Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Human-etisk forbund

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-07, 20:02   #1
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Human-etisk forbund

Mange her som er medlem der?

Gammel 12-08-07, 20:03   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Human-etisk forbund

Jeg er. Hvordan det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 20:06   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er medlem.

Gammel 12-08-07, 20:06   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er. Hvordan det?

Nei, det var ikke noe spesiellt.
Jeg er et rykende ferskt medlem.
Ville bare se om det er mange som er medlem, jeg kjenner nemlig ingen.

Gammel 12-08-07, 20:12   #5
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg er. Har nettopp giftet meg gjennom dem og.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 20:12   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også medlem.

Gammel 12-08-07, 20:29   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Er medlem.

Men de har ikke navnedags sermoni her og ikke gikk vi gifte oss gjennom de...
Så vi giftet oss hos sorenskriveren.
Og turbo er døp... jah vi var litt unge og dumme for 4 år siden.Men følte at det avr det rette da. for at de ikke hadde navnedags sermoni her

Både jeg og mann er konfirmert gjennom HEF

Sist redigert av Honda : 12-08-07 kl 22:37.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 20:30   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er medlem, har vært det siden jeg var 16.

Gammel 12-08-07, 20:41   #9
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er medlem. Ble med da jeg hadde konfirmasjonsundervisning for dem. Snuppas navnefest var også i regi av HEF.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 20:47   #10
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

MIn mann er, og jeg burde vært der , har bare ikke kommet så langt enda.
Jeg er "konfirmert" der og lille-mandarin hadde navnefesten sin i deres regi.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 21:09   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var medlem, men meldte meg ut igjen for en del år siden. Føler egentlig litt behov for å være "livssynsfri" noen ganger (selv om det strengt tatt ikke er mulig kanskje). Jeg har benyttet meg av HEF både til konfirmasjon, navnfest og begravelse. Var for tidlig ute med giftemål til å kunne benytte HEF for dette.

Jeg husker at jeg noen ganger opplevde HEF litt ekstremt med tanke på leserinnlegg og artikler. Mulig jeg gir organisasjonen en ny sjanse, siden jeg synes den er et viktig alternativ til Statskirken.

Gammel 12-08-07, 21:11   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er selvsagt ikke medlem.

Gammel 12-08-07, 21:11   #13
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er også ferskt medlem. Gifter meg i regi av dem om 3 uker.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 21:54   #14
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er selvsagt ikke medlem.

Hvorfor er det selvsagt?

Gammel 12-08-07, 21:58   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er medlem. Er døpt, borgerlig konfirmert som 14-åring og utmeldt av statskirken som 16-åring. Husker ikke helt når jeg meldte meg inn i HEF, men jeg har en vag fornemmelse av at det ikke var før jeg begynte å jobbe? Hm.

Har ikke hatt navnefest for barnet. I tillegg giftet jeg meg før HEF fikk vigselrett, men jeg tror uansett vi ville valgt sorenskriverkontoret. Da er det vel bare gravferd som gjenstår.

Gammel 12-08-07, 22:36   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Hvorfor er det selvsagt?

Hvorfor skal jeg ha behov for å være medlem noe sted som helst? Jeg er da ingen sau.

Gammel 12-08-07, 22:42   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var, men er det ikke lenger. Jeg er sekulær humanist eller hva som nå er riktig begrep, men ble så møkk lei av at de skulle være så antireligiøse. Meldte meg ut etter et leserinnlegg i Aftenposten der enellerannen i HEF skulle bevise hvor IDIOTISK det var å tro på en Gud.

Og det gidder jeg ikke. For meg er religionsfrihet og respekt for andres tro en viktig del av min etikk.

Jeg kommer vel til å liste meg inn igjen en gang, men drøyer det til jeg ikke er sur lenger.

Gammel 12-08-07, 22:54   #18
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg meldte meg ut av HEF fordi de minner meg mer og mer om en gal sekt. Forfolger folk som kan vaere potensielle medlemmer og sender jo faen meg trusselbrev naermest om man ikke betaler kontigent.... ikke saa hoyt oppunder taket der lenger folte jeg.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 07:32   #19
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er da ingen sau.

Åh, det trodde nemlig jeg.

Gammel 13-08-07, 07:34   #20
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg meldte meg ut av HEF fordi de minner meg mer og mer om en gal sekt. Forfolger folk som kan vaere potensielle medlemmer og sender jo faen meg trusselbrev naermest om man ikke betaler kontigent.... ikke saa hoyt oppunder taket der lenger folte jeg.

Forfølger folk? Hvor har du det ifra?
Trusselbrev? Eller purring og inkasso? Hva truer de med?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.