Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Den store påsketråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-21, 17:11   #121
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store påsketråden 2021

Har lest fjorårets påsketråd to ganger, nå. Noen kjøpte disse ferdig fylte eggene i fjor, og jeg ser at de selges også i år, på coolstuff osv. Hvordan var erfaringene med dem? God sjokolade, nok sjokolade, verdt pengene?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 17:48   #122
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant eggelys på den coopen med dårligst utvalg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 00:58   #123
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpte store påskegg på Europris. Veldig mye billigere enn på Nille. Mangler noe å fylle dem med, må tenke litt på om jeg kan finne noe gøy i tillegg til godteri og flax lodd.

Gammel 21-03-21, 09:46   #124
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjøpte store påskegg på Europris. Veldig mye billigere enn på Nille. Mangler noe å fylle dem med, må tenke litt på om jeg kan finne noe gøy i tillegg til godteri og flax lodd.

Husker du prisen, milact?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 09:51   #125
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Tips til påskegave/vertinnegave (hvis man bor i kommune hvor besøk er innafor); på Euraopris fant jeg ferdig pose med jord og frø til gressløk, basilikum og diverse, bare klippe opp toppen og vanne i posen. Liten og nett, koster 40 kroner, passer i kjøkkenvinduet til datteren min, så den skal i påskeegget hennes.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 09:53   #126
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Husker du prisen, milact?

Ja, 79,90.

Men, nyåpnet butikk (de flyttet), så vet ikke om det er vanlig pris, men tror det.

Gammel 21-03-21, 09:54   #127
millact

Standard

Tips til påskegave/vertinnegave (hvis man bor i kommune hvor besøk er innafor); på Euraopris fant jeg ferdig pose med jord og frø til gressløk, basilikum og diverse, bare klippe opp toppen og vanne i posen. Liten og nett, koster 40 kroner, passer i kjøkkenvinduet til datteren min, så den skal i påskeegget hennes.

Takk for tips!

Gammel 21-03-21, 11:25   #128
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Veldig koselig gave!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 12:31   #129
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har trasspyntet til påske. Det vil si, jeg har funnet frem de sju hjemmelagede kyllingene, et gult kubbelys og bestemors påskeduk.

Jeg gruer meg til lange dager hjemme og alene mens andre legger ut om hvor livsviktig det er å komme seg avgårde.

Gammel 21-03-21, 12:46   #130
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har trasspyntet til påske. Det vil si, jeg har funnet frem de sju hjemmelagede kyllingene, et gult kubbelys og bestemors påskeduk.

Jeg gruer meg til lange dager hjemme og alene mens andre legger ut om hvor livsviktig det er å komme seg avgårde.

Vi har også begynt så smått.

Gammel 21-03-21, 12:48   #131
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg fant eggelys på den coopen med dårligst utvalg.

Ja, de pastell- lysene har jeg sett på. Kjempefine! Men hva setter du dem på?

Gammel 21-03-21, 13:10   #132
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, de pastell- lysene har jeg sett på. Kjempefine! Men hva setter du dem på?

Jeg har en bitteliten lysestake jeg tror jeg kjøpte på TGR, som er en porselenskanin med en kurv ved siden av seg. De passer perfekt oppi der. Jeg har også dekket på med figgjoserviset vårt, og brukt eggeglassene som lysestake til dem. Gamle figgjoserviser har jo alltid nok eggeglass til en bataljon, og de er ganske billige i bruktbutikker også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 15:39   #133
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ah, den første var litt «smal», altså vanskelig å få tak i. 😅 Men eggeglass var jo lurt!

Gammel 21-03-21, 15:45   #134
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg så noen gigantiske påskeegg her om dagen, mener det var på Obs.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-21, 16:01   #135
star
bits and pieces

star sin avatar

Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Så noen svære på Extra.

Gammel 21-03-21, 16:46   #136
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg burde få tak i noen eggelys. Har masse eggeglasssom aldr blir brukt.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-21, 10:43   #137
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Vi bestemte oss i går for å reise til Vesterålen til min familie i påska (medmindre det kommer restriksjoner som tilsier noe annet, selvsagt). Avhengig av været kan det hende vi tar med ski (stor eiendom langt fra trafikk å boltre seg på for gutta, som trenger litt skitrening), men fortstår det sånn at det ikke er så mye snø der, så det er usikkert. Ellers blir det påskeeggleting og snopspising, og så har vi endelig fått ungene interessert i brettspill, så det tenker jeg det blir mye av - gleder meg.

Og det gjorde det jo.

Fortsatt litt lei meg over at vi måtte avlyse turen, men vi får gjøre det beste ut av det, så jeg planlegger å handle inn dyr vin, lekre blomster, eksklusiv sjokolade og all annen lyx jeg kan komme på som vi kan trøste oss med mens vi spiller brettspill og ser britisk påskekrim. Ser det er meldt masse regn til uka, så håper jeg i det minste slipper skiturer.

Gammel 26-03-21, 11:23   #138
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Meldt masser av regn her også, så jeg ser desverre mørkt på muligheten til å få til noe skitur. Jeg liker å gå på ski, og den ellers lite aktivtets-interreserte sønnen vår på 12 ønsker faktisk at vi skal dra på fjellet og gå på ski, så jeg har et bittelite håp om at vi skal få det til, men da må vi lenger enn vi pleier, for der vi pleier gå på ski regner det, i 5-8 plussgrader og det tar liksom knekken på skiføret kan du si...

Regnet spenner bein på planen om å sette opp trampolina og aktivisere ungene på den måten også.

I det hele tatt føler jeg meg litt påske-gretten. Må få snudd det i løpet av dagen og på et vis komme oss i påskehumør, finne frem påskekyllinger og jeg vet at yngste har med karse hjem fra bhg i dag, vi har frø så vi kan så mer selv om hun mener hun har sådd så mye at det blir en hel BUSK

Gammel 26-03-21, 11:46   #139
millact

Standard

Her er det meldt regn første halvdel av påsken. Det passer meg perfekt all den tid jeg uansett skal jobbe tom onsdag og har planer om å rydde hus skikkelig i helgen.

Tror vi skal få en flott påske hjemme; sove litt lenger enn vanlig, gode frokoster, ut på tur, se serier sammen og spise godteri.

Jeg fylte eggene i går; tenker vi tar påskeeggjakt på torsdag.

Gammel 26-03-21, 12:06   #140
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her bruker vi alltid å reise bort i påska, så jeg har aldri brukt å pynte noe særlig. Men dette blir andre på rad hjemme, og det passet derfor bra at jeg nettopp fikk en nydelig Ekelund påskeløper i bursdagsgave fra mamma, som nå ligger på spisebordet. Så har jeg tulipaner i en vase, og vært ute og hentet inn noen kvister med gåsunger fra et tre i nærheten. Noen står i en vase i vinduskarmen, og noe har jeg lagt på et lysfat, rundt kubbelys i diverse gul- og grønnfarger, og noen små pynteegg fra Nille som jeg har hatt liggende.

Har også kjøpt og fylt påskeeggene til ungene. Bare "normal" påskeeggstørrelse i år, i motsetning til de ekstraordinære eggene fra i fjor. Men har også tolv småegg (på størrelse med tennisballer ca), det vil si fire per unge, liggende fra i fjor, og lurer på om jeg skal bruke disse i år også, til et påskeeggrebusløp. Så de må finne alle fire småeggene først, før de kan finne det store. Tenker å utstyre småeggene med litt godteri i hver, sammen med en lapp med en QR-kode som leder til ett eller annet hint om hvor neste egg ligger.

Ellers har jeg ikke planlagt så mye enda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.