|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken brystpumpe?hvilken brystpumpe har du hatt best effekt av? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: hvilken brystpumpe?Jordmødrene på ammepoliklinikken på KK, Bergen, anbefalte på det sterkaste at eg kjøpte dobbel-pumpe. Altså pumpe som tok begge bryst samtidig. Det var langt enklare å få ut melk på den måten. Trur Medela har ei sånn..
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: hvilken brystpumpe?Ser ikke bildet, så jeg vet ikke hvilken pumpe du har. Min erfaring er at Medela dobbeltpumpe "is the one and only". Har hatt Dr Browns håndpumpe og Medela elektrisk enkeltpumpe, og det fungerte dårlig til vårt bruk.
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: hvilken brystpumpe?Hvis du skal leie over tid, så anbefaler jeg å kjøpe framfor å leie. Jeg brukte vel mer penger på å leie den perioden jeg gjorde det, sammenlignet med å kjøpe.
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: hvilken brystpumpe?Det må være dobbel, ja. Det jeg gjorde for å forsøke å få opp litt produksjon, var å amme på ene siden mens jeg pumpet på den andre. Dobbel stimulering er godt for produksjonen.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: hvilken brystpumpe?Vet ikke om jeg har råd til en dobbel |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: hvilken brystpumpe?Hvorfor prøver du ikke leie en først? Om du føler den fungerer godt, så selger de ofte brukte pumper på f.eks. ebay.
|
|
|
#8 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: hvilken brystpumpe?Ville også ha leigd pumpe i første omgang! Du veit jo heller ikkje kor lenge du blir drivande på med pumpinga, og da kan det vere lurt å ikkje bruke fleire tusen på ei dobbel pumpe.
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: hvilken brystpumpe?Sjekk ut ebay; http://search.ebay.com/search/search...ela&category0=
|
|
|
#10 |
|
trøtt
|
Sv: hvilken brystpumpe?Medela Swing er bra! Jeg har pumpet litervis med den da Bittelille lå på nyfødtintensiven. Når du pumper ett bryst av gangen har du mulighet til å massere/klemme litt rundt for å hjelpe melka ut. Jeg syntes i hvert fall det går helt greit å "enkelt-pumpe". |
|
|
|
|
|
#11 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: hvilken brystpumpe?For meg har Avent manuell pumpe fungert helt utmerket, men så kommer melken veldig lett hos meg så kan pumpe 100 ml på noen få min. Søsteren min benyttet et elektrisk dobbelpumpe som hun leide til samme formål som deg og sa den var uunværlig.
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: hvilken brystpumpe?Jeg hadde ikke akkurat problemer med utdrivningsrefleksen, heller stikk motsatt.
|
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: hvilken brystpumpe?Jeg har vært storpumper i et halvår, siden jeg begynte å jobbe da Blobben var bare fire måneder og pumpet to ganger på jobb og en gang om kvelden i flere måneder. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Sv: hvilken brystpumpe?Jeg har kjøpt meg en swing og prøvd den ut noen ganger nå.. men får nesten ikke ut noe med den! virker som om sjoldene er for små får rett og slett ikke brystvorten langt nok inn til at den blir masert. fikk ut en del i går etter en del streving. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: hvilken brystpumpe?Har vært langtidspumper og hatt en medela dobbel elektrisk, kjøpte brukt på NM for 500. Den koster vel 1600 ny.
|
|
|
#16 |
|
trøtt
|
Sv: hvilken brystpumpe?
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvilken brystpumpe?Jeg har brukt avent sin håndpumpe hver gang og er ganske fornøyd med den. Leger en varm klut på brystet først, så stimulerer jeg brystene en stund, så begynner jeg å pumpe forsiktig med 1/3 pumpinger, og så kommer melkestrømmen og jeg kan pumpe litt mer, men jeg kan fortsatt ikke ta pumpen helt inn.
|
|
|
#18 |
|
...
Sv: Hvilken brystpumpe?Bruker Avent sin håndpumpe. Synes den er enkel og grei. Jeg slipper å pumpe så mye. Bare få igang utdrivningen så står spruten. Tror jeg er ganske lettmelket.
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken brystpumpe?Nå har jeg prøvd Avent sin håndpumpe som jeg fikk av Annemede i dag. Det er til nå den beste pumpen jeg har prøvd. melkestrømmen sto som bare det.. fikk fort ut 100ml før det stoppet opp. |
|
|
|
![]() |
|
|