brukt på NM for 500. Den koster vel 1600 ny.

Slutter meg til anbefalingen om å forsøke å leie en dobbeltpumpe noen dager, det er gull når man skal drive og pumpe seg en stund, og mye lettere å få melka ut. (Alternativt kan det hjelpe å håndmelke på det andre brystet mens du pumper, om du klarer teknikken, det er litt plundrete, men virker bra når en bare får dreisen)

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:11   #16
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

virker som om sjoldene er for små får rett og slett ikke brystvorten langt nok inn til at den blir masert. fikk ut en del i går etter en del streving.

noen som har hatt problemer med det på medela sine pumper?

Det finnes ekstra store skjold til Medela, men de må sikkert bestilles hvis ikke de har de inne der du kjøpte pumpa.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:20   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken brystpumpe?

Jeg har brukt avent sin håndpumpe hver gang og er ganske fornøyd med den. Leger en varm klut på brystet først, så stimulerer jeg brystene en stund, så begynner jeg å pumpe forsiktig med 1/3 pumpinger, og så kommer melkestrømmen og jeg kan pumpe litt mer, men jeg kan fortsatt ikke ta pumpen helt inn.

Gammel 15-08-07, 12:37   #18
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker Avent sin håndpumpe. Synes den er enkel og grei. Jeg slipper å pumpe så mye. Bare få igang utdrivningen så står spruten. Tror jeg er ganske lettmelket.

Gammel 16-08-07, 20:15   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Nå har jeg prøvd Avent sin håndpumpe som jeg fikk av Annemede i dag. Det er til nå den beste pumpen jeg har prøvd. melkestrømmen sto som bare det.. fikk fort ut 100ml før det stoppet opp.

Får raskt ut med swingen og når jeg får den koblet på rett men det er skjeldent jeg får brystvorten langt nok inn i cupen på en måte..

Gammel 16-08-07, 20:19   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott at pumpen funket.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.