Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å vaske flisegulv

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 03:25   #61
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Hva er problemet? Vi har hatt flisbad i fire år og fugene skrubbes to ganger i året. Tror Datteren (15) bruker varmt vann og mikroklut til ukentlig rengjøring og det ser ut til å holde fugene fine. Kanskje hun har magiske fingre? Eller en duppedings jeg ikke vet om?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 12:03   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen har jo kanskje flyttet til et sted der de tidligere eierne har hatt flisegulv i 20 år UTEN å skrubbe to ganger i året.

Gammel 04-08-07, 12:11   #63
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Noen har jo kanskje flyttet til et sted der de tidligere eierne har hatt flisegulv i 20 år UTEN å skrubbe to ganger i året.

Oh shit, da så...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:00   #64
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

MEn hvis man må vaske det bort uansett - hele poenget var jo at det ikke skulle bli noen dobbeltjobb å vaske flisene?

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:01   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det bare det som var poenget? Jeg trodde poenget var at skitten ikke var lett å få bort på vanlig måte, og at man ikke orket å ligge på alle fire og skrubbe med en tannbørste eller lignende. Jeg synes iallfall det går mye fortere og lettere med dampvaskeren. Man går bare over gulvet med en mopp etterpå så er alt skinnende rent.

Gammel 05-08-07, 22:06   #66
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var det bare det som var poenget? Jeg trodde poenget var at skitten ikke var lett å få bort på vanlig måte, og at man ikke orket å ligge på alle fire og skrubbe med en tannbørste eller lignende. Jeg synes iallfall det går mye fortere og lettere med dampvaskeren. Man går bare over gulvet med en mopp etterpå så er alt skinnende rent.

OK da!

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 22:07   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 05-08-07, 23:17   #68
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg blitt påvirket til å kjøpe en slik maskin, jeg også. Har jo to nye bad i huset og vil gjerne beholde de pene, så nå håper jeg den er effektiv altså! Skal hente den i morgen på posten - mannen skal få den i bursdagsgave. Da blir han sikkert kjempeglad... (Nei, det er ikke han som vasker badet stort sett, så egentlig er det en gave til meg selv på hans bursdag :utspekulert: )

Gammel 05-08-07, 23:47   #69
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Nå har jeg blitt påvirket til å kjøpe en slik maskin, jeg også. Har jo to nye bad i huset og vil gjerne beholde de pene, så nå håper jeg den er effektiv altså! Skal hente den i morgen på posten - mannen skal få den i bursdagsgave. Da blir han sikkert kjempeglad... (Nei, det er ikke han som vasker badet stort sett, så egentlig er det en gave til meg selv på hans bursdag :utspekulert: )

God idè! Tror samboeren min ønsker seg det til bursdagen sin også

Jeg fikk Smoothie blender med tappekran til bursdagen min for to uker siden. Han ønsket seg nemlig det

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 23:52   #70
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg måtte jo inn på diskusjonen for å se hvorfor den fikk så mange svar og mens jeg leste innleggene tenkte jeg "jøss hvilken type flisegulv er det disse damene har? Vi vasker vel aldri vårt annet enn å skylle over. Det ser jo helt nytt ut enda". Jeg luftet min undring til mannen som kunne opplyse meg om at fugene skrubbes med børste annenhver uke

Han har forøvrig også lyst på dampvidunderet, men steilet litt over prisen. Har den veldig mange andre bruksområder enn bad?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 00:03   #71
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå fikk jeg lyst til å bytte mann med deg, Zol!

Gammel 06-08-07, 00:05   #72
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Nå fikk jeg lyst til å bytte mann med deg, Zol!

Ja når jeg legger det frem på den måten bør jeg vel ha tyverialarm på han.

Gammel 06-08-07, 00:14   #73
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde ikke hatt noe imot det - en mann som gjør husarbeid, og det helt ubemerket.
Når mannen her en gang innimellom rydder kjøkkenet så kan jeg love deg at jeg se og kommentere.

Gammel 06-08-07, 00:23   #74
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha sett denne tråden fikk jo jeg også lyst på sånn. Og siden jeg er verdens minst tålmodige person, og i tillegg akkurat har hatt bursdag, fikk jeg en i bursdagspresang av mamma og pappa. Dog ikke den fra TV-shop, men en Kärcher (?) kjøpt på Europris (da slipper man nemlig å vente på postgangen må vite ). Den skal prøves en av de nærmeste dagene, og jeg gleder meg!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 09:12   #75
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Hva kostet den Beate?

Gammel 06-08-07, 09:35   #76
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hva kostet den Beate?

Tett oppunder 1500 er jeg ganske sikker på.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:27   #77
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Når mannen her en gang innimellom rydder kjøkkenet så kan jeg love deg at jeg se og kommentere.

Er vi gift med samme mann, kanskje?

Må prøve å lære opp min til å bli litt mer lik Zol sin, skjønner jeg - heldig du, Zol!

Gammel 06-08-07, 11:22   #78
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har gulvbelleg i gangen som er misfarget der hvor det var teppe med antiskli- belleg..... kan denne dampmaskinen ta bort missfargingen??
Noen som har prøvd det eller er best på fliser?
Takk for svar

Gammel 09-08-07, 20:26   #79
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Vi bestilte en her om dagen etter å ha sett denne tråden.
Den kom i dag, men det er så mange advarsler i bruksanvisningen at jeg synes det er litt skummelt å prøve...Var det vanskelig å huske på alt man IKKE kan gjøre (vannbeholderen og strøm og slikt)? Noen som har skadet seg?

Og kan man bruke den på glassdørene i dusjen?

Gammel 15-08-07, 19:25   #80
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Da røyk jeg på en dampvasker fra TV-shop også. Håper den er like bra som den later til å være. Og at gubbens mistanker blir gjort til skamme.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.