|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenVi har hatt tråder med plass for underlig gaver, men har vi hatt om bra, fine, morsomme, overraskende eller rørende gaver?
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenJeg tror det mest rørende og overraskende var akvarellen jeg fikk av mannen en jul. Han hadde kjøpt det på sommerferien vår i mitt bardoms paradis, med motiv derfra.
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenEldstejenta vår fikk samme fornavn som sin ene oldemor (mannens farmor), og oldemor ble veldig rørt og stolt over å få ett av oldebarna oppkalt etter seg. Til sin første jul fikk jentungen en veldig fin og rørende gave fra denne oldemora. Det var et vakkert silkesjal, svart i bunnen, med nydelig blomstermønster i vinrødt, og lange frynser. Oldemoren skrev på kortet, med skjelvende skrift, at det sjalet hadde hun arvet etter sin bestemor (altså mitt barns tipp-tipp-oldemor), som også hadde samme navn som dem. Oldemoren døde fem måneder senere. Jeg har tatt godt vare på sjalet i et skrin innerst i et skap, før jeg ga det til jentungen nå, før konfirmasjonen. Hun er veldig glad i det, og brukte det over bunaden, selv om det egentlig ikke hører til. Veldig fint!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-12-20 kl 07:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Semiaktiv
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenDen beste gaven jeg selv har gitt til noen tror jeg er den jeg har beskrevet i dette innlegget: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=198069
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenUsikker om den hører inne her, men jeg prøver meg.
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangen
Den husker jeg
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenMin morfar har i alle år gitt barn og barnebarn en rull melkerull, pakket inn med en 200 eller 500 kr lapp, og gitt strengt beskjed om at han handler IKKE julegaver. Ferdig snakket. Det har vært sånn siden mormor døde i 1994.
![]() |
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Nåh, der ble jeg rørt |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det er fineste julegaven vi noen gang har fått, tror jeg.
![]() |
![]() |
#10 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Åååh, det der var både gåsehud- og tårefremkallende, noe så nydelig og spesielt!
![]() |
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenNydelige historier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenEt par juler etterpå kom broren min med den mest rørende gaven. 4 vinterdekk. For han syntes våre var litt slitte, og vi kjørte jo rundt på ungene.
![]() |
![]() |
#13 |
Semiaktiv
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenDet interessante med denne tråden, sett i lys av at mange nærmest krever ønskelister (som noen ganger blir de reneste bestillingslister) hvis man skal få gave, så er det trolig ingen av disse gavene som har stått på en ønskeliste. Skulle ønske folk kunne være litt modigere når de kjøpte gaver, og gå for noe som er litt uventet og overraskende, som kan bli den gaven man husker for alltid, selv om man risikerer at det også kan bli skivebom (men da også, trolig en gave som blir husket for alltid).
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenJa, det er det noe i, My. Noen ganger kan det som kommer som en overraskelse vise seg å være helt midt i blinken og det er jammen meg noe å huske på.
![]() |
#15 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenVarmedressen jeg fikk av mannen da eldstehunden var valp for 15 år siden. Jeg elsker den, og bruker den hver dag vinteren gjennom.
![]() |
#16 |
koko
|
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenDen mest overraskende gaven var vel det året jeg var 12 år og fikk en helsetrøye og et sett med rosa plastsmykker fra lekebutikken i gave fra farmor.
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenDet året jeg fikk kukost. Altså ku-kost. Elektrisk sådan.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min morfar var samme typen. Laget krumkaker og inni der lå det alltid penger til ungene. Han handlet heller ALDRI julepresanger 🥰
![]() |
#19 |
Semiaktiv
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenI år var kanskje den fineste, mest praktiske, mest overraskende presangen fra leieboeren, som er alenemor med deltidsjobb på apotek, og jeg vet hun ikke har veldig god råd (da hadde hun nok ikke leid hos oss). Jeg hadde virkelig ikke forventet å få noe. Hun hadde laget en forundringspakke til hver av oss, full av småting og prøver på diverse fine hudpleieprodukt og kosmetikk i dyre merker fra apoteket. Håndplukket til hver enkelt, der jentene fikk liplgoss/leppepomade, og småtuber med sminkefjerner og rensekremer, ansiktskremer beregnet på ungdomshud, bodylotion m.m., jeg fikk tuber med antirynkekrem, nattkrem, rensegel, bodylotion m.m. (til sammen 11 ting), mannen og guttungen fikk små tuber med dusjsåper og sjampo for menn og fuktighetskremer. Alt nydelig pakket inn i små tøyposer. Det kostet henne sikkert ikke så mye i kontanter, men hun må ha lagt ned ganske mye tid og omtanke i å plukke ut alle tingene til hver enkelt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-12-20 kl 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den fineste/beste/mest praktiske/mest overraskende julepresangenFineste og mest overaskende: prosecco og pose med godteri+verdens fineste kort fra våre 3 barn
![]() |
|
|