|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hemmelig nisse i boligsameietEn av vennene mine på facebook har lagt ut noen bilder av et slags pay it foreward-opplegg. De finner en hilsen på trappa og gir en hilsen videre. Jeg lurte på om jeg skulle starte noe slikt her vi bor. Ville du satt pris på noe sånt? Jeg tenkte jeg skulle starte med tre hyggelige hilsener (litt kaffe, te og snop) med en hilsen som oppfordrer til å gi videre til tre enheter. Tanker?
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietHelt ærlig: Hvis det bare hadde dukket opp ut av det blå uten noen form for påmelding, hadde jeg blitt skikkelig stressa av det. Både av å ikke vite hvem det kom fra (kan man stole på at det er trygt og ikke jævelskap?) og av forventningen om å gjøre det samme videre.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietJeg hadde nok blitt overrasket om det dukket opp noe sånt på trappa og som Stompa hadde jeg lurt på om det var ekte eller tull. Ellers vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt eller om jeg ville blitt med. Jeg kan ikke se for meg at noen hadde gjort noe slikt her, men vi bor i villastrøk og med unntak av de som bor på siden av oss har vi ingen kontakt med naboene. I et borettslag hadde det kanskje vært lurt å formidle idéen på en felles facebookside eller noe sånt? (Da vet man i alle fall at det er godt ment og ikke tull.) I tillegg ser jeg for meg at hele greia enten stopper helt opp fordi flere ikke gidder være med eller at det er de samme (mest populære) naboene som får alle gavene mens de fleste ikke får noe som helst.
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietKleint.
|
|
|
#5 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietJeg hadde definitivt ikke likt det. Introvert som jeg er hadde jeg helt sikkert følt meg invadert. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietKommer vel an på nabolaget. Her jeg bor har vi ganske god kontakt oss naboer mellom, og det hadde neppe blitt tatt annet enn med glede og godt humør. Men i et nabolag hvor man knapt er på hils hadde det sikkert ikke blitt tatt godt opp. Vi er jo nordmenn. Sitter kun ved siden av folk på bussen om man må og snakker ikke med fremmede.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 15-11-20 kl 18:55. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietI noen nabolag er man tettere på hverandre og da fungerer det sikkert. Hvis det er en kultur for å gjøre litt sammen, slå av en prat ol. Jeg hadde nok satt pris på det og brukt masse energi på hvem jeg skulle gitt til videre. Jeg synes slik er hyggelig.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietI mitt nabolag hadde det fungert godt. Vi kjenner de aller fleste.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietKunne kanskje funket her i veien.
|
|
|
#10 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietKunne vært koselig. Hadde nok funket her, men da måtte man hos visse bare gitt en hilsen uten å si noe om å gi tilbake. Vi er et lite borettslag og har en del eldre beboere.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietJeg hadde blitt veldig bekymret for at noen ikke fikk noe mens andre fikk mye.
|
|
|
|
#12 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietVi gir juleoppmerksomhet til noen av naboene våre. Alltid noe konsumerbart; flaske vin, god konfekt, hjemmelagede julekaker, hjemmelaget vaniljesukker med et hyggelig julekort til.
|
|
|
|
#14 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietVi har hatt et regissert opplegg på jobb, hvor alle fikk to å nisse for (for å sikre at alle fikk). Likevel var det noen som ble skuffet. Så litt redd for at det kan bli the haves and the have nots, slik Myria er inne på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietNå bor vi i eneboligstrøk, men t slikt tiltak her ville vært litt gøy. Men hadde foretrukket at det var varslet og enighet omkring det. Hadde jeg funnet en pakke på trappa sånn utgav det blå, så hadde jeg sikkert ikke skjønt et kvekk.
|
|
|
#16 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietNeh, ikke noe jeg hadde satt pris på.
|
|
|
#19 |
|
Klar
|
Sv: Hemmelig nisse i boligsameietTanken er god, men i praksis så tror jeg ikke det funker så bra. For det første, hvordan sikrer du at alle får? Hvis ikke blir det fort noe som går på rundgang hos den synlige/populære halvdelen i sameiet. Dessuten, pakke på trappa fra ukjent giver i disse smitterisiko, næh, ikke helt greit! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hemmelig nisse i boligsameiet
|